Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    dames, de tandjes van emma zijn door!!!:D

*zoeffff* ik ben weer weg............

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hihi ik doe met je mee waterlelie, want hier is de eerste kies door :D Ongemerkt... Maar de tweede komt er nu ook aan en die veroorzaakt 1 en al ellende.

Hoe doorstaat emma ze?

He maar uhm zo te zien lukt het niet een datum te vinden waarop we allemaal kunnen?

3. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    yukl,

ik vond haar deze week hangerig en ze wilde ook niet op tijd naar bed! normaal gaat ze na haar papje om een uur of 8 naar bed maar deze week veel later.
    qua eten deed ze ook moeilijk...ze at zo wat niks!!! s ochtends haar papje en om 3 uur s middags at ze weer iets. ook de nutrilon melk dronk ze niet. ik kon telkens een volle fles weer weggooien:(

nouja...het hoort er allemaal bij...al met al vind ik dat ze het toch super heeft gedaan!!! ik heb ergere verhalen gelezen.

@datum,

poeheeee ik weet het dan ook niet hoor:D

lolaatje, is jou schuld:D:D je mag niet met vakantie:D

4. Maia

Maia Niet meer actief

@Emma: wat goed!

hier is Fleur nog tandloos!

o ja en vader&moederdag ;) heb ik me nog niet al te erg in verdiept hihi dus niet op gelet! nou ik ga even aandacht geven aan dochterlief!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat is het rustig hier!

Ik heb wel gezien dat Fleur inmiddels (bijna?) niet meer tandloos is :D

6. Maia

Maia Niet meer actief

dat klopt :) Fleur d'r eerste tandje komt ook door. Ze is verder ook ziekjes maar heeft ook last van d'r tandje :) hij is nog ieniemienie en vlijmscherp maar hij is er wel :D :D hihiwaar je al niet blij om kan zijn ;)

@yukl: hoe gaat het ermee? hoe voel je je?

7. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Waterlelie: Tandjes! Allebei tegelijk? Super!

@Yukl: Doorkomende kiezen die ook al ellende veroorzaken? Is het een net voorbij...

@Maia: Ook al een tandje! Misschien is het het weer!

@tandjes: We dachten dat Alba ook tandjes kreeg. Aan beide zijkanten onderin zijn bobbeltjes voelbaar en het tandvlees is er witter. Maar toen las ik in Dr. Spock dat de hoektanden - waar het hier dus om gaat - meestal pas in het tweede deel van het tweede jaar doorkomen, in elk geval als aller-allerlaatste. Dus hier nog geen tand in zicht ;)
    Wat het dan wel is? :D

Wat jammer dat we geen datum kunnen vinden waarop iedereen kan. Moeten we dan maar vast in juli gaan zoeken? Of is iedereen dan op vakantie? Wij zijn weg van 26 juni tot 3 juli en dan pas weer in september.

Verder alles goed, hier. Alba vindt veel hapjes waanzinnig lekker. Vooral mango, banaan en wortel gaan er goed in. Bloemkool en doperwten vindt ze nog niet zo.

Sinds zaterdag proberen we haar 's nachts geen fles meer te geven en dat is die nacht gelijk gelukt. Zondagnacht weer niet en vannacht weer wel. Wel wordt ze iedere nacht nog wakker en brengen we de speen een of meerdere keren. Tot nu toe is ze dan een half uur tot een uur wel wakker, maar ze huilt dan niet; ze zeurt alleen een beetje. In haar elf-uur-fles doen we rijstebloem, maar ik zou nog niet kunnen zeggen of dat werkt. Ze lijkt het wel erg lekker te vinden, wat fijn is, omdat ze een stukje meer drinkt dan normaal. Ze is een lastige drinker, en dat maakt de nachtvoeding eruit krijgen er niet makkelijker op. Als ze echt zou gaan huilen 's nachts, zou ik haar zeker weer een fles geven, omdat ik gewoon te bang zou zijn dat ze honger heeft. Gemiddeld drinkt ze om elf uur zo'n 100-120 ml. (Dit is voor haar doen best normaal tijdens een voeding. Zelfs wat aan de hoge kant, die 120. Er zijn flink wat voedingen dat ze maar 75 ml ofzo drinkt. Hoe ze nog altijd precies op de curve zit, is mij een compleet raadsel, maar daardoor maak ik me gelukkig niet zo'n zorgen.) Daar komen de meesten geen nacht mee door, vrees ik. Gisteren dronk ze 160 ml met rijstebloem, dus dat is beter. Hopelijk is dit een stijgende lijn.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ maia: haha ja ik was ook door het dolle toen ik eindelijk de eerste kies zag ;) Beterschap voor je meisje!

