Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Was gezellie vandaag was alleen kapot toen ik thusi kwam ben mn bedje in gegaan en lekker 3 uurtjes geslapen!
    Mn buikje was lang gevuld vandaag.

@ Merijn sorry ben je helemaal vergeten te feliciteren! Je man was jarig!
    Hoe gaat het met Tobe heeft ie er last van?

Ik duik ook mn bedje in, morgen weer werken :(

XxXX

@ Nina heb je je boek nog kunnen vinden bij de natuur afdeling ;)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Fijn dat het gezellig was meiden!

Hier gaat het veel beter met ons mannetje. Hij had vanochtend 36,6 graden, dus verre van koorts ;) En ik twijfel nu weer of ie echt de waterpokken heeft... Zijn uitslag is aan het wegtrekken en zijn weer vooral kleine rode puntjes geworden. Ik dacht dat de verloop van waterpokken heel anders was, dus ga straks nog even langs de huisarts om wat bevestiging te krijgen aangezien ik wel moet weten of ie besmettelijk is of niet (voor het KDV).

3. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Meiden,

Vond het erg gezellig gister!! Ik heb mijn boekje nog gehaald!

@ merijn: wel goed dat de koorts weer gezakt is. Ik hoop dat het een eendags virusje was!

grt,
    anne

4. Maia

Maia Niet meer actief

@Merijn: fijn dat de koorts weer gezakt is!

5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    merijn,

en? wat zei de huisarts??? kan het verder geen kwaad???

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is inderdaad toch niet de waterpokken maar waarschijnlijk de vijfde ziekte (al blijf het giswerk). Eigenlijk wel jammer want dan krijgt ie dus alsnog een keer de waterpokken ;) (al krijgen kinderen onder de 1 jaar het vaak nog een keer, maar hij had het zo erg dat dat in zijn geval niet zo waarschijnlijk was geweest).

Maar goed, mannetje is weer super vrolijk aan het spelen en eten dus hij is eigenlijk zo goed als beter :) Alleen volgens de huisarts mogelijk nog wel besmettelijk vanwege de uitslag.

7. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat hij weer snel opknapt!

8. Maia

Maia Niet meer actief

wat een rust hier zeg! Hoe is het met de dames?

@Nina: al helemaal voorbereid met het boek? :)

hier eigenlijk ook weinig te melden hihi, ik waggel nog meer dan ik dit weekend deed dus meestal blijf ik maar gewoon op de bank zitten aangezien dat het minst pijnlijk :( moet toch wat.

9. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    hier mijn verhaal: ik heb 26 keer harde buiken gehad!!!!!!!!:$:$:$
    jullie weten dat ik al ruim 2 weken ongiekrampen heb...maargoed dat hoort er nou eenmaal bij;)
    maar vannacht j*z*s! is bijna niet menselijk zo pijn dat het deed.
    om half 12 begon het ...vond het wel regelmatig, zo om de 4 minuten en dat dan 1 minuut lang pijn, kramp en een flinke harde buik. ik voelde telkens mijn meisje omhoog komen alsof ze door mijn buik wou komen. daarna zakte het weer en kon ik weer op adem komen maar niet voor lang want toen kwam de volgende kramp....dat ging zo 9 keer door..
    daarna werd het weer onregelmatig maar de harde buiken kwamen wel terug! ik wist niet hoe ik het had jeetje. daar kwam nog eens bij dat ik 3 keer naar de wc moest om een plasje te doen brrrrrrrrr

zijn dit nou oefenweeen????????????
    maia, heb jij al zoiets gelezen bij de oktobermama's? ik krijg het benauwd:(

nu voelt het alleen nog beurs aan...zachte ongiekramp maar wel rustig godzijdank!

pfff moest eff mijn verhaal kwijt:)

10. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ waterlelie: wat vervelend zeg. Heb je al gesproken met de verloskundige/ gyn.? Doe maar lekker rustig aan vandaag!!!

@ maia: Hou vol!!! en ja ik heb het boek gelezen maar zal het nogmaals moeten lezen om te onthouden want ik heb een hoofd als een vergiet!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Vannochtend voor de glucose test geweest dus vanaf gister 21.00 niets meer gegeten of gedronken. Kom ik daar vannochtend aan vraagt zij aan mij ben je aan kauwgom aan het eten. Ik zei JA. Dan kan je de test dus niet doen!!! Vanwege 1 kauwgommetje!!! ik had daar geen idee van!! BALEN. Moet ik weer een keer terug.

