@ ladylola: ik ga voor je duimen meis @ blueeyes: oh nog steeds die krampjes Bij ons hielpen de flessen van dr brown wel aardig. In ieder geval beter dan de flessen van avent, die zaten vol lucht bij ons. Maar meestal zijn de krampjes voor de 3 maanden over, dus nog even!
@Merijn: ik mail je dit weekend terug, ben een beetje druk. Maar ik heb leuke ideeën! @lelie: neeeee dat meen je niet!!!! GVD wat zwaar klote voor je zeg! Ik hoorde het inderdaad ook op het nieuws maar als jouw inboedel erbij betrokken is.. wat erg @inenten: ja ik ben ook ingeënt, ben dinsdag "ziekig" ervan geweest en heb nog wel een paar dagen last gehad van m'n arm. @hier: nou hier gaat alles op zich goed. We zitten nu aan de 6-7 voedingen per dag. Fleur is alleen een stuk huileriger. Naja, verder heb ik besloten te gaan stoppen met de bv. Hoewel ons ritme nu een stuk beter is en ik meer rust heb en dus een stuk relaxter, blijven de voedingen zelf vaak geklooi en ik had van de week een gesprek met m'n moeder/oma die dit absoluut niet van zichzelf herkennen en m'n zus zei gisteren ook zoiets (die heeft geen kinderen maar meer van, ik ben pro borstvoeding maar als ik jou zo zie klooien...) en ik hoor van veel mensen dat ze het enorm knap van me vinden dat ik er nog steeds mee bezig ben en dat zij het allang opgegeven zouden hebben... dus gisteren ben ik zelf een keer een flesje gaan geven (we gaven al af en toe een flesje maar die gaf Jan altijd) en ik heb nog nooit zo'n rustig voedingsmoment gehad. Bv is altijd geklooi en dit dronk ze gewoon rustig in mijn armen, ze lag lekker naar me te kijken en viel halverwege heerlijk in slaap. En toen pas had ik eigenlijk zoiets van "waar ben ik mee bezig?". We zijn allebei met kv veel rustiger dus waarom stap ik eigenlijk niet over (ja ik weet het wel maar toch). Dus we gaan afbouwen. Denk dat we nu elke week 1 voeding vervangen voor een fles maar mocht ik van de week besluiten sneller te willen kan dat ook. Heb al een schema gehad van het cb vorige keer (toen hadden we het erover en toen had ze me dat voor de zekerheid meegegeven) en ik las dat je er minimaal 3 dagen over moet doen per voeding dus het kan sneller, maar ik hou nu een week aan. We zullen het zien. In elk geval zijn we vandaag wezen winkelen, flesje meegenomen voor het geval dat en dat gaf me veel meer rust, want ik was steeds bang om weg te gaan want "stel dat ze honger krijgt en dan moet ik in het openbaar gaan klooien (openbaar voeden lijkt me niet erg, openbaar klooien wel)" dus sloot ik mezelf bijna in huis op en dat hoeft nu niet meer. Heerlijk! Nou ik ga even lunchen
@ Lelie wat verschrikkelijk zeg. Ik vind het heel vervelend voor je. Is echt alles weg wat je bezit? Ik hoor dat Mike's gym ook is afgebrand. Daar zijn nog snel mensen naartoe gereden om spullen te redden. @ Merijn....thx @ Blueyes welke kinderdagverblijf op de Wibaut werk je? Ik heb daar nog nooit een gezien. Is het een leuk dagverblijf? @ Maia wat vervelend dat de bv zo moeilijk was, maar erg fijn voor je dat de flessen bevallen. Tis geen moeten bv, maar een kunnen en jij hebt je best gedaan en dat bijna 2 maanden lang. Fleur heeft de beste bouwstoffen al van jou gekregen Hier ...vanavond een feestje, want zie mijn vriendinnetje weer na 2 maanden Gisteren vrijgezellenfeestje van me zus gehad, maar dat was helaas niet zo goed gegaan als gepland, maar was gezellig! Verder geen bijzonderheden.
