Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Dag meiden,

Heb gister mijn termijnecho gehad en alles ziet er tot dusver goed uit! Ben 1 dag terug gezet, dus nu 29 oktober uitgerekend. Over 2,5 week hebben we de combinatietest dus dan kunnen we weer gluren :) En over 6 weken de geslachtsbepaling bij drs papa!

@ ladylola: nou kijk, dat is nog eens een geluk bij een ongeluk ;) Veel plezier hihi :D Wanneer gaan jullie?

@ orwen: ja dat is waar, die veranderingen zijn wel fijn :) En iedere leeftijd heeft zo z'n nadelen maar ook z'n voordelen. Ik vind het ondanks de driftbuien wel steeds leuker worden :)

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He yukl, ik had het al gelezen op je hyves! Wat fijn dat alles goed is!!! Lekker gevoel he;) Dus jij laat ook een geslachtsbepaling doen...dat kan al vanaf 15 weken bij dokter P:D. Vind hem een top gozer hihi hij legt het allemaal zo leuk uit en je ziet dat hij dat met veel plezier doet.
    Ik ben heel erg benieuwd wat er in je buikje zit...als het maar gezond is....maar een meisje zou ook leuk zijn toch:)

lola,

mijn god wat lijkt me dat moeilijk zo'n sla dieet. Ik heb respect voor je dat je het zo goed hebt gehouden!!! 6,5 kilo is niet niks hoor in zo'n korte tijd:D
    JA wat is eigenlijk je vakantiebestemming???? Heb je al een mooie bikini;)

Blueee,

wanneer gaan we koffie drinken? Hoe gaat het met Bojan? Nog steeds ziekjes?

orwen,

ach die kleine Alba...jou dag was helemaal goed;) Als ze zo hangerig zijn word je ook niet vrolijk van! Alba slaapt toch nu een tijd met puckababy? Merk je verschil?

maia,

je kleine Fleur is BIJNA 6 maanden!!!!!:$ ik tel ook af tot 15 april haha
    Ik ga er toch een klein feestje van maken;)

nina,

wat is een bumbo seat????? Euhhh wacht....kan het natuurlijk ook even googlen:) En vind Jolien het leuk?
    Wanneer ging je trouwjurken passen of had je dat al gedaan???
    Mijn zusje heeft van het weekend gepast en ik geloof dat ze gelaagd zijn....kan niet wachten om haar zo te zien.

Ik moet weer verder....Emma wil spelen en ik moet ook nog douchen! kan dat alleen doen als ze slaapt. Pffffff even wachten dus...
    Alles gaat hier zn gangetje hoor. Mijn humeur is veel beter!!!!! Ik ben ook meer uitgerust zeg maar:)

Doegggg

3. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Yukl: Fijn dat alles in orde is! Zo'n eerste echo blijft toch spannend... En dan over een paar weken al de geslachtsbepaling! Wij zijn in oktober ook bij dr. Papa geweest. We hebben toen een heel mooie 3d-echo laten maken, maar geen geslachtsbepaling laten doen, omdat we niet wilden weten wat we zouden krijgen. Ik had van tevoren gedacht dat dat de bevalling specialer zou maken omdat het dan een 'verrassing' was. Uiteindelijk had het niets uitgemaakt. We waren er tijdens de bevalling totaal niet mee bezig. Bij een hopelijk volgende zwangerschap doen we waarschijnlijk wel een geslachtsbepaling omdat ik me kan voorstellen dat je de band met je ongeboren kind misschien nog net iets sterker voelt, als je meer van hem/haar weet.
    Hopen jullie op een bepaald geslacht (al ben je natuurlijk blij met wat het gaat worden)?

Het is trouwens goed om te weten dat het steeds leuker wordt. Niet dat ik er nu niet van kan genieten, maar soms vind ik het wel erg zwaar. Misschien wordt dat niet minder, maar je krijgt er op den duur wel steeds meer voor terug, kan ik me voorstellen.

