Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja! Hij woonde net een maand samen, huis gekocht en was bezig met een piloot opleiding:(

Ben echt misselijk...zo'n naar gevoel in mijn buik:(

2. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Maia: Slim om dat vanaf het begin zo te doen. Tja, ik ben vanaf het begin regelmatig bij haar box gaan zitten. Nu mag ik niet meer weg :D

@Waterlelie: Wat ontzettend naar nieuws! Sterkte.

@Ladylola: Fijn dat je de baby nog niet gehoord hebt. Heb je een erg gehorig huis? En ga je op kraamvisite? Ik snap wat je schrijft over nichtjes/neven die dicht bij elkaar zitten. Dat wilden mijn zus en ik ook graag. Gelukkig is dat redelijk gelukt tot nu toe. Haar dochter is nu 2 en ze is zwanger van de tweede.

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik kan me voorstellen dat je er niet fijn bij voelt. Is toch verschrikkelijk zo'n jongeman. Net zijn leven begonnen :( Verschrikkelijke berichten:( sterkte!

@ Orwen..zo zo heeft je meisje nu al sterke wensen:D Grappig hoe ze zo vat op ons kunnen hebben:D
    Wij als ouders leren onze kinderen gedragspatronen aan. Gelukkig zijn ze erg flexibel en kan je ze ook gauw weer wat anders leren, maar dan moet je daadkracht hebben om het gehuil te weerstaan. Kan me voorstellen dat niet iedereen er tegen kan. Good luck:D

Ik heb tevens wel een redelijk gehorig huis, maar niet zo extreem hoor. Hoor geen stemmen, maar muziek en gestommel hoor je wel. Dus gelukkig valt het mee:D
    Leuk dat jullie kids bij elkaar aansluiten. Een gezellig boel dus:D

4. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
  5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ orwen: oh kan me voorstellen dat dat best vermoeiend is allemaal! Ik kan het me eigenlijk niet zo goed meer herinneren hoe dat met Tobe ging... Ik geloof dat ik ook wel veel met hem bezig was, maar hij sliep wel redelijk goed. Al heeft ie ook fases gehad waarin ie dan na een half uur slapen alweer wakker werd. Daar werd ik echt gek van! Ik heb hem toen wel laten huilen op advies van het CB (en ja, ik vond het een prima advies ;)) en binnen 3 dagen was het helemaal over en sliep ie weer goed. Qua spelen heb ik altijd vooral veel met hem samen gedaan. Maar ja, hij gaat 3 dagen naar de opvang, 1 dag is papadag en 1 dag is mamadag. Die ene dag deed ik dan ook vrijwel niets aan het huishouden en 1 zo'n dag in je eentje is wel goed vol te houden ;)

@ waterlelie: oh wat triest zeg voor die jongen. 24 jaar pas! :( Het komt echt vaak voor, bij mijn ouders in het dorp verongelukken ook regelmatig jongeren die ergens tegenaan rijden...

@ ladylola: dat scheelt dat je nog niets hebt gehoord :D Maar misschien is het gewoon een heel rustig kind? ;) Tobe heeft de eerste paar weken ook praktisch nooit gehuild, hij kreunde als ie krampen had. Ik heb zelfs gedacht dat er wat mis met hem was omdat ie niet huilde :D
    Hoe gaat het nu met je hongergevoel?

Hier gaat het nu iets beter. Donderdag had ik echt even een enorme dip, ik voelde me echt beroerd. Maar gister ging het beter en nu ook. Lig wel nog in bed, manlief heeft Tobe voor z'n rekening genomen. Die is trouwens niet meer zo driftig, maar nu heeft ie vannacht weer de halve nacht liggen huilen? Dan huilde ie weer en dan was ie weer een half uur stil om vervolgens weer te huilen, etc. Misschien inderdaad toch een kies die nu al een paar dagen loopt te treiteren?

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ola:D

Hi Yukl...wat vervelend dat je niet in je hum en niet lekker was, maar gelukkig gaat het al iets beter. Lief dat je man helpt doen ook niet alle mannen. Die verzorging heb je dan toch echt nodig. Arme Tobe, die kiezen zijn voor kinderen zo venijnig. Hopelijk zet het gauw door. Loopt hij al??

