Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@nina: doe lekker rustig aan!

@waterlelie: dat ziet er erg leuk uit!

@opgezette voetjes: ook last van hier, pas m'n schoenen niet dus loop standaard op m'n slippers.

Nou ik ga zo weer naar de verloskundige, zal wel weer met 5 minuten buiten staan (as usual) :) verder druk aan de studie hier (bah) want ik wil eind volgende week m'n scriptie ingeleverd hebben dus ik moet opschieten.

2. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Hoe gaat ie met jullie hier gaat alles zn gangetje,begin steeds vaker last te krijgen van harde buiken dat word minder wandelen dus :(. Verder ga ik morgen naar de gyn voor een controle gewoon eventjes voordat ik wegga ff alles laten checken, heb namelijk een verklaring nodig voor het vliegen, ik mag nog wel vliegen maar ze kunnen erom vragen op het vliegveld en het papiertje mag niet ouder zijn dan 7 dagen. Heb morgen ook neen echo hier in montenegro is het normaal dat je bij elke controle een echo krijgt spannend weer ff ons mannetje zien.

@ waterlelie wat een super mooie woning word dat haha je buufje zal wel vaak op e koffie komen ;)

@ Maia alles goed gegaan bij de vk?

Gr

3. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@blueeyes: succes bij de gyn!

bij mij is alles goed, het groeide goed enzovoorts. Het is zelfs al wat ingedaald dus dat was ook prima, voor mij wat minder want ik heb wat last van mijn liezen enzovoorts maar ach, het moet maar ;)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Spannend hoor voor jullie, jullie lopen echt naar het einde toe nu!!

Ik had ook last van de indaling, kreeg last van ischias. Vooral als ik lange stukken liep. Dus dat deed ik op het einde niet meer. Sowieso leefde ik vanaf zo'n 36/37 weken als een kluizenaar ;) Had erg de behoefte om gewoon thuis te zijn, in mijn eigen holletje hihi.

Oh zucht, ik wil ook weer ;) Maar toch nog maar even wachten...

Ik heb trouwens sinds gister een ringsling, een soort draagmethode, en dat is echt super fijn! Vandaag komt er een draagdoek binnen, een geweven die extra stevig is. Is echt een aanrader voor jullie als jullie willen dragen :) En de doeken zijn zoooooo mooi! *kwijl*

5. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Goedemiddag,

@ maia: fijn dat alles weer goed is!!!

@ merijn: kriebelt het alweer voor nummer 2?
    zo'n doek lijkt mij ook wel fijn alleen krijg ik natuurlijk een winterbaby dus die neem ik dan denk ik niet zo makkelijk in de doek mee naar buiten voor de kou enzo?

@ blueeyes: Hoe is het gegaan?

Hier gaat alles goed. Heb nog een beetje last van mij buik moet denk ik echt een pasje terug doen. Verder voel ik mij top! lekker aan het werk nu!

grt,

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ nina: volgens mij is de doek juist makkelijker in de kou te gebruiken dan in de warme zomer :) Het allermakkelijkst is natuurlijk wanneer het zo'n 10 a 15 graden zou zijn buiten, maar ze worden wel zeker veel in de winter gebruikt :) Maar echt ervaring heb ik daar nog niet mee, vooral veel over gehoord ;) Maar als je een onrustig kindje blijkt te hebben, is het voor binnenshuis ook heel fijn (biedt veel troost zo'n doek). En ze worden ook veel gebruikt tijdens de borstvoeding geloof ik (maar ik geef zelf geen borstvoeding meer ;)).
    Ja het kriebelt hier heel erg voor een tweede... Stiekem zou ik er wel weer voor willen gaan, maar verstandig gezien kunnen we beter even wachten ;)

Als ik last had van harde buiken, ging ik heel lang onder de douche staan. Vond ik zalig :) Of ik ging lekker in bed een boek lezen, dat hielp ook erg goed. Maar fijn dat het verder goed gaat!

7. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nina,

idd als je last hebt van harde buiken wil zeggen dat je een pasje terug moet nemen! Een kindje dragen kost gewoon veel energie.

8. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Hoi meiden, weer een update van mij

Gisteren is het heel goed gegaan bij de gyn alles is gecheckt en alles zat goed. De echo was ook helemaal goed meneer kreeg al een klein bierbuikje ze die hahahah. Heb helaas geen foto mee gekregen :( Maar ben wel fit om te gaan vliegen :) nog eventjes en ben lekker thuis merk wel dat ik er behoefte aan heb om weer lekker alleen te zijn.
    Verder is het hier nog lekker heet.