@Waterlelie: We gebruiken de Puckababy nu bijna drie weken en het verschil is echt enorm. Al vanaf het allereerste begin komt ze veel makkelijker in slaap in haar ledikant en blijft ze er ook langer in slapen (hoewel dat nog niet heel lang is). Overdag leggen we haar in haar ledikant, 's avonds slaapt ze nog in haar wieg naast ons bed. Daar slapen ging eigenlijk al redelijk goed, maar nu ze 's avonds voor wij naar bed gaan al een paar uur in haar eentje slaapt, gaat dit nog veel beter. Kan het echt iedereen aanraden. Hopelijk gaat ze zich niet heel snel van rug naar buik draaien, want dan is het gedaan met de Puckababy. Hopelijk duurt dit nog wel zo lang dat we iets doorbroken hebben.
    Fijn dat je je prettiger voelt, trouwens. Ik douche overigens altijd alleen als mijn vriend (of iemand anders) bij Alba is. Ze kan het soms zo snel zat zijn in de box, dat ik haar liever niet alleen laat. Bovendien hebben we drie katten. Niet dat ze ooit bij haar in de box springen, maar je weet nooit...

Vandaag komt mijn moeder langs. Toen mijn vriend twee weken geleden op wintersport was, is zij er veel geweest en daardoor lijkt Alba haar wel te herkennen. Hopelijk is dat nu ook nog zo! Dan heb ik het even iets rustiger en kan ik ook weer eens zonder haast een wasje doen enzo.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

He leuk dat jullie ook bij drs papa zijn geweest :D Ik hoor echt alleen maar goede verhalen over hem, ben heel benieuwd!

We hopen wel stiekem op een meisje :) Dat hoopte ik al bij Tobe en bij hem moest ik wel een kleine teleurstelling wegslikken toen we te horen kregen dat het een jongetje zou worden. Ik kon me daar helemaal niets bij voorstellen, kom zelf uit een meidengezin en zag mezelf meer als een 'meisjesmoeder'. Maar inmiddels vind ik jongetjes natuurlijk ook helemaal fantastisch :D Alsnog een meisje krijgen zou echt heel erg leuk zijn, maar 2 jongetjes vind ik ook leuk :) Maar dan kan ik me weer niets anders voorstellen dan dat we nog een Tobe krijgen haha :D

@ orwen: ja je krijgt er inderdaad steeds meer voor terug :) Ik vind vooral het 'praten' zo ontzettend leuk. Hij reageert nu echt op ons en probeert zichzelf echt goed duidelijk te maken. Het is zo leuk om die ontwikkeling te zien! Ik kan ook uren naar hem kijken als hij heel fanatiek aan het spelen is. Wanneer hij heel geconcentreerd blokjes op elkaar stapelt, of alle puzzelstukjes 1 voor 1 op de verwarming legt :D Dat soort dingetjes, echt geniaal :)

5. Maia

Maia Niet meer actief

@Yukl: fijn dat alles goed is!

@lelie: ja het gaat zooo snel he! 15 april is ook al bijna! Ik ga ook denk ik wel een taartje regelen ofzo ;)

6. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    @ maia; Ik ben nog op tijd gefeliciteerd met jullie halve jaar!!!!

Oh en meiden ik heb net weer hyves aangemaakt. ik ben anneha1982!!

Fijne pasen..

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Joehoe:D

Hoe is het hier? Ik ben erg druk geweest. Veel werken en gelegenheden. Deze maand wat meer tijd en ruimte:D

@ Yukl wat spannend dat je al over 4/5 weken weet wat jullie krijgen. Drs papa is mijn zus ook 2 keer geweest! Leuk hoor:D Jemig de tijd vliegt. Je bent alweer de 12 weken voorbij:D
    Hoe voel je je verder?

@ Lelie...al druk aan het fietsen met dit mooie weer:D?

@ Orwen wat fijn dat de puckababy zo goed werkt:D En blij dat je kan genieten. Kan me voorstellen dat het zwaar is. Het zal ook nooit gemakkelijk zijn, want kinderen opvoeden is geen gemakkelijke taak! Maar je zal zeker genieten van speciale momenten en die wegen het zwaarst, dat durft iedere moeder hardop uit te spreken!

