Ola Jemig is tijd geleden dat er iemand heeft gereageerd. Ik ben ook erg druk geweest. @ Orwen wat van dat de puckababy voor jullie werkt. Ik ben pro inbakeren van onrustige kindjes. Gelukkig plukken jullie er ook de voordelen van Wat fijn dat je familie zoveel bij je komt. Dat is echt luxe hoor Ook weer is fijn lekker met je moeder toch? Betreft mijn gewicht. Ik ben 1.63 dus voor mooi zou ik 57 kilo moeten wegen, maar dat is niet voor mij weggelegd. Ik ben altijd flink/dik geweest, dus zou niet weten hoe het is om zo dun te zijn. Ik wil ook nog leven dus ik ben content met 64 tot 67 kilo. Liefst wil ik eronder, maar dan moet ik mezelf martelen om dat vol te blijven houden. Ik vind mezelf nu steeds mooier worden (ik vond me toen met 72 al mooi na mijn vroegere gewicht van 86). Maar nu beginnen alle overtollige rollen weg te smelten en alles wordt slanker. Weeg nu 69 sinds vandaag, dus nog minimaal 2/3 kilo en hopelijk sta ik dan helemaal goed in proportie. Alles wat er daarna nog af gaat is mooi meegenomen @ babynieuws...nou ik weet dat jas en ik niet goed hebben geklust dus het moet een wonder zijn als het is gelukt! Ik moet ook eerlijk bekennen dat door mijn nieuwe doel ik veel meer rust heb gekregen om het op zijn beloop te laten. Ik was de laatste 2 maanden obsessief bezig dat zelfs Jasper er gek van werd:S We gaan 15 mei op vakantie en laat dat nou net mijn vruchtbare week zijn Hoe is het met jullie allemaal? Lekker aan het genieten van het zonnetje?
@ ladylola: haha op vakantie tijdens je vruchtbare week Dat gaat m worden, ik voel het! Jezelf moeten martelen om dun te zijn, lijkt mij inderdaad ook geen goed idee Vind het wel super goed van je dat je het zo goed doet! Kan me ook voorstellen dat je daardoor even iets anders om handen hebt waardoor je niet continu aan jullie kinderwens denkt. @ orwen: hoe gaat het nu met Alba? Fijn dat het tot nu toe lijkt te werken die regelmaat! Wij hebben de puckababy ook eens aangeschaft voor Tobe omdat hij in het begin ook ontzettend onrustig sliep, maar hij vond het ding helemaal niets. Het bleek ook niet veel later de krampjes te zijn die weg gingen door de voeding via de fles te geven en toen sliep ie weer goed. Heb daarna de puckababy dus ook niet meer aangeraakt. Hij ligt nog wel in een doos dus misschien heeft nummer 2 er baat bij @ nina: oh jakkes, een kies getrokken! Ik hoop dat het met nummer 2 wat liever eraan toe gaat @ maia: beterschap! Hoe gaat het nu met de verkoudheid? @ waterlelie: oh leuk, bruiloftshoppen! Ben je nog geslaagd? Hm ik heb volgens mij nog niet verteld hier dat Tobe sinds woensdagnacht de buikgriep heeft? Ik dacht dat het vandaag wel weer ging, hij at vanochtend namelijk 3 boterhammen! Maar die kwamen er een paar uur later vrolijk weer uit. Op zich gaat het wel wat beter want hij eet beduidend meer dan de afgelopen dagen. Wel is zijn energie volledig uit hem weggezogen... We waren al gewaarschuwd want het heerst op het KDV. Manlief is sinds vandaag ook ziek dus ik hoop zo ontzettend dat het mij bespaard blijft... Ik heb woensdag en donderdag tentamen en heb nog nauwelijks gestudeerd, het lukt echt niet! Dus ik denk dat ik 1 tentamen ga opgeven in de hoop in ieder geval 1 van de 2 te halen...
Hey Meiden, @ yukl: veel succes met je tentamen... ik hoop dat je hem haalt!!! en sterkte met tobe!! ik hoop dat ie zich alweer wat beter voelt. @ ladylola: hoe gaat het met het dieet? Hier weer gebroken nachten. Ging een tijdje goed maar ze komt nu weer 's nachts en is alleen stil te krijgen met een flesje. Ze krijgt nu nog maar 60 's nachts. Pff wanneer is dat nou eens klaar!!
