Eerlijk gezegd kan ik er ook niet wakker van liggen.. Het was niet de vraag óf het ging gebeuren, maar eerder wánneer.. Ik vind het makkelijk zeggen dat ze onder enorme druk stond en het een verslaving is etc.. Zal best, maar ze heeft het toch echt zelf gedaan.. Neem aan dat er niemand het er met dwang ingegoten, gespoten of gesnoven heeft? Nee, hoe hard het ook klinkt: eigen schuld......
Sectie was gisteren toch? Volgens mij was er geen duidelijke doodsoorzaak gevonden.. Wachten was op de rest van het toxocologische (?) rapport..
Lees net op nu.nl dat ze van Joodse komaf is.. En daar 'moet' de begravenis z.s.m. na het overlijden plaatsvinden.. Amy Winehouse dinsdag begraven | nu.nl/achterklap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
dat is gisteren gebeurd en vandaag wordt ze begraven. zaterdag middag is ze dood gevonden. 3dg later mag je hier in nederland officeel begraven worden en denk dat daar de regels niet veel anders zijn. zondag meegeteld is het zo snel dus niet dat ze begraven wordt. daarbij is het in elk geloof ook weer anders
Tja, eigen schuld of niet, 't blijft zonde van zo'n getalenteerde vrouw... Die haar leven zo heeft verziekt, terwijl ze nog veel meer had kunnen bereiken.. in ieder geval. Amy bedankt voor je mooie cd's die je hebt gemaakt! En je hebt de club van 27 bereikt... ik zal je muziek nog vaak luisteren... Rust zacht...
Dan doe je dat toch vooral niet? Vooral die smiley... nah ja... Ik vind het ook sneu voor die vrouw, en vooral haar familie. Maar ze is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor haar verslaving geweest, tenzij iemand anders het met dwang bij haar naar binnen heeft geduwd natuurlijk.
Caithlin ik snap je punt wel met de vergelijking.. Vind het soms zo apart hoe sommige vrouwen hier denken.. Je leest in dit sub-forum soms de vreselijkste dingen.. Zoals over dat programma met die vrouwen die iemand hebben vermoord.. Sommige kunnen er begrip voor opbrengen of snappen de denkwijze van die vrouw.. Of 'deze vrouw heeft ernstig psychische problemen, hopelijk krijgt ze de juiste hulp' Het lijkt wel alsof er voor alles een excuus bestaat en dan vooral in de geestelijke richting.. Maar goed, is wel erg offtopic, maar ik snap wel hoe je je vergelijking bedoelde
grapje zeker, verslaving is iets waar ze niks aan kunnen doen. iemand anders dwingt ze zeker ermee te beginnen met een revolver tegen hun kop, of what? wat een bullshit zeg. ze doen dat toch echt helemaal zelf hoor. dat er op een bepaald punt geen weg meer terug is, tjah ...
Niet leuk bedoelt dit, ik heb een psychiatrisce patient en functioneel genoeg, dit soort boute opmerkingen kwetst mij als persoon, maar psychische ziektes zijn vaak erg en dat wordt heel vaak onderschat, ik zal mijn leven moeten lezen met depressieve persoonlijksheids stoornis heb, dat is balen want aan de buitenkant zie je niets, maar mijn leven is grouw/zwart en dat altijd.
Het lijkt wel alsof je je altijd moet excuseren als je een psychische aandoening hebt.... En ja, de meeste junks zijn ooit zelf begonnen met gebruiken. Omdat ze het spannend vinden, weinig weerstand konden bieden aan hun 'vrienden' die het ook deden, omdat ze depressief zijn en een roes wilden, wat voor reden dan ook. Maar bijna niemand begint eraan met het idee: jaaaa, ik ga m'n lijf kapotdrinken/snuiven/spuiten in 10 jaar tijd. Ook al zet iemand die fles zelf aan d'r lippen, dan nog verdient ze het niet om op haar 27e dood in bed te liggen. Genoeg nu. Ik heb haar nooit gekend en heb geen enkel oordeel over haar als mens. Haar muziek vond ik geweldig, ze heeft mij er veel plezier mee gedaan.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.. wat ik probeer te zeggen is dat er zo snel geroepen word dat het probleem psychisch is.. Zonder dat wij of de media weten of dat idd zo is.. Ik zeg niet dat jij het niet zwaar hebt, absoluut niet.. Dat zal ongetwijfeld zo zijn en ik vind het oprecht heel rot voor je..
Iemand maakt zelf de keuze om die eerste shot te nemen. @Bri, natuurlijk en ik weet hoe moeilijk het voor een mens kan zijn om met z'n angsten, verslavingen, trauma's om te gaan (ben een ervaringsdeskundige helaas). Maar ik geloof wel dat een volwassen persoon zelf verantwoordelijk is voor de keuzes in zijn/haar leven, en er op zijn minst oprecht iets tegen wil doen. Het liedje 'rehab' van Amy Winehouse zegt al iets over de wil die ze had dit grote probleem te boven te komen. Niettemin vind ik het echt heel erg voor haar dat ze het op jonge leeftijd al zo zwaar heeft gehad en dat ze zo jong moest sterven. Ik gun iedereen een lang en gelukkig leven, dat gaat helemaal buiten het punt dat ik wil maken om.
Ik verbaas me over het feit dat Amy Winehouse's dood meer reactie oplevert dan het topic over de gruwelijke massamoord in Oslo. Begrijp me niet verkeerd, heb alle albums van Amy en heb haar als een van de weinige mogen aanschouwen tijdens een concert, maar hier hoefde we alleen maar op te wachten dat dit ging gebeuren. Geen tranen om Amy wel om alle doden die sinds vandaag een gezicht hebben gekregen...