@ orwen: wij moeten er nog steeds iedere nacht minimaal 1 keer uit om Tobe zijn speen te geven. Maar hij slaapt gelukkig wel direct verder. Fijn dat de nachtvoeding er af is en dat dat goed lijkt te gaan. Het zal ook wel een kwestie van wennen zijn dat ze nu wat wakker is op dat tijdstip.

Hier gaat het redelijk. Ik ben wel nog erg moe, maar ik denk ook door de medicijnen tegen misselijkheid. De misselijkheid komt af en toe nog opzetten dus dat is wel irritant.
    Hier is Tobe vorige week ziek geweest, een flinke verkoudheid denk ik, maar sindsdien slaapt ie eindelijk weer normaal! Hij werd een tijdje al om kwart over 5 wakker, maar nu slaapt ie eindelijk weer tot half 7 a 7 uur. Zo fijn! Ik heb ook een heel ander kind, hij is zoveel vrolijker. Ik hoop maar dat ie dit vol blijft houden.
    Morgen heb ik een tentamen, bleh :(

9. Maia

Maia Niet meer actief

sterkte met je tentamen!

@Nina: heb je al een jurk uitgekozen eigenlijk?

10. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Orwen, nee bloemkool vind Emma ook niks...ze vind het zelfs stinken enne mama ook;)

Goh maia, onze meisjes worden groot...*zucht* gaat zooooo snel allemaal. Gisteren heb ik heel wat films moeten selecteren voor de film (o tot 6 maanden) voor moederdag, voor de oma's en toen bekeek ik het allereerste filmpje....nou, jeetje was wel even slikken hoor...zo klein en er kwamen kleine piepjes uit hiihi...nu kraait ze alleen maar haha

blue, hoe gaat het ermee? Druk op je werk? Emma heeft al 3 keer het rokje aangehad;)

nina, perfecte trouwjurk gevonden???????? Ik ben benieuwd wat voor een stijl je hebt gekozen.

yukl, balen dat je je rot voelt en ook nog eens een tentamen vandaag!!! Wanneer heb je precies het geslachtsbep. bij dr. P? Ikke niet nieuwsgierig hoor;):D

Lola, how's life?

Vandaag op bezoek bij ons oude buurmeisje in de 'stad'! Ik ga het weer vreemd vinden om daar te zijn...meeste buren hebben Emma eigenlijk niet meer gezien sinds we daar weg zijn. Ik denk dat ik op mijn nieuwe bakfiets ga. Heb van het weekend al 'geoefend' en binnen 20 min ben ik op het pondje:D Alleen moet errug oppassen voor hobbels op de wegen enzo want Emma wordt flink gehutst! Een keer stootte ze zo hard haar hoofdje dat ze moest huilen:)
    Nu oppassen geblazen!!!!

Liefs en een fijne dag allemaal!!!!

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hiiiii:D

Hier ben ik dan!
    Life's good Lelie...thx for asking:D!

Ik lees dat Emma tandjes krijgt. Gelukkig gaat het aardig goed. Sorry dat ik de spelbreker van de meeting ben :S...Ennuh ja die hobbels en kuilen in Noord zijn wel dramatisch ja. Emma maakt direct kennis met het achtbaan gevoel;)

...en Tobe zijn eerst kies. Ennuh Fleur ook eindelijke aan de tandenparade begonnen! Zo zo het wordt druk in tandenfeeën land, alhoewel die pas komt als ze eruit gaan. Haha!

Yukl ik hoop dat jij je gauw beter zult voelen. Succes met leren. Ik hoop dat je een puik cijfer haalt. Nog ff meis en dan is het zomervakantie en kort erna komt je 2de spruitje alweer! Al een afspraak gehad met drs papa?