Maandag krijgt mijn zus een keizersnee en nu is het nog niet zeker of ik vrij kan bij mijn werk echt jammer want ik zou op de kleine gaan passen!!

grt,
    anne

11. Maia

Maia Niet meer actief

he lelie, wat naar. Het klinkt wel een beetje wat ik heb (oefen/voorweeën) maar bij mij is het nog niet zo erg geweest. Wel dat ik er een hele avond last van heb maar niet zo regelmatig en pijnlijk. Heb je je vk al gebeld hierover?

@nina: wat jammer dat je de test niet kon doen :( hopelijk kun je vrijkrijgen.

12. Maia

Maia Niet meer actief

hoe gaat het nu waterlelie?

13. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    heb vanmiddag met de vk gesproken. volgens haar zijn het voorweeen. omdat ik overdag geen last heb kunnen ze nu niks voor me doen. mijn lichaam is blijkbaar al aan het voorbereiden voor de bevalling. ook is het mogelijk dat ik WEER en blaasontsteking heb. ga morgen maar langs de huisarts pffff
    vandaag heb ik mijn kleine niet echt gevoeld. terwijl ze s nachts dus giga druk is tijdens de krampen en harde buiken. eind van de middag heb ik haar voor het eerst heel even gevoeld ( 3x plopje:() maar niet echt actief zoals ik gewend ben. morgen mag ik weer bellen want dit voelt niet lekker. ze zorgen dan ervoor dat ik een hartfilmpje kan laten maken in het ziekenhuis.
    ik voel me zo onzeker en k*t!:(

14. Maia

Maia Niet meer actief

he bah :( wat naar :( :( :(

neem anders even een warme douche, bij mij komt dan vaak mijn buik tot rust en dan voel ik babe wat beter. Ik had het zaterdagochtend ook, denk door de vele krampen en vele harde buiken dat babe er toch wat last van had want ik voelde hem/haar nauwelijks, en heb de hele dag rust genomen en toen voelde ik steeds meer. Maar het is niet fijn en zeker even bellen voor een hartfilmpje!!! sterkte :(

en ik heb ook eigenlijk alleen maar 's avonds last van voorweeën (vandaag voor het eerst niet). Komt denk ik dat we toch teveel doen dan overdag.

15. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    good news:

geen blaasontsteking en de kleine beweegt weer normaal!!:)

hebben jullie gezellige plannen voor het weekend?

ik moet nog langs de HEMA voor 3 witte mutsjes en pyjama's voor als ik in het ziekenhuis moet blijven voor na de keizersnede. haha ik ga er nu al van uit dat het een operatie gaat worden:D

ik ben benieuwd wat ze as. maandag gaan zeggen in het ziekenhuis.

nina,

jouw zus is maandag aan de beurt...succes!!!!

16. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat het geen blaasontsteking is en dat je beebje lekker beweegt.

hier zat plannen. Morgen gaan manlief en papslief samen naar Almere om een kast op te halen die we via marktplaats gekocht hebben dus die mag ik dan morgenmiddag schoonmaken en inruimen (eindelijk want ik miste de kastruimte en m'n tafel werd een soortement van rotzooi opbergplaats). Dan komen 's avonds m'n zus en zwager bij ons eten. En zondag gaan we niksen.

17. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wat leuk Amsterdamse mama's! Ik hoop er ook gauw 1 van te zijn:)

18. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    hey meiden,

Hier goed nieuws!! vrijdag ben ik tante geworden van Charlotte!!! Ivm zwangerschapsvergiftiging is de keizersnede vervroegd. Alles gaat nu goed met mama en baby. Alleen moet de kleine nog even in gaten gehouden worden ivm de bloedwaardes vanwege de suiker. En ze is zo mooi!!! en klein!! ( al weegt ze 4070 gr.)

Grt,
    anne

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    ow meissie, van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!
    leuke naam ook. geniet ervan. en voor je het weet ben jij aan de beurt:D

20. mimi1986

mimi1986 Lid

9 aug 2009
    10
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi!

Ja hoor, ik ben ook zwanger, 13 weken nu :) en woonachtig in Amsterdam.
    Ben opzoek naar jonge (ben zelf 23) zwangere vrouwen of moeders, aangezien ik in mijn directe omgeving niemand heb die zwanger of moeder is en het me leuk lijkt ervaringen te delen.
    En ook vrouwen die net als ik geen relatie (meer) hebben met de vader...

Groetjes,

Mimi

Deel Deze Pagina