@ Hierooo...nou inmiddels bijna afgebouwd en druk aan het sporten geslagen bij een speciale vrouwen healthclub waar je ook als zwangere vrouw kan blijven trainen onder speciale begeleiding!!! Dus dat vond ik ook wel belangrijk. Ik heb erg genoten van de paasdagen en dat voelde mijn weegschaal ook, haha. Bijna niks afgevallen!
    Ik ga op vakantie naar Turkije een 5* resort 15 mei! Heerlijk lekker luieren, zonnen, zwemmen, lezen en vooral relaxen:D
    Dus heb al een leuke bikini en nu hopen dat ik voor die tijd toch nog wat strakker en lichter ben:D

Hoest hier verder met iedereen? iedereen is denk super druk??

8. Maia

Maia Niet meer actief

@nina: ik heb je toegevoegd!

hier gaat het wel goed. Fleur was een aantal dagen erg mopperig met een raar ritme maar vandaag had ze weer een normaal ritme hoorde ik dus helemaal goed.

@lola: ooo wat heerlijk Turkije. Ik ben jaloers! Waarheen ongeveer ga je?

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ola:D

Wat vervelend dat Fleur mopperig was. Misschien ook tandjes? Of gewoon der dag niet. Wij zijn ook niet alle dagen vrolijk toch:D?

Ik ga naar Lara dat is naarbij Antalya. Ik heb er heel veel zin in. Vooral in het relaxen:D

Ik ben vandaag gebeld door mijn oude werkgever of ik wil solliciteren voor mijn huidige functie, maar op een andere locatie. Ik heb direct JA gezegd, want bij mijn huidige baan ben ik niet zo tevreden. Ook wordt de groep opgeheven in juli en word ik ergens overgeplaatst en waar weten ze nog niet. Dus ik hoop op een beetje karma:D

Hoe bevalt het werken weer voor jullie kersverse mama's?

10. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Yukl: Ik wilde stiekem ook erg graag een meisje, hoewel het de hele zwangerschap lang erg geschommeld heeft. We dachten echt dat ze een jongen zou zijn. Mijn vriend vond het geloof ik wel een heel klein beetje jammer dat dat niet zo was. Een volgende zwangerschap zouden we waarschijnlijk wel het geslacht willen weten. Of had ik dat al geschreven? Gewoon omdat we er tijdens de bevalling en vlak daarna totaal niet mee bezig waren. Het maakt gewoon niets uit. Bovendien is het een kans je kind al net ietsje beter te leren kennen als het nog niet geboren is.
    Het lijkt mij ook erg leuk als ze gaan 'praten'. Alba begint de laatste week echt steeds meer te brabbelen. Superleuk! Vooral bij het boeren over de schouder na de fles. Is echt het gelukkigste moment van mijn dag.

@Maia: Nou, niet meer op tijd, maar nog ontzettend gefeliciteerd met jullie halfjaar! Nog iets speciaals gedaan?
    Wat jammer dat Fleur niet lekker in haar vel zat. Alba heeft het ook regelmatig, hoor. Dan vraag ik me zo hard af wat er aan de hand is. Maar je komt er toch niet echt achter en bovendien is het natuurlijk waar wat Lola zegt: iedereen heeft weleens een mopperdag. Soms weet je zelf ook niet precies waarom je baalt, toch?

@Nina: Ik geloof niet dat ik je kan vinden op Hyves. Hoe moet ik zoeken, dan? Als ik bij Hyvers zoek, vind ik niets op die naam...

@Lola: Ah, sporten. Ik heb daar een soort haat-liefdeverhouding mee. Meer haatverhouding eigenlijk. Ik begin vaak aan iets nieuws om er standaard binnen een week tot drie maanden weer mee te stoppen.
    Oh en Turkije, lekker zeg! Ben wel een beetje jaloers. Oef, vakantie!
    En leuk nieuws over je baan! Wanneer moet/mag je op gesprek?

