Eigenlijk alledrie niet zo. Amy vind ik erg Engels en juist wat simpel in plaats van het eerder genoemde tuttig. Lieve vind ik ok, maar ik zou mij zelf te veel storen aan lieve Lieve. Floor vind ik niets, Flore of Florine vind ik dan weer wel superleuk!
Lieve! Amy vind ik niet mooi en ken een vervelend kind dat zo heet. Floor vind ik ook niet geweldig, dan veel liever Fleur.
Lieve. Leuke, lieve naam. Ik snap het bezwaar maar dan maak je er gewoon liefste Lieve van. 😊 Amy vind ik wel aardig maar een beetje uitgekauwd en Floor vind ik gewoon niet mooi.
Natuurlijk stem ik voor Floor Ik heb het hier al eens gezegd op het forum, maar ik heb nog nooit last gehad van mijn 'niet' internationale naam. Hoe vaak komt het voor dat je jezelf moet voorstellen in het Engels? En als het dan echt hoeft dan gebruik ik Fleur of Flora, heb ik misschien al 2x moeten doen in mijn 26-jarige leven.
Floor! En er zijn heel veel mensen die hun naam aanpassen als ze zich in het buitenland bevinden. Sommige namen zijn heel moeilijk uit te spreken voor buitenlanders. Dat kan dus ook met een naam die niet mooi klinkt in het buitenland of een andere betekenis heeft.