Ik denk dat het kindje vd buren een tevreden baby is en ik gun het ze ook:D En natuurlijk mezelf ook, hahaha:D En af en toe laten huilen is idd een goed advies van CB. Wel pas na 3 maanden ofcourse.
    Aahja ieder kind is anders dus er valt toch geen peil op te trekken. Iedereen heeft een andere visie dus dan doe je wat jou goed dunkt:D

Het hongergevoel valt erg mee alleen vlak voor mijn nieuwe shake krijg ik wel trek hoor. Of als ik mijn soepje te vroeg eet en te laat naar bed ga. Zoals nu heb ik net pas mijn eerste op (verwerkt in 4 bakjes koffie) dus de volgende pas rond 14.00u en daarna pas rond 19.00 dan red ik het tot ik naar bed ga, maaruh ben al 3.5 kilo kwijt!!!

Fijn weekend;)

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ ladylola: wauw al 3,5 kilo! Dat gaat snel zeg! Hoeveel wilde je er ook alweer in totaal kwijt? Fijn dat het meevalt qua hongergevoel :)

Tobe loopt nog niet. Het duurt me wel wat lang ;) Aangezien hij al zo'n 3 a 4 maanden overal achteraan loopt en langsloopt. Ik merk wel dat hij steeds stabieler wordt. Het kan geloof ik ieder moment gebeuren maar voor mijn gevoel duurt het nog een half jaar ;)

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    lola,

wat goed van je! al een paar kilo's!!! gaat de goede kant op:D

hier minder nieuws WEER! zaterdag is mijn broertje een slachtoffer geworden van zinloos geweld! na avondje bier drinken met zijn vriendengroep in bussum. het was natuurlijk voor hen een grafstemming dus die biertjes gingen best hard...
    maar op de terugweg liep hij samen met een andere vriend naar huis (mijn moeders huis) en bijna thuis aangekomen precies op de hoek bij een kruispunt raasde er een auto voorbij (veels te hard) en die konden hun zo omver scheppen. toen zei mijn broertje er iets van dat ze uit moesten kijken en dat ze hun bijna omver reden...met daarin wel het woord eikel of sukkel in verwerkt. toen stapte ze met zn allen (5 mensen) uit de auto en sloeg mijn broertje letterlijk op zn bek. hij kon niet terugslaan maar dat is denk ik wel goed geweest want anders werd het wel een heuse knokpartij en werd het alleen maar erger. hij heeft nu een gebroken neus en dikke ogen en een gekneusde rib. de andere jongen kon zich gelukkig wel verweren en bleef ongedeerd. gelukkig waren er getuigen die het nummerbord hadden genoteerd.
    wat een weekend!

donderdag begrafenis...wordt wel heel spectaculair. komen 400 mensen en als eerbetoon laten ze vliegtuigen vliegen in een soort driehoek volgens mij en dan dat op het laatst er eentje weg vliegt...
    hij zou over 2 maanden piloot zijn.

ik moet gaan. snel aankleden en dan naar bussum karren. mijn oma en tante uit hongarije zijn er en die vliegen morgen weer terug.

9. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Hoi Meiden,

Sorry heb een week niets van me laten hoperen. Was ook een beetje uitgeput deze week. Bojan vaak 's ochtends om half 5 wakker daarnaast ook nog hele dag werken s' avonds og het huishouden :(. Met Bojan gaat het ook niet geweldig op het kdv. Hij wil niet slapen. Maar hij MOET van de leidsters. Een kind van zijn leeftijd hoort 3 keer te slapen. Al is hij sinds zn geboorte nooit een slaper overdag geweest. Vrijdag zou die uitgewend zijn maar ik ben dus gebeld om hem eerder te komen ophalen omdat hij niet geslapen had terwijl hij niet aan het huilen was op de groep. Tjaa wat wil je ik ga ook niet slapen als ik geen slaap heb en zeker noiet in een pikke donkere slaapkamer. Heb er wel wat van gezegd maar denk dat het niet is overgekomen. Alsof ze geen zin hebben om moeite te doen. Helaas weet ik dat het beter kan maar ja mag hem helaas niet bij mij op het kdv hebben.

@ Lelie: Jakkes wat een nieuws allemaal man in 1 week Bah krijg gelijk kippenvel.
    Ik haat het dat je tegenwoordig niets meer mag zeggen maar gewoon je mond maar moet houden want anders word je maar gemept!!
    Geniet vandaag maar ffies met je oma en tante.
    Wij moeten ook maar snel weer gaan leuten misschien voor het weekend ?/

@ Lola: JUHuuuuuuu 3,5 kg al het gaat de goede kant op.
    Ga zo door!!!!

