toch wachten? wat is daarvan de reden? wij zijn inmiddels begonnen met peer, hiervan weet ze nog niet wat ze ervan vindt. Maar ze eet wel flink en wordt bijna agressief als we het haar niet snel naar haar zin geven
Ollaa Meiden, Eindelijk weer tijd om ff achter de pc te gaan zitten. Alles gaat hier zn gangetje, schoonmama nog in het land .Met Bojan gaat het eindelijk weer goed vorige week had ie weer een buikgriepje te pakken hij heeft ook altijd weer wat als ie terugkomt van zn nichtje(die naar de creche gaat) Bojan begint 1 maart op de creche voor 2 daagjes ze hadden nu nog geen 3 maar ben al blij met 2!! @ Ladylola: Jammer dat we elkaar niet gezien hebben op de beurs Ik vond het vrijdag wel druk je kon amper lopen heb helaas niet alles goes kunnen zien en echte koopjes kunnen kopen mn schonmoeder was snel moe en kon niet tegen de drukte @Maia: Zag op je hyves dat je al met fruit was begonnen!! Goed joh! Ik ga ook noiet wachten tot de 6mnd ik kijk vlgde maand even of Bojan het lekker vind. Ik snap niet dat ze tegen fruit en de potjes zijn terwijl die potjes gewoon gegeven mogen worden vanaf 4mnd toch? @ Lelie: Ik zal voortaan goed opletten of ik je met Emma voorbij zie fietsen hier dan zwaai ik ff naar jullie . @ Yukl: Hoe voel je je? Moeders reageren altijd veel enthousiaster dan de schoonfamilie. Ik merkte het bij mij ook. Ze waren wel blij maar begonnen niet te huilen van geluk of zo (haha wat mijn moeder deed) Ik heb ook zin in ZOndag mmmmmmmm de lekkere fruitshakes )))))))) xxx
@ blueeyes: ah die buikgriep heerst volgens mij! Ik hoor het echt zo vaak... Ben benieuwd hoe Bojan het op het KDV gaat vinden! Spannend! En uhm, je bent dus druk met je schoonmoeder? Hier gaat het goed! Ik heb vandaag nog eens getest en had echt een hele hele knaltest Nog steeds niet misselijk dus dat is ook top Tobe is wel wat ziekjes. Geen idee wat ie precies heeft, maar vandaag ging het wel weer. Hij had wel een klein beetje verhoging, maar was wel vrolijk. Manlief heeft hem toch maar naar het KDV gebracht met de mededeling dat ze direct moeten bellen als ie zich toch niet lekker lijkt te voelen. Ik ga nu naar de universiteit, heb straks de hele dag een verplichte cursus. Zondag is dan eindelijk de meeting! En zoals het er nu naar uit ziet, brengt de sneeuw gelukkig geen roet in het eten
Oh ik zie dat er nog 2 nieuwe berichten staan @ waterlelie: ah een slanke dame dus Daar zal ze als puber vast heel blij mee zijn @ bijvoeden: wij zijn hier begonnen met 4 maanden, maar vooral omdat Tobe zo'n ongelofelijke vreetzak was! Hij kreeg toen al flesvoeding en daar zit die vervelende max op waardoor ik hem niet meer kon geven.
haha ja bijvoeding dat is wat...tja ik weet het ook niet hoor... maar ik heb wel af en toe fruit en groenten gegeven en dat vond ze ook lekker maar liever willen zij dat ik nog even wacht vanwege haar darmen ofzo...ze vonden het werkelijk belachelijk dat Olvarit 4 + neerzet dus eerst beter pap gegeven om te wennen en daarna wat zwaarder ik moet toegeven dat emma ook na de hapjes diaree kreeg.. ach ja zij zit al op 1 liter per etmaal dus dat is voldoende. Ik heb haar nu ook melk met een schepje pap gegeven.. ik ga nu voor het eerst DE stad in! ik hoop dat mensen zo vriendelijk zijn om mij te helpen...ik moet namelijk een bus om cs te bereiken en misschien dat ik nog eff langs mn oude werk ga vlakbij de RAI ik heb ook erg zin in die smoothies nog een paar nachtjes slapen
hier werd juist gezegd: geen pap want daar zitten nauwelijks voedingswaarden in en is alleen dikmakend! gek zeg, al die verschillende adviezen...