@ maia: heel herkenbaar jouw verhaal. Wij zijn rond dezelfde tijd ook gaan afbouwen. Overigens liep mijn borstvoeding in een heel rap tempo terug en was ik veel sneller afgebouwd dan ik in gedachten had (volgens mij in 2 weken als ik het me goed herinner). Flesvoeding gaf mij ook veel meer rust. Nu kun je weer lekker gaan genieten van de voedingsmomenten, dat is ook fijn Het schijnt trouwens dat de eerste paar dagen borstvoeding het meeste aan antistoffen etc bevat, echt een boost voor net na de geboorte zeg maar. Dat vond ik wel een fijn idee, dat Tobe die in ieder geval heeft gehad. @ ladylola: waarom ging het vrijgezellenfeest niet zoals gepland? Gelukkig dat het wel gezellig was
Het vrijgezellenfeest was te groot met mensen die bepaalde dingen niet lustten en daarna gingen mensen niet mee stappen, dus dat was wel jammer Maarja het was best gezellig, maar geen knalfuif. Ze is natuurlijk zwanger dus dat ging ook niet. Vanuit hier gaan we weer naar de volgende ronde vandaag alsnog bezoek van de rode duivel. Dus in 2010 zullen we het weten of het deze maand lukt om precies te zijn op 1 januari 2010 Dat vind ik dan wel weer leuk, maar ken mezelf ik hou van een borrel dus zal op 31 december al gaan testen! In mijn omgeving worden momenteel ook weer veel kindjes geboren en een aantal zwanger. Lijkt dan wel of de hele wereld zwanger is behalve ik zelf ..aahja geduld is een schone zaak
Olaa, @ Merijn: Heb sinds vorige week ook de dr brown fles het leek minder te worden. Maar soms zitten er nog echt wel dagen en nachten tussen dat het niet helpt . Vraag me af of het niet door de voeding komt. Geef nu 's ochtends en 's avonds bv en de rest nutrilon. Merk wel gelijk na het eten dat hij gaat kreunen alsof hij last heeft. @ Ladylola: Werk bij KIdsenzo weet niet of je het kent? Ik vind het er super leuk anders zou ik er niet zolang werken Wie weet komt het duiveltje niet voor de feestdagen Het zou prachtig zijn. Kan me voorstellen dat je je zo voelt. Zo voelde ik me ook opeens zie je iedereen om je heen zwanger worden. Probeer er niet teveel aan te denken dan zie je voor je het weet... Hier gaat het verder zn gangetje, gister visite gehad ,ben weer een jaartje ouder geworden 27 alweer!! Heb van manlief een WII gehad haha nog even een fitness spel kopen en de kilos vliegen eraf( al moet ik nog maar 2 kg tot mn oude gewicht). Van zoonlief heb ik een heerlijke omhelsing gehad. Vanmiddag voor het eerst naar het cb. Even wegen en vragen stelen over de krampjes en de voedingen. xxx
@ blueeyes: merk je ook verschil tussen de borstvoeding en flesvoeding wat betreft de krampen? Tobe ging dan inderdaad ook kreunen als ie er last van had. Hij heeft de eerste 2 weken dat zelfs non stop gedaan en nauwelijks geslapen, dat was echt slopend. Hier was juist borstvoeding het probleem en was het direct over toen ik ging kolven. Qua flesvoeding ben ik direct friso comfort gaan geven maar vooral omdat ie veel heeft gespuugd. Maar die voeding is geloof ik ook tegen darmkrampen. @ ladylola: zou wel een super nieuwjaarswisseling zijn als je dan zwanger zou zijn Ben benieuwd! Ik was ook zwanger tijdens mijn vrijgezellenfeest, wel jammer... Je gaat toch wat minder uit je dak zonder alcohol Bij Tobe komen er weeeeer tanden door, argh Dus hij is weer 's nachts aan het poepen, jottem. Hopelijk wordt het niet net zo'n groot drama als de vorige keer.
@ Blueeyes wat vervelend dat Bojan last heeft van krampjes. Het is natuurlijk nog allemaal volop in ontwikkeling. Tis voor een kleintje natuurlijk nog wennen. Soms zijn het gewoon geluiden die een kind graag maakt. Wat kan helpen is hem op zijn buikje op je armen te leggen of in foetus houding in een hangmat. Betreft voeding weet ik dat de overgang soms heftig kan zijn voor de darmpjes. Nutrilon heeft omneo vanaf 6 maanden. Ik zou dan idd wat Merijn aanraad de friso eventueel proberen. Succes met je mannetje Gefeliciteerd nog met je verjaardag! En wat leuk de Wii fit...trainse @ Merijn wat vervelend dat Tobe weer tanden krijgen! Leuk cadeautje zo in de nacht Hoop voor je idd dat hij het vrolijk houdt. @ Hier...ik hoop ook dat het gauw lukt En zwanger met oud en nieuw zo super zijn zeg Ik zal er niet teveel aan denken, maar tis best lastig als je het zo graag wil, haha. Jullie al leuke plannen voor de feestdagen in petto?
Ik geloof dat nutrilon omneo ook een variant heeft voor 0 tot 6 maanden. Die is inderdaad volgens mij ook oa tegen de darmkrampen. Ik ga met oud & nieuw naar mijn moeder, haar vriend en mijn zusje. Dan blijven we daar slapen met Tobe. Jij gaat vast de stad in met oud & nieuw, of niet ladylola Weet je al waar je heen gaat?
hoi, ik kom even hallo zeggen... ik ben nog steeds erg van slag dat ik alles kwijt ben het is zo'n enorme klap in mijn gezicht ik ben momenteel druk met het aanschaffen van nieuwe spullen! hoop dat het met jullie beter gaat. liefs!
