Beetje een schaamtevol topic maar ik voel gewoon dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Ik ben zo al van principe dat mijn anus enkel EXIT is. Maar ik heb eerder al een topic geopend of ik ook via de oor kan temperaturen of vaginaal. Ik kreeg te horen dat Anaal de énige betrouwbare methode is. ok ik trouw terug zo temperaturen. Maar elke ochtend is het een strijd om niet op te staan maar wel te temperaturen als je nog in bed ligt zonder al te veel te bewegen. mijn point is dat ik het er niet goed in krijg waardoor ik denk dat m'n temperatuur niet 100% klopt mijn temp van voorlopig: 36,9 - 36,8 - 36,7 en dan 36,1 vandaag (krijg het niet goed) is er een regel voor hoe "diep" het moet zitten om correct te zijn? sorry voor dit topic maar het is toch wel belangrijk toch?
En als je de punt van de thermometer van tevoren even in vaseline dipt? Dan heb je ws minder last met inbrengen! En gebruik dan de thermometer van de kruidvat, die is binnen 10 sec klaar dus lekker snel.
Vaginaal temperaturen is eventueel ook nog een optie hoor. Rectaal is wel het meest betrouwbaar, maar vaginaal is een goed alternatief. Ik heb dat in het begin ook een tijdje gedaan. Later toch wel overgegaan op rectaal, maar dat leverde zo goed als dezelfde kaartjes op. Probeer iig zoveel mogelijk te ontspannen, dan zal rectaal wat makkelijker gaan. Op je zij gaan liggen en dan rustig de thermometer erin hoe diep kan ik je zo niet zeggen, ik deed het altijd op gevoel. Maar een stukje, dat het puntje er goed in zit is genoeg. Je hoeft echt niet die halve thermometer erin te duwen
Vaginaal is ook betrouwbaar hoor. Heeft geen zin om met tegenzin te tempen, het is al vermoeiend genoeg om dit elke ochtend te doen .
Rectaal is gewoon het beste, was vroeger zo en nog steeds.. Inderdaad wat vaseline erop en je thermometer op je nachtkastje zodat je niet teveel hoeft te bewegen om 'm te pakken en je temperatuur op te meten. Ik heb goede ervaring met de thermometer van Sensitest! Mooi excuus om nog 2 minuten langer in je bed te liggen
bedankt voor de antwoorden. Ik weet niet welk merk ik heb denk ook van kruidvat maar heeft een flexibele punt (beweegbaar) dus misschien dat dit ook tegenwerkt? ga de tips alvast eens proberen!
ik heb ook een tijdje getemperatuurd maar ik kocht een nieuwe thermometer en gebruikte deze alleen onder de tong. Als ik het me goed herinner, dan telde ik daar 0,2 bij op. Gynaecoloog deed daar nooit moeilijk over. Als ik maar ongeveer dezelfde tijd aan hield en ik kreeg er toch een duidelijk temperatuur kaartje mee. Succes!
Die met flexibele punt is dikker dan een normale thermometer Die vind ik ook niet fijn. Ik heb er gewoon 1 met harde punt en hoef maar een sec of 20-30 de thermometer erin te hebben
Ik heb een tijdje dubbel getemperatuurd met 2 thermometers tegelijk. Hier maakt zowel vaginaal als rectaal niks uit. Beiden zelfde temperatuur alle metingen
oksel heeft altijd een andere temp, daar moet je geloof ik als ik het god heb onthouden altijd 0.5graad bij optellen.