Orwen wat goed dat jullie bezig zijn de nachtfles eruit te halen. Dat biedt de papa's en mama's ook een gezonde nachtrust. Hoop dat het gauw lang goed gaat!

Hier alles super...ik word gewoon strak en heb gewoon spierballen zeg! Tis niet normaal hoe snel het gaat:D Ben ook super trots dat ik 4 keer in de week sport!!! Moet nog 3.5 kilo en dan ben ik op mijn streef. Verder lekker druk met werk. Ik kijk wel uit naar Q-day. Wellicht mijn laatste als vrije dame. Hopelijk volgend jaar wandelend over de Middenweg met een mini-me! Vakantie heb ik ook dubbel zoveel zin in. Ik ga vooral genieten en hopen dat ik eind mei op een roze wolk beland:D
    Tevens staat me zus nu op knappen. Nog 12 dagen dan is ze uitgerekend en dan gaan ze haar ook strippen! Dus spannende tijden, yeah:D!

Ik ga maar weer is sportennnn:D

12. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hey meiden,

@ ladylola: meid wat doe je het goed!!! Super hoor.. voel je je er lekker bij?

@ Yukl: succes met het tentamen.

@ tandjes: Wat een grote meiden al he!!

Lekker schudden in bakfiets!! misschien maar stootkussentjes inboouwen?

Heb vorige week een hele mooie jurk gekocht.. qua model redelijk eenvoudig strapless en satijn en de kleur is ivoor!! Heel mooi!! Droom nu 's nachts al dat ik hem aandoe... moet alleen nog zo lang wachten jammer hoor...
    Ik ben druk aan het oefenen met hardlopen voor de dam tot dam.. ben nu kapot na 4 km dus moet nog hard door oefenen.'

Jolien doet het super goed.. ze is zo lief en ze krijgt nu geen avondvoeding ( van 23.00) meer en ze slaapt heel goed door!! Lekker hoor..

Nu weer verder aan het werk!

13. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wauw Nina je jurk klinkt goddelijk prachtig!! I love that style....satijn, strapless en ivoor!! Jemig foto's tegen die tijd graag:D Kan me voorstellen dat je er nu al over droomt, hihi!

Fijn dat het zo goed gaat met je meisje. Dan kan jij je rustig focussen op die mooie bruidsjurk in je dromen:p

Ennuh ik voel me super goed!! Ik voel me zo fit en heb zo'n zin om te sporten. Het ontspant en als ik zie hoe strak en slank ik word...tjaah jemig heb mezelf nog nooit zo gezien:$ hahaha8)!

BBB is trouwens ook kindvriendelijk. Heb er al 3 keer getraind en dan had een vrouw een kindje mee. Duurt ook maar 30 minuten, dus dat is zelf voor het kind vol te houden om zich te vermaken.

14. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Upperdepupps:D

Jeetje mienaaa iedereen is druk met van alles;)
    Lekkere dagen waren het he de afgelopen tijd! Ik heb me in ieder geval prima vermaakt.

Yukl, wanneer ga je nou naar dr. papsa?

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja jemig, vergeten te reageren :D En dan krijg je vervolgens ook geen melding meer binnen en dan vergeet ik het al helemaal :p

We gaan over 2 weken naar drs papa! Dus 12 mei :) Ben ZO benieuwd :D

Wat gaan jullie met koninginnedag doen? Wij gaan naar het bredewegfestival. Dat is hier in de watergraafsmeer en ik zag dat ze erg veel activiteiten voor kleine kinderen hebben. :)

16. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    We hebben nog geen idee wat we met q-day gaan doen. Emma is nog veel te klein voor bijv. activiteiten enzo anders zouden we wel naar het Vondelpark willen gaan....volgend jaar misschien:D
    Wel gaan we begin van de dag hier in de buurt kijken...ze organiseren hier in de woonwijk een rommelmarkt en een soort van kennismaking voor de hele buurt! Dat is wel leuk om er bij te zijn. Verder denk ik niet dat we naar 'de stad' gaan...
    Vorig jaar (met zwangere buik) zijn we wel wezen kijken maar het was echt mega druk gewoon:$ Ik denk niet dat Emma het op prijs stelt als we overmorgen gaan hihi;)

17. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Met de nachtvoedingen stoppen blijkt nog niet zo eenvoudig. Na een paar dagen werd Alba steeds wakker rond vier uur (dan kreeg ze normaal een fles) en nu brachten we dus haar speen. Dit moesten we dan in een uur tijd zo'n vier, vijf keer doen en dan sliep ze meestal wel weer in, tot half zes ofzo. Dan weer speen brengen tot zes uur, dan sliep ze tot half zeven, zeven uur. Gaven we dan de fles, dan wilde ze niet meer slapen. Bagger, dus.
    Drie dagen terug besloten om het anders te gaan doen. Nu krijgt ze weer wel een nachtvoeding, maar pas om vijf uur. Ze wordt nog steeds meestal wakker rond vier uur, maar ze huilt dan niet. Als haar gemopper te verdragen is, slaapt ze meestal weer in (en wij ook) tot na vijven. Zo niet, dan geven we de speen tot vijf uur. Dan de fles, en dan slaapt ze de afgelopen nachten (soms met de speen brengen) tot acht uur!

Een stuk beter dus. En door de fles geven uit te stellen tot vijf uur, proberen we haar eraan te laten wennen niet meer om vier uur wakker te worden. Als dit goed gaat, gaan we naar half zes, enz.
    In elk geval zijn wij en zij een stuk vrolijker gedurende de dag, want zij sliep het laatste deel van de nacht natuurlijk ook erg slecht.

@Yukl: Spannend, dat is al bijna! Heb je een voorgevoel qua geslacht? Hoe ging je tentamen, trouwens?

@Waterlelie: Hmm, wij hadden dus wel in de planning om naar het Vondelpark te gaan met vrienden (met kind) en Alba. Zou dat echt te druk zijn? We dachten: in het Vondelpark is versterkte muziek iig verboden en verder alleen veel kinderen enzo. Wij hebben volgens mij niet echt iets rustigs in de buurt...

@Lola: Knap hoor, dat je zo aan het sporten bent! Iedere keer als ik weer begin met sporten, geef ik er binnen een paar maanden weer de brui aan. Waarom ik er toch steeds weer vol goede moed aan begin? Maar het voelt wel echt lekker als je het doet, dat moet ik toegeven. Vooral achteraf dan...

@Nina: Je jurk klinkt inderdaad heel mooi!
    Wat super dat Jolien al doorslaapt! En zelfs geen avondvoeding meer! Pfffieuw, ik neem mijn hoed af voor jullie. Lekker hoor, na zeven uur de avond en nacht voor jezelf... Kan er nu alleen nog maar van dromen. Ach, we houden goede moed.

18. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    orwen, ik bedoelde ook de stad (centrum) daar was het echt mega druk.

Wat goed dat jullie je gevoel gevolgd hebben...wat fijn dat ze het nu beter doet! Zo doorgaan!!! Ik snap dat je dan even het gevoel hebt op een ander planeet te zitten....alles draait dan om je kindje...
    Ik moet zeggen dat ik me momenteel ook rot voel: ben erg geprikkeld, moe en ik heb vreselijke pijn in mijn rechter schouder!
    Ik zit er toch aan te denk om een dag in de week een oppas te regelen zodat ik even tot rust kan komen:)

19. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Meiden,

Wat rustig hier met babbelen. We hebben het allemaal erg druk denk ik!!!

@ orwen: Klinkt goed wat je doet.. het laten wennen zo!!

@ Yukl: spannend he.... wat zal het worden?? iig een baby!!

@ waterlelie: Ik kan mij heel goed voorstellen dat je een dagje rust wilt. Ik vind het ook echt lekker soms om naar het werk te gaan gewoon om even niet aan voedingstijden te denken en altijd een schuin oog op baby!! Misschien een dagje KDV? is voor later ook leuk dan kan ze spelen met andere kindjes?

Hier gaat alles goed!! Jolien is een super lieve baby... ze is nu echt in haar makkelijke periode en ik geniet dan ook volop van haar...Nou meiden ik ga mij klaarmaken voor Q-day.. mannetje had gisteravond en ik heb vandaag!!

20. Maia

Maia Niet meer actief

veel plezier! Hier hebben we een ziek meisje dus wij blijven lekker thuis vandaag. Moet nog wat taartjes bakken dus daar heb ik nu ruim de tijd voor!

Deel Deze Pagina