Ik ken die draagdoeken van me werk sommige moeders gebruiken deze ik zit nog te twijveln of ik een draagdoek of gewoon zo een babyborn ga kopen. Vraagje welke kinderwagen hebben jullie eigenlijk? Volgende week als we terug zijn gaan we namelijk gelijk kijken voor alle spullen maar het is zo moeilijk om te kiezen!!!!!!!!!!

Gr

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ blueeyes: wij hebben de bugaboo en die bevalt heel goed :) Rijdt echt super fijn en is heel degelijk.
    Wij hebben ook de babybjorn en die was wel fijn toen mijn zoontje zo'n 3 maanden oud was, maar als pasgeborene is ie wat groot en hij is nu echt te zwaar voor me. De banden trekken ontzettend aan mijn schouders en na 5 minuten doet het al te zeer. Daarom heb ik dus ook een draagdoek aangeschaft omdat je daarmee daar geen last van hebt.

10. Maia

Maia Niet meer actief

@blueeyes: wij hebben de mutsaerts combi style.

11. tamara1978

13 aug 2009
    95
    0
    0
    Amsterdam
    Kwam hier even spieken.. ben net nieuw en zag staan Amsterdamse mama's to be.
    Dus dacht ff gluren.
    Jullie zijn allemaal wel een stuk verder dan ik
    Spannend hpoor
    gr Tamara

12. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wij hebben ook de Bugaboo maar dan in de kleuren donkergrijs en off-white!

merijn, ik dacht dat je de babybjorn eerder kon gebruiken..ik heb m al heel lang in huis (in het zwart) maar zo'n draagdoek lijkt me eigenlijk ook wat;) Misschien koop ik er eentje van Lodger.

Tamara, welkom!!!

kom je dan ook mee met de meeting op zondag 6 september?:)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tamara: welkom! ik ben niet meer zwanger :)

@ waterlelie: de lodger is een draagzak :) Dat is wat anders en die hadden wij ook. Haha volgens mij heb ik alles geprobeerd. In ieder geval vond ik die echt vreselijk. De babybjorn is fijner :) Die kun je wel vrij vroeg gebruiken, maar ik vond hem voor een pas geboren baby toch wat te groot.

14. tamara1978

13 aug 2009
    95
    0
    0
    Amsterdam

meeting vertel... ben net nieuw hier.,.. de meeting is neem ik aan in Amsterdam zelf?

15. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    6 september in de bibliotheek naast het CS- La Place om 12.30 uur.:)

We zijn daar allemaal nog nooit eerder geweest dus het leek ons leuk om daar een keer te gaan lunchen.

In welke buurt woon jij?

16. Maia

Maia Niet meer actief

welkom tamara :)

gaat tot nu toe iedereen mee naar de meeting trouwens?

17. tamara1978

13 aug 2009
    95
    0
    0
    Amsterdam
    Noord.. ik zal mijn agenda even moeten raadplegen.. kom er later op terug

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tamara: hoe oud is je dochter?

Volgens mij komt tot nu toe iedereen naar de meeting! :)

19. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Goedemorgen allemaal,

@ Tamara: welkom!!

Ook wij hebben de mutsaerts combi in het donkerblauw! wordt in oktober thuis geleverd!

Hebben jullie al nagedacht over de bevalling? Thuis of ziekenhuis? en voor degene die dit al gedaan hebben, wat was jullie keuze?
    Ik ga het denk ik thuis proberen als het allemaal goed gaat.

grt,
    anne

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben in het OLVG bevallen. Met medische indicatie omdat ik langdurige gebroken vliezen had maar geen weeen. Maar ik had al in de planning staan om in het ziekenhuis te bevallen. Ten eerste omdat we in een tijdelijke woning zaten (moesten onze vorige koopwoning uit, maar konden niet in de nieuwe omdat de bouw flink was vertraagd) en ik het echt niet zag zitten om daar te bevallen (was echt een vreselijke woning... ontzettend tochtig, we zaten tussen de zooi en de dozen, hadden niets aan de woning opgeknapt, etc.) en ten tweede omdat ik het niet zag zitten in mijn eigen bed al die "troep" te hebben... Al dat vruchtwater, bloed, slijm, etc. Het was echt smerig (niet dat me dat verder wat kon schelen in het ziekenhuis ;)). En dan die placenta... Waar ga ik dat laten? In de prullenbak? Nee, ik zag het echt niet zitten ;)

Deel Deze Pagina