@ Yukl: Gelukkig gaat het weer beter met je ,vervelend van het dipje helaas horen ze erbij in de zwangerschap:( Ik denk dat het niet meer lang gaat duren voordat Tobe loopt. Hij loopt in ieder geval als de beeb er is ;)

@ Orwen: Ik leef erg met je mee ik weet hoe vermoeiend die krampjes kunnen zijn.Ook het slapen weet ik nog poeeee snachts als hij wakker werd voor de fles vielo ik tijdens het fles geven in slaap van de vermoeidheid. Sinds ik eigenlijk rijstebloem in zn laatste fles doe slaapt hij door tot een uur of 6 (als het goed is) Ben jij al begonnen?

10. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Jeetje waterlelie wat een vervelend nieuws allemaal!! Heel veel sterkte daarmee gewenst.

@ Ladylola: Vet goed 3,5 kilo!!! zooo die zijn er alvast lekker af!!! Ik ben vandaag weer begonnen met Sonja!!

@ Yukl: Blij dat je je weer iets beter voelt!!

Hier gaat alles goed. Wij zin druk bezig met het afbouwen van Jolien haar nachtvoeding. Vorige week is het 3 nachten gelukt om geen voeding te geven maar alleen haat speentje en de overige nachten geven we nu nog maar 90cc en dan van de week over naar 60cc!! Hoop dat het snel gaat lukken.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@lelie: jemig zeg, jullie krijgen wel alles in een keer. Sterkte voor je broertje!

@blue: he bah, wat stom met het kdv dat ze zo moeilijk doen met het slapen. Hopelijk gaat het snel beter!

@Nina: fijn dat het goed gaat met afbouwen. Gefeliciteerd met de 4 mnd. van Jolien :)

hier vandaag weer apk gehad van ons meisje. Alles goed, lekker gegroeid enzovoorts! Gaat prima dus! Weinig te melden verder, heb het druk met werk, taarten, Fleur enzovoorts maar het is wel lekker druk allemaal!

12. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @ Lelie jezusssssss wat een mongoalen!! Geen verantwoording nemen voor eigen roekeloos gedrag! Grrrrrr kan er zo boos om worden:mad::(

@ Blue wat fijn dat je er weer bent en wat ontzettend balen dat het op het dagverblijf er stramien aan toe gaat. Een kleintje slaapt naar behoefte en natuurlijk probeer je er regelmaat in te krijgen op een dagverblijf liefst zo snel mogelijk, maar goed als het niet wil en tis gewoon vrolijk waarom zou je dan een ouder bellen:S? Als hij huilt en niks wil is het een ander verhaal. Zijn het jonge meiden of juist vast geroeste ouwe rotten?
    Lastige positie zit je. Je bent EN leidster EN nog is de moeder, dus ja hoe zullen zo jouw wensen interpreteren:D? Goodluck hoop dat het goed kom!

@ Nina wat goed dat je ook bent begonnen:D Lukt het al een beetje? Fijn dat je kan afbouwen met Jolien! Goed bezig hoor zo in stapjes:D

@ Maia heeeeeeerlijk taarten. Kwijl loopt mijn mond uit, haha! Fijn dat Fleur der apktje heeft gehad, haha. Zo noemt me zus het ook altijd.

@ Yukl leuk hè die stapjes. Je denkt altijd dat ze nu gaan beginnen, maar soms laten ze mooi nog maanden op zich wachten, haha! Nou geniet er nog ff van. Straks mag je met je mooie ronde buik achter hem aanrennen:D

Btw thxx allemaal voor de motiverende woorden. Inmiddels was het vanmorgen -4 kilo, maar bij de consulent met kleding en om 17.00 2.9kilo....dus dat was balen, maar goed over 2 weken kom ik daar in de ochtend en trek ik katoen aan, haha:D

Fijne aaf!

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ waterlelie: jemig, wat belachelijk!! Bah, ik kan dergelijke acties echt niet begrijpen. Mijn zusje heeft een keer hetzelfde meegemaakt met haar beste vriend... Hij werd in elkaar geslagen, maar toen zij er tussen kwam, kreeg ze ook klappen.... Van jongens!! Ze namen toen trouwens die aangifte wel hoog op, want dezelfde week is de politie nog bij een aantal jongens thuis langs geweest. Niet dat ze al zijn veroordeeld, maar ik denk dat ze daar in ieder geval al goed van zijn geschrokken. Ik hoop dat ze de daders kunnen oppakken!

@ blueeyes: dat meen je niet? Ze hebben jou gebeld omdat hij niet wilde slapen terwijl hij verder wel vrolijk was?! Dat is irritant... Ze kunnen toch niet verwachten dat zo'n kleintje al zo snel met een bepaald ritme meedraait? Op het kdv van mijn zoontje doen ze daar helemaal niet moeilijk over (al proberen ze het natuurlijk wel, maar lukt het niet dan lukt het niet).

@ maia: fijn dat je kleine meid weer door de keuring heen is gekomen ;)

@ ladylola: Ik zou lekker naar je eigen weegschaal kijken ;) 4 kilo vind ik echt knap zeg! Hoeveel wilde je er nou kwijt??
    Ja haha, je zegt het inderdaad goed dat ik straks met mijn dikke buik achter hem aan mag rennen :D Grinnik...

@ nina: wat goed dat het afbouwen lukt! Ik vond dat echt een crime die nachtvoedingen, zeker toen hij flesvoeding kreeg. Iedere keer die fles klaarmaken midden in de nacht...

Pfff nou ik hoop echt dat er hier kiezen aan komen want Tobe is echt niet te genieten! Hij wordt zo'n 10 keer huilend wakker iedere nacht, hij wil overdags niet alleen worden gelaten, hij heeft last van driftbuien en noem maar op... Hij moet ook opeens helemaal niets van mij weten :( Dan geeft manlief hem aan mij, en dan gaat ie schreeuwen?

Verder gaat het met mij matig. Enorm slecht geslapen, gister overgegeven en moeite om me te concentreren op mijn studie. Volgende week 2 tentamens dus ik moet nog wel even aan de bak...

14. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hey Yukl wat balen dat je het met jou wat minder gaat:( Natuurlijk heeft Tobe's gedrag daar ook uitwerking op. En begin van je zwangerschap en Tobe ook nog dwars. Vervelend hoor:( Hoop dat het gauw wat beter gaat.
    Maar dat hij niks van jou wil weten wat naar zeg:( Hij zal wel aanvoelen dat er iets veranderd aan jou. Dat doe je niet bewust, maar kinderen zijn vrij gevoel voor verandering. Hoop dat het kiezen zijn en het echt gauw over is.
    Doe rustig aan en probeer ook te ontspannen. Ik hoop voor je dat het lukt met je tentamens:D

Ik wil trouwens 11 kilo kwijt dan weeg ik 64, maar goed ik ben al tevreden met alles onder de 68!! Een lang verloren droom, die uit komt dan:D

15. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Olaaa,

@ Yukl : Het ging vandaag beter met slapen hij heeft vandaag 2 x een half uur geslapen wat al heel wat is. Mn moeder is hem vroeg gaan halen vandaag dat wilde ze zelf. Ik denk dat het persoonlijk aan 1 leidster ligt die niet echt geduld heeft en zo de andere leidsters beinvloed zij ziet hem overgens alleen vrijdags. Ik heb vandaag (nogmaals)gezegd dat ze hem in bed moeten leggen als hij moe begint te worden. de leidsters van vandaag hebben het opgevolgd en zie het resultaat!!
    Arme Tobe wat een gedoe allemaal die tandjes vind het echt zielig voor de kinderen die er zo last van hebben. Kan me voorstellen dat jij op een gegeven moment ook op begint te raken. Probeer goed uit te rusten en telkens een beetje te leren als het je lukt.

xx

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ blueeyes: wat fijn dat het dit keer wel goed is gegaan! Ik hoop maar dat die ene leidster niet zo halsstarrig blijft... Komt vast wel goed :) Die leidster zal vast snel inzien dat het bij Bojan niet zo werkt. Ze kan moeilijk iedere vrijdag vragen of je hem komt ophalen ;)

@ ladylola: wauw, dan ben je al goed op weg zeg!

Nou op het KDV hebben ze Tobe gister om 9 uur al op bed gelegd. Hij heeft een uurtje geslapen en daarna was ie gewoon weer vrolijk... Vannacht ook eindelijk weer een hele goede nacht gehad en nu is ie ook vrolijk. Kinderen... geen peil op te trekken ;) De nachtrust heeft mij ook goed gedaan en ik heb het idee dat de medicijnen tegen misselijkheid wel aardig werken. Dus dat is fijn :)

17. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    yukl,
    fijn dat jij en tobe een beetje uitgerust zijn. kan me zeker voorstellen hoe het voor jou nu moet zijn. zo'n prille zwangerschap is niet niks! vergt onwijs veel energie! sterkte met leren...

blue,

kijk aan! piece of cake;):D
    inderdaad lekker op bedje leggen en dan zijn ze een stuk vrolijker:)
    ik merk het ook aan emma...zelfs een klein uurtje slaap doet wonderen!
    over koffie leuten...ik kan het weekend niet, zit volgepland. ik kan wel maandag 22 maart. let me know!

hier gaat het beter....met mijn broertje gaat het sterk vooruit! hij is gisteren weer gaan werken en zn collega's vonden de zwelling gelukkig meevallen. lang leve bevroren erwten:D
    oja ze weten nu wat de doodsoorzaak is geweest....een van zn hartkamers was veel groter. dus hij is overleden aan een hartstilstand. gewoon pech! maargoed, dan hoeven ze iig niet hun hele leven af te vragen wat er gebeurt kon zijn.

ik ga straks shoppen!!!!! er is een nieuwe winkel geopend in ons winkelcentrum:D mijn zusje gaat 25 september trouwen en ik wil er natuurlijk spectaculair uitzien8) ook heeft ze me gevraagd of ik haar haar getuige wil zijn...was zo ontroerd.

nou meisjes, ik weer!!!!!! toedeledokie:D

18. Maia

Maia Niet meer actief

lelie: succes met shoppen! En fijn om te horen dat het met je broertje beter gaat!

@yukl: hopelijk is de misselijkheidsperiode snel voorbij!

ik ben weer verkouden :( echt niet leuk dit, was er net vanaf. Maar Fleur is ook aan het snuffen en manlief ook dus het heerst hier weer in huis. Morgen maar even alle ramen tegen elkaar open zetten zodat het hier weer een beetje doorwaait.

nou ik ga zo even ontbijten en dan naar mijn werk met een uurtje. Fijne dag all!

19. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hey Meiden,

@ Yukl: lekker een nachtje slapen!! Hopen dat dit zo doorzet.

@ Blueeyes: hoop dat ze nu luisteren en wat meer gefuld hebben!!

@ maia: succes thuis met de zakdoekjes

@ waterlelie: shop ze!! Koop maar wat moois!!

@ ladylola: gewoon lekker je eigen weegschaal aanhouden!! Die is veel leuker.

Hier gister naar de tandarts geweest en wortelkanaalbehandeling is kies trekken geworden. Morgen voor de volgende behandeling die misschien ook wortelkanaal wordt maar dat zien we morgen!
    Morgen ga ik trouwjurken passen!!
    Jolien had gister berehonger de hele dag dus heb ik 's avonds een lepeltje rijstebloem in haar melk gedaan en ze heeft lekker tot 06.00 geslapen!! Wij weer blij!

20. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hoi meiden,

Mijn excuses, behalve dat het een drukke week was/is, kreeg ik opeens ook geen mail meer van zp, om mij eraan te herinneren dat het leven hier ook gewoon door ging.

@Waterlelie: Wat een verschrikkelijk nieuws en zo kort op elkaar! Veel sterkte, ook aan je broertje.
    En veel plezier met shoppen!

@Yukl: Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Tobe. En goed dat de medicijnen tegen de misselijkheid hun werk lijken te doen. Het lijkt me pittig, hoor; weer zwanger zijn met zo'n jong kereltje erbij. En dan nog tentamens... Succes en sterkte!

@Blueeyes: Inderdaad echt heel raar dat die leidster wilde dat je Bojan vroeger kwam halen. Ik hoop dat het voortaan anders gaat. En zo niet, dan moet je misschien maar een gesprek met haar aanvragen of zoiets, dan weet ze dat je het serieus meent.
    Nu al rijstebloem in Alba's laatste fles doen durf ik nog niet zo goed. Sowieso lees ik her en der dat je dat eigenlijk pas vanaf vier maanden mag doen en aangezien ze eerder toch best last van krampen had... Twijfel ook of we met vier maanden al met bijvoeding moeten beginnen. Hoewel de krampen nu praktisch weg lijken te zijn.

@Nina: Wortelkanaalbehandeling, jakkes! Ik heb er een paar jaar geleden een gehad en ik vond het niet fijn. Maar de vreselijke kiespijn die ik daarvoor had, was nog erger. Zelfs Diclofenac werkte eigenlijk nauwelijks. Het schijnt dat kiespijn de meest onbehandelbare pijn is. Heb jij kiespijn of is het gelukkig nog niet zover?
    Veel plezier vandaag met trouwjurken passen! Cool lijkt me dat...
    Jij gebruikt ook rijstebloem 's avonds. Tja, misschien ga ik het dan toch maar proberen met vier maanden. Nachten doorslapen lijkt me echt heerlijk, al vind ik dat ik over onze nachten eigenlijk niet te klagen heb.

@Maia: Alweer verkouden. Vervelend hoor! Alba heeft vrij vaak een verstopte neus, maar echt verkouden is ze alleen heel in het begin even geweest. Ik ben dit jaar nog helemaal niet ziek geweest, dus wij mogen wel van geluk spreken, denk ik.
    Fijn dat Fleur zo lekker groeit. Dat is altijd weer prettig om te horen bij het CB, hè?

@Ladylola: Wow, dat afvallen gaat als een speer! Merk je ook dat je alweer kleinere kleding past? Dat zou wel moeten met vier kilo verlies, volgens mij. Ik ben ook bezig met afvallen, sinds 1 januari al, maar niet op zo'n drastische manier als jij. Helaas val ik dus stukken minder snel af. Maar goed, inmiddels wel al acht kilo.
    En je wilt naar 64 kilo? Wow, dat zou ik ook wel willen! Ik ben 1.76 m lang, en ik wil heel graag naar 68 kilo, maar zou met 70 al dik tevreden zijn. In het verleden ben ik wel een tijdje 68 kilo geweest, maar het kostte me zoveel moeite om dat vast te houden, dat ik niet weet of ik dat wel wil. Maar goed, nu heb ik in sowieso nog acht a tien kilo te gaan. Ja, ik ben veel aangekomen tijdens de zwangerschap (en toegegeven: in de laatste drie weken van december toen Alba er net was :D)

Vreemde week gehad, en is nog aan de gang. Mijn vriend is zaterdagochtend heel vroeg op wintersport vertrokken en komt aanstaande zaterdag 's avonds pas weer terug. Gelukkig zijn zondag mijn ouders langsgekomen, is mijn moeder twee nachten blijven slapen, kwam mijn zus met haar dochter van twee dinsdag langs en komt mijn vader vanavond eten, waarna mijn moeder weer blijft slapen, morgen oppast als ik ga werken en vrijdag ook nog blijft slapen. Het zijn echt lieverds, die ouders van mij. Maar toch is het een zware week. Je bent toch in je uppie verantwoordelijk, ook al nemen andere mensen je wat uit handen. Het is anders dan wanneer mijn vriend 's avonds thuiskomt. Ik begrijp nu pas echt wat het in moet houden om alleenstaande moeder te zijn. En dan nog niet, natuurlijk; dit is maar voor een week!
    Zaterdag ben ik ook begonnen met een nieuw ritme voor Alba. Ze krijgt nu een schone luier gevolgd door een fles als ze wakker wordt 's ochtends en na slaapjes overdag. Daarna spelen en zingen en voorlezen, tot ze moe wordt. Dan weer naar bed. Het slapen in haar ledikant gaat inmiddels stukken beter, en dat is echt te danken aan de Puckababy die we sinds een week gebruiken. Haar slaapjes zijn bijna nooit langer dan 45 minuten, maar vrijwel iedere keer lukt het me haar in bed te leggen en weg te gaan als ze wakker is. Dan valt ze snel en zelf in slaap. Zo goed! Moet alleen soms terug om de speen opnieuw in haar mond te doen, als die uitvalt voor ze echt slaapt. De Puckababy is losser dan inbakerdoeken, maar zorgt er wel voor dat maaiende armpjes haar niet meer uit haar slaap halen. Echt een aanrader! 's Avonds gaat het nu ook bijna altijd meteen goed als we haar om een uur of zeven in bed leggen. En zo heb ik weer eens de avond voor mezelf, zonder met haar in de draagzak te zitten of naast haar wipstoel.
    Ah, maar nu wordt ze wakker. Tot snel!

Deel Deze Pagina