Ola @ Blue ja idd jammer, maar was echt TE druk. Je kon je kont niet keren:S Me zus en ik waren er ook wel gauw klaar mee, maar toch leuke dingen spot en geshopt Jij nog wat gespot? @ Yukl wat fijn dat jij je nog goed voelt. Hopelijk blijft het aanhouden. Arme Tobe hij pikt momenteel echt alles op he. Eerste jaar creche is echt een hel voor de ouders, want je kind komt vaak ziek thuis. Gelukkig zijn het daarna bikkels en zijn veel minder ziek Betreft de voeding...ja ik ben echt anti consultatiebureau, omdat ze allemaal wat anders roepen. Ook veranderden adviezen continu. Daarnaast geven ze soms ongegrond commentaar wat een jonge, verse moeder onzeker maakt. Ik vind dat er geen eenduidig beleid kan zijn. Het ene kind is het andere niet dus ik vind dat je als moeder zelf kan aanvoelen waar je kind aan toe is. Zoiezo ben ik voor vroeg aan hapjes beginnen en ze vooral van alles laten proeven. Vooral alles zelf vers koken en zo snel mogelijk met de pot mee laten eten (natuurlijk met enig beleid). Ik werk al 8 jaar in de kinderopvang en heb hier veel geleerd. Die mutsen op het consultatiebureau krijgen alles voorgeschoteld uit een boekje, maar ik zal ze niet allen over 1 kam scheren. Er bestaan uitzonderingen met goede adviezen! En moeders zonder enige pedagogische ervaring hebben er veel baat bij. Dus Lelie als het voor jou goed voelt en je ziet dat Emma er goed op reageerd, kan je het best doen. Mijn advies is wel om zelf vers te koken. (dit onderstaande heb ik van internet, is handig om op je koelkast te plakken) 4 à 6 maanden: aardappelen, andijvie, aubergine, bloemkool, broccoli, chinese kool, courgette, knolselder, kropsla, pompoen, postelein, rode bietjes, spinazie, tomaten, tuinkers, veldsla, venkel, waterkers, witloof, wortelen Vanaf 6 maanden: aardappelen, aardpeer, nieuwe aardappelen,andijvie, aubergine, avocado, bloemkool, broccoli, chinese kool, courgette, doperwtjes, knolselder, kropsla, pastinaak, pompoen, postelein, prei, prinsessenbonen, rapen, rode bietjes, snijbonen, spinazie, tomaten, tuinkers, veldsla, venkel, waterkers, witloof, wortelen Vanaf 8 maanden: aardappelen, aardpeer, nieuwe aardappelen, andijvie, artisjok, asperges, aubergine, avocado, bleekselder, bloemkool, broccoli, champignons, chinese kool, courgette, doperwtjes, knolselder, komkommer, koolrabi, kropsla, pastinaak, pompoen, postelein, prei, prinsessenbonen, rapen, rode bietjes, snijbonen, spinazie, tomaten, tuinkers, veldsla, venkel, waterkers, witloof, wortelen Vanaf 12 maanden: aardappelen, aardpeer, nieuwe aardappelen, andijvie, artisjok, asperges, aubergine, avocado, bleekselder, bloemkool, broccoli, champignons, chinese kool, courgette, doperwtjes, knolselder, komkommer,koolraap, koolrabi, kropsla, maïs, paprika, pastinaak, pompoen, postelein, prei, prinsessenbonen, rapen, radijs, rode bietjes, rodekool, savooikool, schorseneren,snijbonen, sojascheuten, spinazie, spruiten, tomaten, tuinkers, uien, veldsla, venkel, waterkers, witloof, wittekool, wortelen, zuurkool Sorry ben iets te enthousiast, maar ik en consultatiebureaus dan raak ik een beetje obstinaat! @ Maia wat schattig dat Fleur het zo lekker vindt! Als ze het nou eenmaal door hebben en lekker of leuk vinden dan kunnen zo lekker driftig worden als het niet snel genoeg gaat @ Hier...bluuh stiekem getest, maar niks. Ik voel ook niks. Ik weet het niet Ik zal me erg rot voelen als jasper en ik op tijd erbij waren, maar het niks heeft gedaan. Ik heb zondag op maandag mijn eitje gevoeld. Dus moet over 5 of 6 dagen ongie worden dus was zoiezo te vroeg met testen...hehehe! Kon mezelf niet bedwingen!
@ ladylola: maar je hebt pas over 5 dagen je NOD Ik heb ook 5 dagen voor NOD getest en die was ook negatief, 4 dagen voor NOD zag ik een licht streepje! En die werd iedere dag een beetje duidelijker. Ik ben trouwens wel pro consultatiebureau Ik heb op die van mij niets aan te merken, ze geven prima adviezen en veroordelen me eigenlijk nooit.
