Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hallo dames,

hoe was jullie weekend? Was top weertje he:D Straks blauwe lucht met zonnetje..

Vandaag komt mijn Baboe bakfiets!!!!:) 3 keer raden wat ik morgen ga doen;)

2. Maia

Maia Niet meer actief

beterschap voor Tobe Yukl!

ja ik kan weer enigzins praten. Ben nog wel erg schor maar ach, so be it.

hier zijn we inmiddels allemaal weer beter dus ik hoop even dat het zo blijft ;)

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ola:D

@ Yukl...en heeft Tobe goed gegeten? Aan je verhaal te horen, zullen het wel kiezen zijn in combi mijn zijn diarree wat hij ook had? Hopelijk komt het gauw goed:D

@ Lelie...mmmhhhz ik denk dat je gaat wandelen;)? Ben benieuwd. Heb je ook nog een hip kleurtje toegevoegd? Wie weet zie ik je ooit voorbij racen;)

@ Maia fijn dat je weer wat beter kan praten. Je hebt het flink te pakken gehad!

@ hier...nou vanmorgen aan de shakes begonnen. Jemig tis wel gek hoor ontbijten met een soort van slappe vla:S Hahaha...aahja dag 1 van de 21!! Komt goed:D Zit nu aan mijn cappuccino shake die ik dus in vieren mag delen om toe te voegen aan echte koffie:D Dus mijn dag is goed!

4. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hi meiden,

@ waterlelie: Hoe is je fiets??

@ maia: Hoe gaat het nu? Voel je je al beter?

@ ladylola: heel veel sterkte met afvallen. Ik heb zelf ook CB gedaan vlak voordat ik zwanger werd van Jolien.

@ Yukl: Hoe gaat het nu met je??

Hier alles goed! Zijn begonnen met rijstebloem voor Jolien in haar laatste voeding en nu maar hopen dat ze wil gaan doorslapen 's nachts!! Gisteravond nog niet.. half 5 kwam ze weer. Morgen naar CB voor haar prikjes. Hoop dat ze zich goed blijft voelen!

5. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Ninaaaa,

gaat heel goed met mijn fietsje...staat heel zielig in ons schuurtje vanwege het koude weer:)
    Hopelijk morgen beter weer!
    Oh morgen krijgt Jolien haar prikjes, knuffel haar maar veel:)

Blue...wanneer gaan we koffie leuten?

Lola,

vandaag dag 3 van je shakie dieet:D Hoe gaat het tot nu toe? Ik zou gek worden van de honger..nouja trek....:$ Heb je daar geen last van voor het slapen gaan?

Yukl en Maia, hoe gaat het met jullie?

Waar is Orwen????????????? Ze staat ook niet meer tussen mijn hyves.

Ik ben zo blij, morgen komen mijn tante en mijn lieve oma over voor een paar dagen! Vind het geweldig dat ze weer Emma zullen zien!

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Whhaaaaa ik heb HONGERRRRRR:$:$:$:(:(:x:x:(:(
    Damnnnn zoals voorspelt is vandaag de tweede dag waarop je het heel zwaar krijgt. Morgen wellicht ook nog. Dus Lelie ik weet niet hoe het gaat met slapen vannacht. Ik ga in ieder geval vroeg naar bed:( Wat een hel! Maar goed overal zeggen ze als je hier doorheen bent dan gaat het als een speer. Maar nu is het hel on earth:( Maar goed de shakies en soepies vallen mee dus het is niet ook nog is heel smerig, dus dat is een meevaller:D

@ lelie wat leuk dat je oma en je tante overkomen:D Echt gezellig, Geniet lekker van de gezelligheid. Waar komen ze vandaan als ik vragen mag? Bummer van je fiets, maar het mooie weer komt er denk ik gauw aan:D

@ Nina jij hebt het ook gedaan? En hoe is het daarna vergaan naast dat je zwanger raakte van Jolien?
    Wat vervelend dat ze zo vroeg wakker wordt! Hoe laat geef je der laatste fles en hoeveel voeding? Succes met de prikjes morgen:$

Idd waar zijn de andere dames? Alles goed met jullie? Hoest met onze zwangerganger en hardwerkende mama's?

7. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen! Hier gaat het goed hoor, alleen erg druk allemaal. Fleur ligt nu lekker onder de babygym en we gaan zo even douchen samen en dan zij naar bed en heb ik eindelijk weer eens tijd voor het huishouden :( ;)

@lelie: leuk dat je tante en oma overkomen!

@lola: fijn om te horen dat het niet heeel smerig is ;)

@nina: succes met de prikjes!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hallo ;) Ik ben ontzettend druk maar ik voel me ook niet zo fit. Geen lekkere combi dus... Gister lag ik al om 9 uur te slapen en ik lig nu nog in bed. Voel me wat slapjes, kan Tobe ook moeilijk optillen. En ik ben de hele dag door een beetje misselijk. Het is nog te doen, maar het zit me wel in de weg. Wanneer ik echt hard voor mijn studie moet nadenken, gaat dat allemaal niet zo lekker...

Daar bovenop is Tobe de laatste paar dagen onwijs lastig. Hij eet wel weer gelukkig, maar nu heeft ie ontdekt dat ie ook gewoon heel hard kan schreeuwen als iets hem niet lukt of hem frustreert. En we hebben werkelijk geen idee wat er nou steeds aan de hand is. Naja, is een fase en zal over een paar dagen vast weer over zijn.

@ ladylola: veel succes met de honger! Ik heb inderdaad vaker gehoord dat het maar een paar dagen de tijd nodig heeft voordat dat gevoel verdwijnt. Komt goed!
    Ga je deze maand weer met ovulatietesten aan de gang?

@ nina: succes met de prikjes. Hopelijk heeft ze er helemaal geen last van!

Jammer trouwens dat Orwen blijkbaar weer weg is... Ik zie haar inderdaad ook niet meer op mijn hyves.

9. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Dag meiden!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Het is een beetje druk geweest hier. Alba is een kind wat veel aandacht wil en ik denk dat ze ook behoorlijk gevoelig is. Ze kan soms uit het niets beginnen te huilen, terwijl ze een seconde daarvoor nog lachte. Nou moet ik erbij vertellen dat we ook nog niet echt een ritme met haar hebben. Ze krijgt op gezette tijden haar flessen en 's nachts slaapt ze in haar wieg naast ons bed, maar verder is het een beetje hoe het komt. Een paar dagen terug zag ik dat niet meer zitten. Als ze in de box speelt moet ik er eigenlijk steeds naast zitten en ze wil overdag eigenlijk alleen slapen in de draagzak, tenminste: als ik blijf lopen. Geen doen dus, op de lange termijn. Daar moet verandering in komen.
    Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en een Puckababy voor haar gekocht. (Ze maait veel met haar armen in bed, en in het ledikant zijn de lakens zo lastig strak te trekken.) Ik heb het boekje 'Baby in een ritme' gelezen en heb besloten dat we dat maar gaan doen. Deze methode lijkt een beetje op 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom, maar dan zonder het 'laten huilen'. Dus wel alles in een vast volgorde doen en consequent zijn, maar wel troosten bij huilen. Vind ik veel fijner.
    Zaterdag ga ik hiermee 'echt' aan de slag, nu alvast bezig met wat consequenter zijn en bij ieder slaapje de Puckababy aantrekken. Spannend dus!

@Yukl: Wat vervelend dat je je zo misselijk voelt! Ik kan me voorstellen dat een eenjarige erbij het er allemaal niet makkelijker op maakt. Veel sterkte!

@Maia: Zo te lezen slaapt jouw dochter wel lekker in haar bedje overdag. Is dat soms nog een strijd? Verder alles goed?

