Als je Aimée gaat uitspreken als Emmee, dan zou ik kiezen voor Amy, uit te spreken als Emie. Ik vind Aimée wel mooi als je het gewoon als Emie gaat uitspreken.
Als je dat gaat doen, dan mag je dochter overal haar naam gaan verbeteren en spellen..... lijkt me ook niet zo leuk voor haar.
Ik vind Aimee niets doordat (voor mij) de uitspraak onduidelijk is. ik ken meerdere uitspraken. Ai-mee Ee-Mee en Emmee. Maar eemie kan dus ook.. dus ik zou gewoon voor Amy gaan. Of Esmee. Dat vind ik een mooie naam
Als je 'eemie' als uitspraak wilt, dan zou ik zonder meer voor Amy gaan. Aimée anders uitspreken dan 'emmee' klopt in mijn beleving niet (zie voor het waarom de reactie van kleinesara).
Een naam spreek je uit zoals het kan, Aimée kan mi ook als Amy, ken er verschillende die Amy worden genoemd, maar geschreven als Aimée. Zelf ben ik van de aparte schrijf wijze, dus ik zou gaan voor Aimée. Kan mij het schelen hoe mensen het in hun optiek willen uitspreken, ik corrigeer ze dan wel dat het Amy is, ben ik best makkelijk in hihi.
Als je Aimée schrijft kun je dat niet uitspreken als Eemie. Door het streepje op de e is de uitspraak Eemee. Als je het dan persé zo wil moet je het streepje dus eigenlijk weglaten..
Ja, maar je kunt een ée echt niet als -ie uitspreken. Dat staat er namelijk helemaal niet! Dan kun je het wel een leuke aparte schrijfwijze vinden, maar je zet toch bij wijze van ook niet ergens een n neer terwijl je het als k uitspreekt? Dat komt in mijn ogen over als spraakgebrek. Plus dat je altijd je naam moet spellen en verbeteren, iedereen spreekt het uit zoals het er staat en uitgesproken moet worden. Zij weten niet dat jij een totale andere naam wilt dan er staat. Als je de uitspraak ee-mie wilt, kun je dit dus in mijn ogen alleen als Amy of als Emy/ie schrijven.
Wij hebben zelf ook de naam Amy voor als het een meisje word. Ik vind Amy wat krachtiger staan als Aimee. Ik denk dat mensen dat ook heel vaak verkeerd gaan schrijven. Mijn voorkeur gaat dus uit naar Amy, mooie naam!!
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten en je dochtertje is nu nog klein, maar als je zo graag creatief wilt doen zal ze altijd moeten zeggen nee niet A M Y, maar je schrijft Aimee. Is het dan nog zo leuk om een creatieve spelling te willen?