anafylactische shock

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    ik heb zelf een keer een dergelijke reactie gehad op een vaccinatie. Ben helemaal van de wereld geweest. Gelukkig geen gevolgen gehad (zover ik weet dan) Wel heeft fabrikant zelfs nog contact met me opgenomen en artsen van GGD. Hou dit soort reacties goed in de gaten, blijkbaar heeft hij er dus een gevoeligheid voor. Ik zou het toch mooi na laten kijken, desnoods testen of zo..
    sterkte ermee!

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Een anafylactische shock is nog wel een graadje erger en dat hadden de ambulancebroeders of arts zeker wel herkend. Ik denk dus idd ook een flinke allergische reactie, misschien idd wel verergerd door stress. Dat kan best. Misschien verstandig om eens met de HA te praten over een allergietest.

3. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    nee deze zet je in je been spier aan de zijkant.

volgens mij is zo'n spuit in je hart er een om je hart weer te laten werken als je een hart aanval hebt ? :(:

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

Een collega van mij heeft het ook met kiwi's.
    Het wordt ook steeds erger. Ze heeft wel al een spuit bijzich maar moet zich nu ook meteen bij het zh melden want ze kan er gewoon aan doodgaan.

Heel heftig allemaal dus van zo iets "gezonds"

Stertke ermee ik hoop dat het meevalt

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Hier nog een met diverse anafylactische shocks in het verleden...Bij mij hebben ze echter nooit kunnen achterhalen waar ik allergisch op reageer. Bij mij begon het met opgezette ogen, daarna zwelde mijn hele gezicht op, mijn tong en keel, ik kreeg overal galbulten, mijn handen en voeten zwelden op en ik kreeg dan uiteindelijk haast geen lucht meer omdat ook mijn ademhalingswegen meededen. Ik heb een epipen gekregen die toegediend moet worden op het moment dat ik zo'n aanval krijg. Maar ik slik daarnaast ook iedere dag antihistamine, dat zorgt ervoor dat mijn lichaam de kans niet krijgt om veel histamine aan te maken. Histamine is de stof die je lichaam gaat aanmaken op het moment dat je lichaam denkt dat er een gevaarlijke indringer binnen is gekomen. Maar eigenlijk vergist je lichaam zich. Het is een foutje van het afweersysteem, maar wel een heel gevaarlijke.

Even wat van een andere internetpagina gekopieerd:

Een anafylactische shock is gevaarlijk en kan zelfs uitmonden in een shock of hartstilstand.
    Onmiddellijke toediening van het lichaamseigen hormoon adrenaline is de enige en eerst aangewezen methode om het leven van deze patiënten te redden. Dit kan met behulp van de epipen.

Ik weet natuurlijk ook niet zeker of je man inderdaad een anafylactische shock heeft gehad maar ik zou zeker naar de huisarts gaan en het laten onderzoeken.

Sterkte

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    p.s. bij mij hebben ze diverse onderzoeken gedaan, ben zelfs naar een allergoloog geweest en het was niet te geloven maar zelfs uit mijn bloed bleek geen allergie! Maar alles wees er dus wel op en ik reageer vrij goed op de antihistamine. Ze kunnen het dus helaas niet altijd bevestigen dat het ook daadwerkelijk een allergie is....

Deel Deze Pagina