@Ladylola: Pfoe, dat dieet klinkt niet eenvoudig om vol te houden. Knap van je hoor! Maar als de kilo's eraf vliegen, motiveert dat natuurlijk enorm. Ga je iedere week wegen?

@Waterlelie: Fijn, een nieuwe bakfiets! Heb je er nu nog helemaal niet op gefietst? Nou ja, het mooie weer kan toch niet eeuwig op zich laten wachten? Veel plezier met je tante en je oma! Is het de eerste keer dat ze Emma gaan zien?

@Nina: Alba wordt ook nog een keer wakker 's nachts. We geven om ongeveer elf uur de laatste fles en dan wordt ze tussen drie en vijf uur 's nachts wakker voor de volgende. Ach, als het slapen overdag beter wordt en ze is wat minder prikkelbaar, ga ik eens kijken of we hier wat verandering in kunnen aanbrengen. Ben eigenlijk allang blij dat ze 's nachts behoorlijk goed slaapt. Mag je rijstebloem eigenlijk al geven voor vier maanden? Misschien moet ik het überhaupt nog even achterwege laten, net als bijvoeding, omdat ze soms nog last van krampen heeft.
    Succes met de nachtvoeding afbouwen!

@Blueeyes: Spannend, je zoon voor het eerst naar de crèche! Ik zie er zo tegen op om Alba voor het eerst aan andere over te laten. Behalve dat ik twee keer uit eten geweest ben met mijn vriend en we familie hebben laten oppassen (was 's avonds en ze sliep, dus eigenlijk geen kunst aan) heb ik dat nog niet gedaan. Maar morgen voor het eerst weer werken, en dan neemt mijn vriend de hele dag de zorg voor Alba over. (Heeft hij nog niet een hele dag in zijn eentje gedaan:D)
    Maar je vond het dus wel meevallen om hem te brengen? Het scheelt dat hij nu nog niet eenkennig is, dan lijkt het me lastiger.

@allen: Ik wilde graag iedereen op mijn hyves, maar sommigen zijn niet helemaal goed doorgekomen, geloof ik. Degenen die mij ook willen toevoegen, willen jullie mij een berichtje sturen? Dan zoek ik jullie op.
    Ik zal proberen voortaan wat sneller te antwoorden. Hoop dat het de komende weken goed gaat met het ritme, zodat ik ook eens de tijd heb om overdag te schrijven!

liefs,
    Orwen

10. Maia

Maia Niet meer actief

mijn hyve is aemdgr dus moet je maar even zoeken

nee hoor, ik heb hier eigenlijk nooit bedtijd strijd. Soms is ze het er niet hellemaal mee eens en dan loopt ze wat te miepen, maar over het algemeen gaat ze lekker liggen duimen, soms nog wat babbelen en daarna slapen :)

@orwen: pittig allemaal hoor. hopelijk helpt de puckababy iets. Heb het nooit nodig gehad, Fleur heeft wel een periode gehad dat ze zichzelf wakker maakte met haar armpjes, maar dat was nooit heel heftig ofzo. En ritme komt wel. Is bij mij denk ik pas een maand of 1 - 2 gok ik en zelfs dat verschuift af en toe :)

11. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Maia: Hm, op 'aemdgr' vind ik niets. Ligt het aan mij?

12. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hee, ik had je al! Jij bent diegene met de prachtige dochter!

13. Maia

Maia Niet meer actief

ah kijk :) dank je trouwens ;)

14. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi orwen, gezellig dat je er weer bent! Wat een toestand allemaal..ik hoop dat de puckababy in jullie geval gaat helpen. Ik heb daar wel vertrouwen in hoor als ik de verhalen mag geloven;)
    Wij hebben eigenlijk ook geen ritme. Ze krijgt eten als ze wil dus soms geef ik haar 4, 5 of zelfs 6 keer te eten! Ze is verder tevreden ook met het slapen gaan. Om rond een uur of half 10 leggen we haar op bed en dan gaat ze zoetjes slapen.
    Ook Emma heeft moeite met 'alleen zijn' als ze in de box ligt. Ze ergert zich dood en loopt al gauw te miepen. Ik merk ook dat ze soms te snel uitgekeken is op dingen...zoals haar speelgoed:(
    Ze vind het veel leuker om bij mij te zijn en dat ik samen met haar rondje maak door het huis:)
    Ik weet soms ook niet wat ik moet doen....