Oke...dus er is nog hoop Nou ik w8 het nog ff aan dan. Hihihi!! Hoe voel jij je??? Echt fijn dat je ouders leuk reageerden! Maar was denk voor hun echt een verassing Dat mijn zus het aankondigde stonden we ook paf van huh?? Wel leuk Ik denk dat ik ze echt zal doen verbazen als ik met de mededeling kom!! Betreft consultatiebureau ik vind het wel goed dat het er is. Vooral voor mensen zonder pedagogische ervaring en kennis. Er zullen zeker goede zijn, maar ik heb soms meegemaakt dat moeders initiatieven worden afgeketst en zij hun ideologie willen opdringen terwijl ze zelf soms ook van heg of steg niet weten. Ik heb misschien teveel gezien en geleerd in de jaren dat ik het tegen kan spreken.
Hey Hey @ Lola: Hahaha ik merk dat we het zelfde denken over het cb. Weet niet of het komt omdat we in de kinderopvang werken. Ik merk idd dat ze alles volgens boekje doen, groeit ie goed, is zn gewicht goed zodra het een beetje afwijkt maken ze zich gelijk zorgen. Merk dat ouders op leeftijd(tegen de 40) alles opvolgen.Ik moet zeggen dat ik volgens mij wel relaxte mensen heb hihi kijken wat ze eind volgende maand gaan zeggen over het bijvoeden! Maar wel goed dat ze er zijn Heb wel wat gespot maar niet veel ga vlgd jaar gewoon met mn beste vriendin dan zie ik teminste alles!! Begrijp dat je niet kon wachten met testen hihihi had ik ook het liefst zou je het een paar keer per dag doen @ Yukl: Hoop dat Bojan geen problemen zal hebben met het wennen. Vind het wel spannend hoor!Je gaat toch denken zullen ze goed voor hem zijn. @ Lelie: Hoe was het in de stad? Ik was vorige week voor het eerst in DE stad ik zag wel veel kinderwagens in de stad vond dat de mensen wel opzij gingen. Alleen het is soms dringen geblazen om in een volle tram te stappen naar cs soms blijven mensen gewoon op je plek staan waar de kinderwagen moet. Waar is Nina eigenlijk?? Ik heb vandaag van Olvarit de kleine potjes appel-peer sap gekocht Bojan vond het heerlijk!!! Volgende week begin ik denk in met worteljes. Hij krijgt al een maand rijstebloem in zn melk. Morgen hebben we een afspraak bij de orthopeed om een fot te maken voor zn heupjes. Voor de zekerheid doorgestuurd door het cb xxx
Woeiii zo vandaag weer een jaartje ouders. 26 maar liefst! Aahja met de jaren wordt je wijzer zeggen ze toch Overigens vervelend b-day cadeau...me salaris is nog niet gestort en me andere salaris is 300,- te weinig!!! Daar moeten we vandaag maar achteraan. @ Blue ik denk dat het komt, omdat wij uit de kinderopvang komen en het van dichtbij meemaken! En betreft die vrouwen van 40...ik herken wat je zegt helemaal:S Behalve het opvolgen, is het overgrote gedeelte ook overbezorgd. Kan me trouwens voorstellen dat het lastig is om je kind te brengen. Is het een dagverblijf van jouw organisatie? of een onbekende? Wat heerlijk dat hij al zo goed hapt. Knap hoor Durf geen test te doen Ga het wel zo doen denk.
Er is er 1 jarig HOERA HOERA dat kun je wel zien dat is LOLAAAAAAAAAAAAA Gefeliciteerd meid. Nog vele gezonde jaren toegewenst en natuurlijk snel een Baby!!! Het dagverblijf is van Partou. Mn nichtje gaat er ook heen maar zit dean op een andere groep. Ik weet het niet het is een rare bezorgdheid je weet hoe alles in zn werk gaat maar je bent toch bang dat ze je kind niet laten vallen of iets. Wij zijn particulier en mogen overgings ons kind niet bij ons op het kdv hebben. Meer omdat het kind het dan vaak op latere leeftijd moeilijk kan hebben als het je ziet . Balen van je salaris. Ik kreeg vandaag ook mn loonstrook schrok er ook een beetje van ben gewoon 250 euro achteruit gegaan omdat ik van 5 naar 4 dagen in de week ben gaan werken jeetje wist niet zdat het zoveel was?!!!! xx
Thxxxx Een positieve test is het allermooiste cadeau, maar helaas nog negatief! Balen dat je zoveel achteruit bent gegaan 250,- is toch veel geld!! Partou is toch een goede organisatie. Hopelijk hebben jullie er samen veel plezier Tis idd wel logisch dat op je eigen KDV niet handig is alleen al om conflicten te voorkomen. Maar het had wel makkelijk geweest! Is je schoonmoeder er nog? Overigens wordt mijn salaris nog met een nabetaling gestort gelukkig Mijn andere komt morgen! Dus ik ben ook tevree! Tis rustig hier. Iedereen druk hier? Fine avond xxx
He Lola, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik was gisteren niet online dus vandaar mijn late reactie. Mijn zus was gisteren jarig en we hebben heerlijk gedineerd...ik heb het ervan genomen hmmmm heerlijk Wat balen van de nega test op naar de volgende ronde meid!!! Blue, wat zullen we doen? Zullen we zondag op B'meerplein afspreken? 12 uur??? xxxxx
goedemorgen! @lola: nog gefeliciteerd met je verjaardag! Balen van je salaris! heb je verder wel een leuke dag gehad??? Nou hier is Fleur denk ik niet helemaal lekker, ondanks dat ze erg vrolijk doet enzovoorts. D'r vader heeft al een paar weken buikgriep en (hoewel ik hoop dat het komt van tandjes, maar ik zie niets) heeft Fleur al een dag waterdunne poep (sorrie ) Als dit aan blijft houden kom ik zondag niet want weet niet hoe besmettelijk het is en ik wil de kleintjes niet evt. aansteken... dus duim dat het beter gaat
Dank jullie wel!! Wat grappig dat je zus dan jarig is lelie. Gefeliciteerd nog met je zus! Mijn leuke dag komt trouwens zaterdag Ik ben nog niet in de volgende ronde, maar denk dat het wel gaat gebeuren! Arme meiden van jullie...komt vast gauw weer goed Als het van tandjes is, dan is het niet besmettelijk. Misschien kan je der een rijstwafel (lijkt een mega klus, maar baby's vinden het heerlijk het smaakt lekker en het is een bezigheid) of wat banaan geven, zodat het wat vast houdt of papje. Good luck en beterschap
Tobe heeft maandenlang dunne poep gehad Het was nu net een week weer normaal, maar vanochtend was het weer dun. Hij heeft trouwens ook een tijdje juist erge verstopping gehad. Tsja, geen idee hoe het zit @ maia: ik hoop niet dat het de buikgriep is! Het heerst echt ontzettend erg, pfff! @ blueeyes: dat is wel veel zeg, 250 euro minder! Dat nadeel van minder werken en dus minder verdienen als je ouder wordt, heb ik gelukkig niet Ik ga er juist straks enorm op vooruit na mijn studie. Dat is wel een fijn vooruitzicht Pff wat je wel niet allemaal kunt doen met 250 euro... @ ladylola: het is nog even spannend Ga je nu echt wachten tot zondag? Ik heb het gister ook mijn vader verteld. Maar via de telefoon, want anders zou het te lang duren en ik ben bang dat ie het straks van een ander hoort. Hij was ontzettend verrast, had het helemaal nog niet verwacht. Sowieso zeggen de meeste mensen als eerste 'goh, nu al?'. Dat vind ik echt een beetje irritant. Mijn andere vader moet ik het ook nog vertellen, dat doe ik aankomend weekend, ook via de telefoon. Twee vriendinnetjes van mij die nu in het buitenland zitten heb ik het gemaild en zij reageerden heel lief Verder hebben we het nog niemand verteld. Maar ik denk niet dat we tot de 12 weken gaan wachten.
Dag meiden! Ik had een tijdje terug een oproep geplaatst om met Amsterdamse moeders in contact te komen en Maia wees mij gisteren op het bestaan van dit topic! Ik kom er wat laat bij, geloof ik, maar hopelijk vinden jullie dat niet erg. Ik zal me even voorstellen. Ik woon in de Rivierenbuurt, ben 28 jaar en heb op 7 december vorig jaar mijn eerste kind gekregen. Ze heet Alba en ik vind haar de liefste en mooiste baby die er is (natuurlijk!) Ik woon samen met mijn vriend en ook hij is helemaal weg van zijn dochter. Wij zijn vijf jaar bij elkaar. Ik heb nu nog verlof, maar binnenkort begin ik weer met mijn werk in de familieboekhandel in Hilversum. Ik begin daar weer voor een dag in de week en in mei worden dat er twee. Verder hou ik erg van schrijven en probeer ik hier ook tijd voor vrij te maken. Ik ben bezig met de afronding van mijn eerste roman. Binnenkort heb ik een afspraak met een schrijfdocent die ik ken van een cursus van een paar jaar geleden en hij gaat mijn manuscript lezen en voorzien van commentaar. Spannend! Ik had aan Maia gevraagd of jullie het niet erg zouden vinden om mij een korte samenvatting te geven van alles wat er gebeurd is in dit topic en zij zei dat dit natuurlijk prima was. Dit topic bestaat namelijk al uit 80 bladzijden en met geen mogelijkheid kan ik dat meer bijlezen. Bij dezen dus aan jullie de vragen (als jullie ze zouden willen beantwoorden): wie zijn jullie, wat is er de afgelopen maanden allemaal gebeurd en mag ik met jullie mee kletsen? Liefs, Orwen