Dat kan ik me helemaal voorstellen lelie! Lijkt me verschrikkelijk!!! Hoe gaat het met je kleine meid? @lady: worden dus spannende feestdagen voor je fijn dat het vrijgezellenfeest toch leuk was. Zei.... heb je altijd. @feestdagen: 1e kerstdag gaan we naar mijn schoonouders, 2e blijven we denk ik thuis en misschien dat we met oud&nieuw mijn ouders uitnodigen ofzo. @merijn: waaa vergeet steeds te mailen. Ga het zo meteen doen als Fleur braaf blijft slapen. @Nina: hoe is het???????? @blue: balen van de krampjes nou hier dus bezig met bv afbouwen. Gaat wel goed. Alleen knoeit ze verschrikkelijk, hadden eerst Avent, nu Difrax en het is al minder maar toch. Verder dinsdag prikjes gehad en daar was ze di&wo wat ziek van maar nu gaat het beter.
met emma gaat gelukkig goed! heb geen problemen. ze slaapt en drinkt wanneer dat moet en verder is ze zo lief en rustig. ze lacht ook al naar me en dat maakt me gelukkig. ik kom er wel overheen hoor maar ik moet het nog een plekje gaan geven..
@ waterlelie: dat kan ik me voorstellen hoor, dat het even tijd nodig heeft. Veel sterkte ermee, het moet verschrikkelijk voor je zijn. Ik vind het echt vreselijk voor je Gelukkig dat met je kleine meid alles goed gaat! @ maia: haha geen probleem hoor. Zolang de taart en de cakejes 2 januari maar klaar zijn Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb een 7 en een 9 gehaald voor mijn vakken van afgelopen blok Inmiddels alweer druk bezig voor de volgende 2, maar de tentamens zijn pas na de kerstvakantie dus ik kan weer even ademen
@ Merijn :Toppiee meid!!! @ Feestdagen: Vandaag zouden bojan en ik naar mn werk gaan om sinterklaas te vieren maar dit gaat helaas niet door. Bij mij op de groep heerst er namelijk waterpokken :'-( .Ik wil het risico niet nemen dat ie nu de waterpokken krijgt hij heeft namelijk ook nog niet zn eerste prikje gehad. Verder met de kerst, wij vieren niet de 25& 26 kerst maar 7 jan. Dit word dit jaar bij ons gevierd met de hele familie en natuurlijk de kids. Wat oud en nieuw betreft blijf ik thuis en komen mn ouders en broer en schoonzus met de kleine denk ik bij ons. @ Waterlelie leef met je mee mocht je hulp of iets nodig hebben dan mag je me altijd bellen Verder gaat het hier zn gangetje we zijn van de week naar het cb geweest.Bojan is een kg bijgekomen binnen een maand en 5,5 cm gegroeid!!!Mama is heel trots op hem!!!!!Verder vonden ze hem al heel sterk, zodra ze hem op de buik legde tilde hij zn hoofdje op maakte hij een soort kruipbeweging haha.over een maandje zn eerste prikje . xxxx
wat goed van Bojan blueeyes! Ben echt benieuwd hoe het met Nina is! nou hier gaat het flesje super! Ze drinkt lekker rustig ipv dat ze altijd agressief werd aan de borst enzovoorts. En manlief zit haar nu te voeden, heerlijk! Hierna gaan we naar mijn ouders om sinterklaas te vieren.
hey meiden, @ waterlelie: Meid wat een pech!! vind het echt sneu voor je!! Hier gaat alles zijn gangetje. Heb even snel alles teruggelezen. Maia kan begrijpen als je lekker gaat afbouwen en voel je niet schuldig hoor!! De borstvoeding gaat hier nog goed al word ik er wel een beetje moe van 's nachts. Jolien is nu aan het huilen dus daar ga ik weer tot snel meiden!!!
Hey dames, Hoe gaat het met jullie? Het is alweer even stil geweest hier. Het gaat snel, Emma is alweer bijna 3 maanden oud! Hier gaat het goed. Tobe is de laatste tijd super vrolijk. De leidster op het KDV vertelde dat hij de laatste tijd veel brabbelt, veel juicht (dat heeft ie van ons geleerd hihi) en veel knuffelt (dan grijpt ie echt met zijn armpjes om je heen, zo lief). Toch fijn om te horen dat hij daar zo lekker zichzelf is
2 maanden Voor je het weet ben ik al oma, haha Wat onwijs leuk dat je kleine Tobe het naar zn zin heeft op de kdv! Och...ik zou daar echt moeite mee hebben om bv Emma daar achter te laten. Maargoed, het 1e jaar wil ik thuis blijven en daarna zie ik wel. Ik wil me oriënteren op mijn massagestudio en flink uitbreiden Ik vind het ook hoor dat Emma zeker 1 dag onder de anderen moet zijn; leren delen en spelen etc. Ik bekijk dat volgend jaar wel.. Ik ga nu slapen... NINA.......HOE GAAT HET????