Ik kreeg vanochtend te horen dat mijn kleine zusje nog dit jaar gaat trouwen!!!!! Vind het heel erg leuk voor haar maar ik had graag als eerste gewild:)

15. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Ah, dus Emma lijkt ook snel uitgekeken op haar speelgoed? Ja, dat idee heb ik bij Alba ook. Ik kan niet wachten op de tijd dat ze zelf dingen kan pakken, dat moet een boel frustratie (zowel bij haar als bij mij) schelen. Tenminste, dat hoop ik dan maar.
    Een rondje door het huis vindt Alba meestal ook maar niets. Het is echt even spelen in de box, als ze er niets meer aan vindt haal ik haar eruit, maar dan is het vaak gewoon meteen huilen. En dan? Tja... Met het nieuwe ritme zal ik haar dan waarschijnlijk gewoon weer in bed gaan leggen. Als ze niks meer wil...:( Jij kent dat dus ook wel een beetje? Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die niet precies wist wat te doen met mijn baby als ze de box wel heeft gezien, niet meer wil knuffelen, al gegeten heeft...

Gefeliciteerd met je zusje! (En natuurlijk snap ik heel goed dat jij liever eerst was getrouwd ;) Zijn er al plannen in die richting?)

16. Maia

Maia Niet meer actief

gefeliciteerd voor je zusje lelie!

Fleur is ook snel uitgekeken soms maar ik heb het vanaf het begin af aan genegeerd en haar eraan laten wennen en dan gaat ze nu gewoon rond liggen kijken. Dus ik heb dat "probleem" gelukkig niet al te erg. Tuurlijk gaat ze af en toe flink miepen ;) maar dan heeft ze even pech. Anders kan ik niets meer doen.

17. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
  18. Maia

Maia Niet meer actief

och jeetje zeg lelie, wat een naar nieuws :(

19. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hi:D

@ Yukl wat balen dat je je niet zo fit voelt. Jemig je krijgt wel alles voor je kiezen nu. Ik hoop dat het gauw beter gaat en ook Tobe zijn fase gauw door loopt:S Krijg je al een buikje:D? Ik ga denk ik wel ovutesten kopen, maar ik temp ook. Alleen doe ik het niet goed, want temp in de middag :S...ik vergeet het steeds in de ochtend.

Orwen wat fijn dat je er weer bent en wat vervelend dat je het zo druk hebt. Hopelijk komt het gauw goed met Alba. Inbakeren is idd een geweldige uitkomst voor onrustige baby's. Ik ben voorstander:D Hopelijk werkt het ook voor Alba.

@ Lelie wat een naar bericht:( Gelukkig heb je ook nog iets positiefs om naar uit te kijken. Ik snap wel dat je eerder had gewild. Mijn zus was ook zwanger van de tweede terwijl ik de eerstvolgende had willen zijn, maar ja dat heb je niet in de hand. Baal er ook van, omdat nu onze kinderen zo ver uit elkaar staan straks. Ik hoop gauw zwanger te raken, zodat mijn kind wel goed contact krijgt met mijn nichtje!

@ Hier...ik heb de baby van de buren nog niet gehoord. Ze zijn inmiddels al 3 dagen thuis, maar geen gehuil...dus wellicht valt het geluid nog mee! Betreft mijn dieet ben ik vandaag wat fitter, maar gelukkig had ik niet zulk zwaar werk te doen:D

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina