Zwangere joyriders aangehouden op Duits-Belgische grens Twee meisjes uit Luik zijn aan de grensovergang Lichtenbusch bij Aken aangehouden achter het stuur van een auto. De Belgische meisjes van 12 en 13 jaar bestuurden een onverzekerde, ongekeurde auto, die ze meegenomen hadden uit Keulen. Volgens de Duitse politie waren ze wel vaker op dievenpad. De politie meldt dat beide meisjes zwanger zijn en daarom bij de dienst jeugdzorg zijn ondergebracht. Tja hier werd ik wel even stil van..
Weet eigenlijk niet wat ik nu schokkender vind, het joyriden.... (ook ) of dat beiden KINDEREN zwanger zijn......???? zouden ze dat als reden opgegeven hebben
Jeetje zo jong en dan al beiden zwanger en op illegaal terrein (dievenpad en joyriden) bevinden. Weet niet wat ik hiervan moet denken alleen dat het weinig goed is. Hoop dat die toch snel beter leren, zeker ook voor de kleintjes die ze straks krijgen echt kinderen met een kindje.
Hier ook nog 1 die niet weet wat ze schokkender vind: het feit dat ze joyriden of beide ZWANGER zijn met e leeftijd van 12 en 13 jaar!!!! OMG, tegenwoordig hoor je steeds meer de gekste dingen,w aar gaat t toch heen.....
Jeezes mina...dat is de leeftijd van mijn oudste...en bijna van mn middelste Beide jongens maar toch... En dan gepakt worden in een gestolen wagen....wat moet hier nog van terecht komen? EN van de meiden. En dan vraag ik me toch stilletjes af waar de ouders van die 2 zijn? Zou mn ogen uit mn kop schamen zeg...
het zijn roma kinderen die hun kamp bij luik hebben , dus de ouders zullen geen haar beter zijn en de kinderen zullen het van geen vreemden geleerd hebben. eigenlijk zou je die ouders meer moeten straffen want die kinderen weten wss niet beter en de romacultuur is sowiso al een aparte cultuur waarin misdaad spijtig veel voorkomt. ze zijn er ook een stuk in gedreven doordat ze als zigeuners zelfs in hun eigen land worden verstoten
Wat is dat een roma kamp? Ik vind eigenlijk dat wanneer mensen die niet volwassen zijn iig in leeftijd en bij gehandicapten in gedrag, zij hun kindje moeten afstaan aan mensen die wachten op een kindje die daar wel goed voor kunnen zorgen. Maar eerst wat is zo'n kamp?
roma zijn zigeuners vanuit roemenië. daar worden zij door de roemenen uitgestoten en totaal niet aanvaard. dus vele wijken uit naar belgië , nederland , duitsland en frankrijk. ze huizen dan samen in 1 grote groep ( kamp dus ) ik vermoed dat door ze nooit nergens gewend zijn ( vele generaties lang) ze zo in de criminaliteit komen. ook is het zo dat ze er een aparte levensstijl op na houden , zoals de meeste meiden trouwen daar rond hun 14 a 15 jaar en er wordt ook verwacht dat ze met een zigeuner trouwen. de meeste roma vrouwen doen aan winkeldiefstallen en handtassen stelen dusja die kinderen weten gewoon niet beter omdat ze nooit iets anders gezien hebben
OMG! Ik hoop techt echt dat die arme baby's ter adoptie worden afgestaan wanneer ze geboren zijn. Anders worden er hele generaties kansloze kinderen geboren......:x
Ik denk dat jij over dit onderwerp nog maar eens wat moet gaan lezen. Dit werd nml vroeger gedaan onder dwang. Zijn VRESELIJK veel vrouwen die omdat anderen vonden dat zij niet voor hun kindje konden zorgen (oa omdat zij bvb ongehuwt waren en dus ongewenst zwanger) in kraam klinieken werden weg gestopt waar zij onder dwang hun kindje (soms zonder het nog maar gezien te hebben) af hebben moeten staan. Veel van deze vrouwen hebben zware depressies door dat zij dit hebben moeten doen. Sommigen hebben de draad van hun leven nooit meer op kunnen pakken en deze beëindigt. Je weet nooit hoe iemand verandert als zij ineens een kind hebben om voor te zorgen. Sommigen worden op slag volwassen, verliezen terstond alle wilde haren en worden de beste moeders die je maar kan wensen....als ze de kans tenminste krijgen. Deze 2 misschien niet...misschien ook wel met wat hulp. Maar zo zwart wit als je het hier neer zet zou het nooit gezien moeten worden in mijn opinie. Beeld je eens in dat jij diegene bent wiens kind onder dwang weg gehaald word omdat je in andermans ogen om wat voor reden dan ook niet uit het juiste hout bent gesneden...