Ja, ben van plan een aantal foto's uit te printen zodat de leidsters kunnen zien hoe het eruit ziet. Maar het blijft eng. Fiene had bv netelroos over haar hele lijf. Maar hoe vervelend dat ook is, dit is geen indicatie voor een pen. Benauwdheid is dat wel. Maar fiene was helemaal nier zichtbaar benauwd. Ze was wel half van de wereld, maar je hoorde geen andemhaling. In het ziekenhuis bleek dat juist het ontbreken van geluid voor haar de aanwijzing was. Haar zuurstofsaturatie was wel degelijk te laag (kwamen ze daar ook pas na een uur achter, nadat ze eerst op de hap een uur voor Pampus had gelegen en toen pas werd doorgestuurd naar de afdeling ernaast, de seh).
Charlybradbury, zulke rode ogen heeft fiene ook geregeld... Ik voel me steeds dommer dat ik nooit eerder echt een link heb gelegd...
Dat jullie allemaal zo veel epipennen hebben zeg! Mijn arts raadde dat juist af. Omdat je dan te makkelijk zou worden en dat je dan net als je er 1 nodig hebt er geen bij de hand hebt. Hij zei dat we ons 'gewoon' moesten aanleren de pen (we hebben er 2) overal mee naar toe te nemen. Ik snap z'n insteek. Maar ik zou er graag 1 hebben voor mijn tas, 1 voor in elke auto en 1 voor het kdv. Scheelt zoveel gesleep... Ik word juist makkelijk door het gesleep: ach, we gaan maar even weg. Laat maar thuis. Dat idee.
Onze zoon heeft altijd een tasje mee. Verder hebben we nog 1 pen thuis een reserve pen en nog twee extra op school.
Wij hebben 3 pennen, waarvan 1 op school ligt. De andere 2 zijn de pennen die overal mee naar toe gaan. We hebben er altijd 2 bij. Wordt ook geadviseerd. Als de1e geen effect heeft moet je een 2e zetten.
De oma's hebben we laten oefenen met een oefenpen. Ouders van vriendjes niet. Wel duidelijke uitleg. Maar denk dat ik ze toch eens laat oefenen met de oefenpen. Dan ga ik eens kijken bij simply collors.
We hebben idd ook een oefenpen. Heb mijn man heel hard op z'n falie gegeven toen ik ontdekte dat hij fiene had voorgedaan hoe hij werkte. Dat kind doet echt alles wat niet mag en straks doet ze het met een echte...
Je zou een eetdagboekje kunnen bij houden. Wellicht dat je dan al oorzaken vindt en uiteraard een bloedonderzoek.
Dat is idd niet handig van mijn. Zoon hebben we wel laten oefenen. Maar hij heeft pas met 5 jaar de epipen gekregen. Maar denk niet dat hij het zelf kan toepassen op zo'n moment. Is die denk ik nog te jong voor.
Wij aerius tabletten. Hadden eerst aerius drank. Maar dat is beperkt houdbaar na openen. Dus niet zo handig bij sporadisch gebruik en tabletten zijn makkelijker om mee te nemen in zijn tasje.
Ik heb ook aeriustabletten en een stuk of 4 epipennen. Daarbij zit er ook een over de datum, maar die hou ik voor extra. Op school ligt er een, in haar rugzak voor gym ook. Verder een in een tasje die ze meeneemt als ze naar een vriendin gaat en een in mijn jas. Ze is nu 7 en neemt niets meer aan van eten van anderen. Maar ik vrees voor de puberteit, als ze zelf uit gaat en bij de mac ofzo gaat zitten Ze is nu bijna 25 kilo, dus gaat ze binnenkort over op de volwassen epipen. We hebben hem overigens nooit hoeven gebruiken, in de afgelopen 6 jaar.
Update: Vandaag bloeduitslagen gehad: Sterk positief voor walnoot en cashewnoot. Ook voor hazelnoot, maar minder. Arts denkt echter dat dit allergie voor de pollen is (dus 'hooikoorts'). Helaas is dit niet getest, dus zekerheid hierover hebben we vooralsnog niet. Wel heeft ze klinisch ook symptomen van 'hooikoorts' en ze wordt ook als zodanig behandeld. Krijgt nu voor 4 weken anti-histamine en kijken of klachten (snotterig, nasaal, rode ogen etc) verminderen. Voor de noten: noten-verbod (logisch) en tzt een keer een provocatietest.
O en over de foto die ik ook hier al had gepost was ze vrij duidelijk. Bijna zeker dat dit ook een reactie is geweest op 'iets'.
Fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt. Hopelijk merk je snel verbetering met de antihistamine. Hazelnoot heeft een kruisreactie met bepaalde pollen. Dus kan ook wellicht beiden zijn. Hadden ze nog meer soorten noten getest?
Mijn zoontje heeft een noten en peulvruchten allergie. Eerste reacties daarop kreeg hij al voor z'n eerste jaar. Hier krijgt hij grote galbulten met erge jeuk en enorm opgezwollen ogen en oogballen. Er komt enorm veel vocht in zn oogballen waardoor het lijkt alsof zn ogen op ontploffen staan.. Er zit helaas niets anders op dan deze producten te vermijden. Hier zei iemand dat haar zoontje notenallergie heeft 'gehad'. Is dit dan weer over gegaan? Hoe is dit verlopen?