Ola @ Yukl...jemig wat heeft Tobe lang de buikgriep zeg Tis echt verschrikkelijk bijna alle kinderen in de opvang en in mijn omgeving hebben het gehad. Is Tobe inmiddels weer hersteld? En manlief en jij? Hopelijk lukt het met je tentamens, maar ik ben er van overtuigd dat het jou als supermama wel gaat lukken!! @ Nina wat balen dat Jolien zo der eigen wensen op door zet. Arme mama en papa. Ik kan me voorstellen dat het op breekt:S Wat doen jullie nu precies qua tijden en hoeveel voeding? @ mijn dieet gaat het goed, maar zit nu ff in een dip, want heb de afgelopen 4 dagen sla gegeten en blijkt dat het echt zo is dat ook maar iets van vaste voeding het dieet stagneert:S Jemig tis verdorie sla van nog geen 100kcal!! Ik eet dus in die voedingen maar 455kcal p.d. dus je zou denken dat het kon:S Maar goed blijkt dat het vetbrandingsproces van slag raakt dus ik ga nog t/m maandag door met streng. Ik weeg overigens 69,3 dus dan is -5.8 kilo!! Hopelijk deze week nog -2 en in de afbouwweken -2 Nina hoe gaat het met Sonja?? Lukt het een beetje met het minimale aan slaap? Ik wil na de vakantie aan de sonja of toch nog 2 weken aan de shakes. Denk dat ik voor sonja kies
@ ladylola: Sonja heb ik niet echt volgehouden ik ben bezweken aan de verleiding van de paaseitjes. Ik had vorige week ook een mega dip dacht echt even dat ik niks meer aankon. Je wilt zo graag alles goed doen. Goed op het werk een leuke moeder voor Jolien een sociaal leven en een gezellige partner zijn. Kon het even allemaal niet meer aan. Dieet ging even het raam uit!! Probeer het nu wat rustiger aan te doen en te genieten van de momenten die ik heb en niet altijd maar te denken aan wat ik allemaal nog moet doen. Had geneens meer zin om trouwjurken te passen en om de bruiloft te regelen. Zo dat was dus even een ego berichtje: gaat nu trouwens weer de goede kant op! Zijn nog een paar dingen die ik op een rijtje moet zetten. Zijn er meiden die dit herkennen? @ schema Jolien: 07.00 165 ML 11.00 165 ML 15.00 165 ML 19.00 165 ML 10.30 200ML + rijstebloem schepje Ja en dan soms 's nachts om tussen 04.00 en 05.00 60ML grt,
@Nina: Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Ook ik vind het af en toe superzwaar om alles te combineren. Daarbij komt ook dat je door de weinige slaap die je krijgt moeilijker kunt relativeren, want daar draait het echt om, heb ik ontdekt. Wat bij mij altijd helpt, ook al denk ik van tevoren dat het niets zal uithalen: erover praten. Meestal doe ik dit met mijn moeder of mijn zus. Ook met mijn vriend natuurlijk, maar dat is net wat anders omdat ook hij de afstand niet heeft die mijn moeder en zus wel hebben. Zie ik het even niet meer zitten dan bel ik een van hun en ik kan er zo weer even tegenaan. Alba is dan een maandje jonger dan Jolien, maar drinkt ook absoluut nog iedere nacht, en niet zo'n klein beetje ook. Hoop stiekem dat dat vanzelf over zal gaan, maar zal er over een tijd waarschijnlijk ook wat meer werk van willen maken. Overigens ken ik de moeilijkheid rondom dieeten. Ik ben sinds 1 januari bezig en sinds vorige week kan ik het opeens ook niet meer volhouden. Gaf mezelf het weekend vrij, maar dat bleek niet genoeg te zijn, getuige mijn eetbui