Mij bevalt het werken erg goed. Nou werk ik wel nog maar een dag per week buitenshuis, dus het valt mee. Maar ik zie het meer als een dagje vrij dan als een dag werken, eigenlijk. Heb het hard nodig. :D

Gisteren Alba voor het eerst een hapje gegeven. We zijn begonnen met wortel, aangezien ik ergens had gelezen dat het een goed idee is te beginnen met groente, zodat ze niet direct aan zoet wennen. Maar morgen gaan we ook maar eens banaan introduceren. Ze vond het wel interessant, volgens mij, maar werkte vrijwel iedere hap er weer uit met haar tong. Volgens mij niet omdat ze het vies vond, maar omdat ze niet zo goed weet hoe ze het moet doorslikken.
    Verder is ze erg lief de laatste dagen. Overdag tenminste, want het naar bed gaan 's avonds is opeens een groot huilfestijn geworden. Haar vader heeft haar de laatste drie dagen naar bed gebracht en iedere keer nam ik het dan na een tijdje over, waarna ik haar vrij snel stil kreeg en ze insliep. Dus of het ligt aan dat hij haar naar bed brengt :( Ik hoop van niet. Maar vanavond doe ik het in de eerste instantie, dus we zullen het zien.

Leuke pasen gehad, allemaal? Wij zijn naar de ouders van mijn vriend geweest waar we de halve dag in een aparte kamer met Alba hebben doorgebracht omdat ze zo eenkennig is (ja echt, nu al) dat ze bij het zien van de verschillende gezichten in krijsen uitbarstte. Ben benieuwd of die eenkennigheid snel verbetert of dat dit slechts een klein voorproefje is van wat ons over een paar maanden nog te wachten staat. Ze heeft er al sinds een maand last van en zelfs mijn moeder kan lang niet altijd oppassen omdat ze gewoon zo vreselijk moet huilen als ze haar ziet.
    (Het is heel erg, maar vorige week ben ik gewoon met haar naar de huisarts geweest, buiten openingstijden, omdat ik echt dat dacht ze heel ziek moest zijn. Waarschijnlijk waren het buikkrampen, getriggerd door eenkennigheid. Zucht.;))

11. Maia

Maia Niet meer actief

goedenavond!

@mopperige Fleur: denk dat ze of tandjes krijgt (kwijlen, kauwen enz) of gewoon een sprongetje ofzo en daarom niet lekker in d'r velletje. Komt ook wel weer goed.

@lola: o leuk, solliciteren. Ik ga voor je duimen!

@werken: ja het bevalt me goed, al ben ik wel moe maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij.

@orwen: nu al eenkennig. :( jammer van de pasen zo! En leuk he, hapjes. Hier gaat alles naar binnen :) bij haar!

12. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Meiden,

Hier is Jolientje de laatste paar dagen super vrolijk!! is de hele tijd aan het lachen en brabbelen en ze slaapt de hele nacht door!!! Ze wordt allen boos als haar iets niet lukt.. als ik haar op d'r buikje leg dan probeert ze te kruipen haha zo schattig wordt ze echt boos la het niet lukt haha. Omrollen doet ze niet meer.. heeft wel van buikje naar rug gerold maar doet nu niets meer...

@ hapjes: ik wil ook hapjes gaan geven.. moet dinsdag naar cb maar denk dat ik nog een maandje moet gaan wachten..

Geven jullie allemaal al hapjes?

13. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Moet je het CB om toestemming vragen? Hier heb ik het gewoon maar besloten ;)

14. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nina, ik ben ook al begonnen met hapjes toen ze 4+ maanden oud was. Ik had erg sterk het gevoel dat Emma daar aan toe was maar helaas het cb niet!;) Tja...elk bureau is blijkbaar anders en hebben verschillende meningen erover maar ik heb het toch gedaan. Ze is er absoluut niet slechter van geworden!!!! wat een vreetzakje haha. Ik ben begonnen met het geven van pap s ochtends en s avonds en voor tussen de middag fruit of groenten. Voor de rest melk. Gaat prima! Ik moet deze maand weer terug naar het cb, ik ben benieuwd wat ze zeggen..

15. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Hoi Meiden,

Ben er ff een tijdje niet geweest had het een beetje druk. Was vaak na het werken moe om nog achter de pc te kruipen.
    Met ons gaat het hier allemaal zn gangetje. Ik ben sinds 2 dagen verkouden, ben mn stem kwijt dus is het nu lekker rustig in huis hihi :p. Met Bojan gaat het wel goed , hij is verkouden en heeft net de 6de ziekte gehad. Tjaa je moet het wel oppikken als je naar de creche gaat he!! Maar gelukkig blijft hij alleen maar lachen. Ik denk dat de tandjes ook hier eraan komen meneer is volop aan het kwijlen en op alles aan het sabbelen. Verder groeit hij hard sinds 2 weken kan hij zich al omrollen naar zn buik toe. Het grappige is dat hij zich alleen naar rechts omkeert, bijna nooit naar links:)
    Vandaag gaan we naar een verjaardag toe van zn beste vriendje die word 1.

@ Lelie: Heb je een gaatje op maandag voor een bakkie??

@ Hapjes: Ik ben ook met hapjes al begonnen toen Bojan 4 maanden was. Begon eerst met rijstebloem in zn laatste fles. Daarna ook s'ochtends pap erin en daarna met fruit in de ochtend en groente s'avonds. Had het wel op het Cb gezegd dat ik hem af en toe ;) wat gaf, ik wilde zien wat ze zouden zeggen. Ze zei dus dat ik beter dus nog even kon wachten tot dat ie 6 maanden was ivm met zn darmpjes,. Nah ik gaf het al een maand en ik had niet ge,erkt dat ie last heeft gehad ,ze adviseerde me om bv pap te maken met een beetje melk en dit met een lepeltje te geven bla bla bla. Ik vond dat Bojan allang eraa toe was en gaf het hem dus ook. Ze vinden het heerlijk die kids als even iets anders krijgen dan gewoon melk. Ik zou gewoon doen wat je denkt dat het beste is nien voor Jolien als je ziet dat ze het lekker vind en dat ze het wil eten waarom niet?!

Nah ik ga me ffies douchen en omkleden

xxx

16. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jaaaaaaaaa ik heb tijd maandag voor een bakkie! Gaan we lekker buiten zitten op het terras toch:D
    We sms'n!!!!!

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ ladylola; he ik dacht dat je bij deze rond in het buitenland zou zitten? maar zo te zien dus nog een ronde verder? Gaan jullie er deze ronde wel voor? :D

@ bijvoeding: wij zijn ook met 4 maanden begonnen. Tobe was nogal een vreetzak en zat al een tijdje op zijn max aan flesvoeding. Ik was blij toen we er eindelijk mee konden starten. Hij heeft nooit ergens last van gehad of iets dergelijks.

Hier een kind dat sinds bijna 2 weken iedere ochtend om uiterlijk half 6 wakker is. Bah. Ben echt helemaal gesloopt. Lig dus iedere avond vroeg in bed. De misselijkheid wordt wel minder, maar vandaag weer een terugval gehad. Blegh. Donderdag weer een echo (nekplooimeting)!

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hiii:D

Nou fijn dat het met iedereen en alles goed gaat:D Vooral het zonnetje draagt er aan bij he...althans bij mij:D

Hahaha mmhz laat ik mijn mond maar houden over CB...iedereen moet doen wat goed voelt en waar je denkt waar je kind aan toe is:D

@ Yukl wat balen dat Tobe zo wisselvallig is is:S Jemig is natuurlijk allemaal niet niks nu. Hopelijk gaat het gauw beter!

Ik ga 15 mei op vakantie!! Deze maand ga ik er ook voor hoor. Ik eet vrijwel weer normaal, dus we zien het vanzelf:D
    Verder nog niks terug gehoord van die sollicitatie. Hopelijk deze week. Thxx voor de duimpjes:D

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Meiden, zullen we weer een datum gaan plannen voor een meeting! Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar kleine Fleur, Orwen en Lolaatje:D

20. Maia

Maia Niet meer actief

@meeting: ergens eind mei ofzo?

@yukl: ik ken het gevoel, hier ook regelmatig 5:00/5:30 ofzo wakker. Maar jij bent ook nog zwanger dus dan geloof ik dat het extra pittig is. Sterkte :)

@bijvoeding: begonnen met 4 mnd. en 3 weken ongeveer. Ze was er ook wel echt aan toe hier.

Deel Deze Pagina