vandaag Moet ergens de motivatie weer vandaan halen, maar waar...? En wanneer? @Ladylola: Super hoeveel je al bent afgevallen! Bij mij gaat het langzaam, maar ik mag dan ook wat meer eten dan jij. Lijkt me erg frustrerend als je zelfs geen sla kunt eten wil je niet stagneren! Hoort dat erbij? Succes nog! @Yukl:Arme Tobe. Hoop inderdaad dat jij er niet ook nog last van krijgt. Hoe ging je tentamen? Heb je er een goed gevoel over? Kun je de antwoorden al bekijken op internet? Toen ik nog studeerde, werden ze soms na afloop op Blackboard geplaatst. Dat gaf soms een indicatie hoe je het gedaan had. Hier gaat alles zijn gangetje. Alba in een schema krijgen is nog niet zo makkelijk. Overdag doet ze nu vaak vier korte slaapjes, maar zelden komen die zo mooi uit dat haar bedtijd niet te vroeg of te laat is. Vandaag wilde ze tegen half vijf geen slaapje meer doen, dus was ze van een uur of drie tot zes uur wakker (heb zoveel moeite moeten doen haar bezig te houden tot een respectabele bedtijd) en huilerig. Vervolgens viel ze telkens tijdens de laatste fles in slaap. Maar goed, over het algemeen slaapt ze de laatste tijd prima 's avonds, dus dat is fijn. Hebben vriend en ik ook weer eens wat tijd samen.
@ ladylola: jeeeeemig, 455 kcal!! Dat dat vol te houden is zeg! Ik zou denk ik van mn stokje gaan... Ik dacht dat crashdieten niet goed zijn? Of is dit dan weer anders? @ nina: wat vervelend dat je je zo voelt Ik heb nooit echt van die periodes gehad, wel dagen. Vooral op momenten dat Tobe even een aantal dagen niet zichzelf is, dan kan ik echt gek worden. Maar ik heb maar 1 dag in de week een mamadag. Ik heb een aantal keer in het jaar dat manlief een paar dagen in het buitenland zit en op zulke momenten kun je mij wel oprapen. Dan voel ik me zo ellendig, omdat ik al die dagen alleen maar met Tobe bezig ben. Het heeft niets met hem te maken, maar omdat ik het idee heb dan niet aan mezelf toe te komen. En dat is voor mij erg belangrijk merk ik dan. Ik ben dus absoluut niet geschikt voor het fulltime huisvrouwschap. Wel goed op jezelf letten he? Kun je Jolien niet een dagje bij je vriend achterlaten en dat jij even wat leuks gaat doen? Wil ze trouwens geen flessen van 200cc per keer? @ orwen: fijn dat er progressie in zit Dat van een jammerend kind omdat het niet wil slapen herken ik wel haha. Ik heb ook zo vaak gehad dat ik hem tegen zijn laatste fles moest vermaken. Dat is pas over gegaan toen hij met het avondeten mee ging eten. Toch een soort van breekpunt. Ja de antwoorden van de meerkeuzevragen staan hier inderdaad ook altijd op blackboard maar de docent heeft ze er nog niet op gezet, grrrr! Dat wordt denk ik pas morgen... Tobe is weer beter Hij is aan het bunkeren, niet normaal! En hij wil de hele tijd een koekje. Die krijgt ie dan niet en iedere keer weer is het keihard huilen geblazen. Hij MOET gewoon dat koekje! Ik geef het hem niet maar pfff, zit dan wel zeker een half uur met een ontroostbaar kind... Tentamen was makkelijk, maar ja, ik heb het echt slecht geleerd dus ik denk niet dat ik het heb gehaald. Misschien net aan als ik mazzel heb. Ik herkende wel alles, maar hij vroeg om veel opsommingen van dingen die ik niet zo kon opnoemen.
Misschien moeten we elkaar allemaal een hele dikke knuffel geven Ik ben ook niet de sterkste deze week
inderdaad dikke knuffel voor alle dames! sorrie dat ik er weinig ben, heb het zo druk nu. @nina: fijn dat het inmiddels iets beter gaat. Doe gewoon rustig aan. @yukl: goed dat het tentamen goed ging. @orwen: fijn dat het goed gaat! @lola: kom je van sla aan? serieus? nou hier gaat wel alles goed hoor! Alleen druk. Fleur is druk bezig haar stembanden te ontwikkelen volgens mij en ik denk dat de buren inmiddels zich wel af zullen vragen waar wij die speenvarkens vandaan hebben OMG wat kan dat kind gillen zeg naja, m'n werk is verder wel erg leuk dus dat gaat ook goed eigenlijk! vanmiddag lekker shoppen!
ja gaat snel he ik vind het heel gek dat het zo snel gaat. Zo enorm leuk ook maar soms gaat het even te snel
@Waterlelie: Wil je het kwijt? Kan helpen... @Maia: Ik vind soms echt dat het niet hard genoeg kan gaan. Kan me erg verheugen op de tijd dat Alba zelf kan zitten, haar speen terug kan stoppen, zichzelf beter kan vermaken... Ik vind haar nu soms een beetje, tja, het zal baby-eigen zijn 'high maintenance', om het zo maar te zeggen. En soms vind ik het ook opeens hard gaan, hoor.
ooo ik vind dat high maintenance juist leuk en vind het wel een beetje jammer dat ze al zoveel zelf kan hihi...
Hey meiden, Bedankt voor de lieve reacties. Heb het gelukkig ook niet elke dag.. meeste van de tijd ben ik wel lekker vrolijk!! vooral met dit zonnetje weer!!. Zo jolientje en ik springen even onder de douche dan nog even een flesje en dan op naar de kidsfactory. Wil een bumbo seat voor haar gaan kopen. ben benieuwd!!
Hahaha. Het wordt inderdaad beter als ze meer kunnen, vooral op het moment dat ze leren kruipen vond ik. Maar helaas pindakaas, ik vind Tobe op dit moment meer veeleisend dan hij ooit is geweest. Die frustraties en driftbuien waarbij hij perse TV wil kijken of perse een koekje wil is nou niet bepaald een lolletje. Hij is de halve dag aan het huilen op dit moment terwijl hij als baby ontzettend makkelijk was.
Ollllaaa meiden Dikke knuffel aan jullie vanaf hier!!! Sorry dat ik zolang niet heb gerageerd had het weer reuze druk. Deze week is Bojan weer aan de zieke kant. Hij was dins naar het kdv(waar het overging wel goed ging) de volgende ochtend werd hij heel hangerig wakker ik tempte hem ff hij had 38,2 dacht neee he niet ziek worden Gelukkig passte mn moeder op. Alleen hij was de hele dag niet te genieten niets was leuk wegleggen was een drama huilen huilen huilen. zette je hem ff in de wipper was hij beetje vrolijk maar een minuut later was het weer drama drama krijsen krijsen, moeilijk troostbaar pffffffffff. Snachts 2 x wakker geworden koorts was inmiddels 39. Na een zetpil ging het weer goed. Gister was het ietsjes beter koorts was wel gezakt Mn moeer zegt dat zn mondje rrod was denk ook dat het de tandjes kunenn zijn alleen voel ik helaas nog niets ;'(. Ah ja hoop dat het snel beter gaat. Heb mn vandaag wel in bochten moeten wringen om in de ochtend thuis te blijven mn moeder kan pas vanaf half 1 oppassen moet zo dus naar mn werk van half 2 tot half 6 Sorry meiden moest ff mn fustratie kwijt!! Verder gaat het hier wel goed hoor (moet ook een beetje posotief zijn ) @ Nina: Leuk zo een bumbo seat we hebben ze op mn werk ook geweldig zijn ze ik wilde er dit weekend ook 2 voor Bojan gaan halen!! @ Yukl: Fijn dat je tentamens goed gingen en dat Tobe weer helemaal beter is!! @ Maia: Jaa wat snel is het gegaan man alweer 6 maanden!! Ze is echt al een grote meid!! @ Orwen: Snap dat je het allemaal langzaam vind gaan maar jhet komt goed je zult zien elke week zie je haar weer groeien en nieuwe dingen ontdekken. Beetje bij beetje gaat ze steeds langer zichzelf vermaken. Het het gevoel dat Bojan eigenlijk nu pas sind een week of 3 pas echt 10 min a een kwartier zichzelf kan vermaken in de wipper /Box. Meiden ik ga bojan wakker maken voor de fles spreek jullie snel xxx
Ola Ook een dikke knuffel van mij Ik kan me heel goed inleven dat soms dingen niet gaan zoals je wil, maar een schrale troost de perfecte vrouw moet nog gevonden worden!! Gelukkig maar, want tot die tijd zijn wel allemaal normale vrouwen in een druk bestaan! @ Nina fijn dat het weer beter gaat En groot gelijk dat je dieet de deur hebt uitgedaan. Dat komt wel als je er achter staat. Hopelijk gaat het zonnetje weer veel schijnen, want ik mis het @ Maia gelukkig kan je nog heel wat jaren van iedere fase genieten, maar de tijd dat ze baby zijn, is natuurlijk heerlijk voor een moeder Je kan ongegeneerd knuffelen @ Orwen dat je het rustig aan doet, is toch prima. Dat is veel gezonder en veel beter voor je! En ik hoop dat je van deze tijd kunt genieten, want voor je het weet zijn ze groot en hebben ze je hulp niemand nodig en believe me dat is een moeders grootste nachtmerrie! @Yukl....en je cijfer al ontvangen? En wat je zegt betreft Tobe. Tjah die kinderen maken volgens mij op iedere leeftijd de puberteit door Hahaha. Kan me voorstellen dat het voor jou wel wat moeilijker is En hoe vooel je je verder? @ Blue wat vervelend dat Bojan ziek was en jij er maar druk mee was. Eerste jaar op een kdv (en die tandjes) is echt verschrikkelijk voor een baby en ouders, maar daarna zijn ze vaak oersterk @ Hier....nou deze week maar liefst 4 keer sla gegeten en heb vrijdag 4 borrels gedronken dus ik ben wellicht 1 kilo afgevallen, hahaha! Tis bizar dit dieet. Je eet weinig calorieën, maar zodra je wat eet dan val je geen flikker af. Tis echt een crashdieet waar je je aan moet houden en YUKL...dat is natuurlijk verre van goed! Morgen ga ik beginnen met afbouwen en versneld. Normaal staat er 6 weken voor, maar dat is ook als je het 6 weken streng doet. Ik heb 3 gedaan dus vind in 26 of 30 dagen afbouwen meer dan voldoende! Ik weeg vandaag 68,5 dus 6.5 kilo kwijt! Ik ga bij beautybodybalance(.nl) sportschool trainen en dat is een speciale vrouwen sportschool, die zich richt op gezond en verantwoord eten en sporten. Tis een soort van lifestyle wat ze je daar aanleren. Je valt daar veel af, maar met name in centimeters! Dus ik denk dat het beter is als ik daarmee aan de slag ga dan continu diëten! Betreft baby's damn iedereen raakt maar zwanger in mijn omgeving:S Grrrr!! Maar goed het fijne van deze sportschool, is dat als je zwanger bent daar een speciaal programma hebt voor zwangere vrouwen en vrouwen die net zijn bevallen! Zie de website, dus denk een goede investering
Woeiiiiiii ik ben al ongesteld!!!!!! Yeah!! Maar wel verwarrend dat ik de ene maand met 29 dagen ben...dan 30, 31, 32, 33...anyhow. Het komt goed uit, want dat betekend dat ik volop de hele vakantie in mijn vruchtbare week zit inplaats van de laatste 2 dagen!!!
@Nina: En, hoe bevalt de bumboseat? Is dat fijn, zo'n stoeltje? Wat is er precies handig aan? @Ladylola: Bofferd! Nou, een geluk bij een ongeluk dan. Waar ga je eigenlijk naartoe op vakantie, of had je dat al genoemd? @Blue: Wat naar dat Bojan ziek is. Zeker als hij naar het kdv moet, is dat veel gedoe, lijkt mij. En heb jij ook al een bumboseat gehaald? @Yukl: Het duurt dus nog wel even voor het makkelijker wordt. Nou ja, het wordt in elk geval weer op een andere manier moeilijk. Ook die verandering is misschien fijn. Hier heeft Alba een extreem lieve dag gehad. Goed geslapen, veel gelachen, erg leuk!