Bekleding van de trap

Discussion in 'De lounge' started by Loeki2, Jul 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hallo allemaal, ik hoop dat er hier ook doe-het-zelvers in de zaal zijn.

Om mijn gedachte een beetje van het hele zwanger worden te verplaatsen heb ik vanmorgen alle vloerbedekking van onze trap getrokken. Wat over blijft is een lelijke kale trap.

Nu heb ik de volgende vragen:

- Hoe krijg ik (veilig) de lijmresten van de trap?
    - Wat kan ik aan anti-slip aan brengen, want traanplaat vind ik niet mooi.
    - Heeft iemand leuke originele suggesties?

Ik hoor het graag. (is dit nesteldrang?;))

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    hoi hoi.Kunnen de lijmresten er niet gewoon af met lijm en stickerverwijderaar? of een beetje amoniak? Ik heb van die halve manen op mijn trap liggen,maar dan wel van stof ( hetzelfde als de vloerbedekking boven dus dat loopt mooi in elkaar over.werkt prima als anti slip
    xxx Kaatje

3. Cinderella

Cinderella Bekend lid

Mar 20, 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik heb ook nog niet zo lang geleden de trap gedaan, ik heb de lijm er af gehaald met zo'n brander (een soort fohn).
    Is niet het leukste werk, maar als je klaar bent zie je wel resultaat.
    We hebben hem daarna geverfd en er halve maantjes opgeplakt.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Dank jullie dames, ik ga mijn best doen. Zal wel wat foto's in mijn album plaatsen, kunnen jullie het resultaat zien.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ja doe dat, ben wel benieuwd... succes ermee. ik gaat de hond uitlaten en ook maar ff wat in huis rommelen
    xxx Kaatje

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nog een vraagje, als je de trap schilderd, hoe doe je dat dan als je naar boven moet?

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wij hebben de treden om en om gedaan dus kan je die andere treden om en om gebruiken om boven te komen.. en als dan ja natte treden droog zijn kan je daar weer op lopen en die kale treden schilderen.xxx

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Fantastische tip Kaatje,

Ik heb foto's in mijn album geplaats van de trap. Is nog heel wat werk te verrichten deze week

9. Cinderella

Cinderella Bekend lid

Mar 20, 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik had de maantjes erop getekend, en er omheen geverfd.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    daar mag zeker nog wat aan gebeuren..gelukkig is de temp. er nu lekker voor.. succes. xxx kaatje

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hoi CIndy, de maan en de sterren houd ik beperkt tot de kinderkamer ;)

12. lot

lot Actief lid

Feb 21, 2006
    401
    0
    0
    grafisch ontwerper eigen bedrijf
    Brabant
    Waar begin je aan!! het is echt een rotklus. (bij die van ons dan. Je kan een heel chemisch spul kopen wat je op de lijmresten moet smeren. Daarna zou je het er gewoon af kunnen schrapen. En smerig is dat spul (die zachte lijm) maar niet alles gaat er even gemakkelijk mee af. Dus met een Tja hoe heet zo'n ding. Een soort beitel met 3 zijden (het lijken 3 gelijke maar de 1 is scherper dan de ander) kan je de rest afschrapen (met hout en al). Daarna grondverf of direct met de trappenverf beginnen. Deze is wat duurder maar je krijgt geen krassen. Nog een tip. De naden afkitten. Geeft echt een veel mooier resultaat. Na iedere keer dat de traptreden (om en om) geschilderd zijn en ook weer goed droog zijn (1.5 dag) eerst opschuren voor het een nieuwe laag krijgt.
    Tja, misschien had je de vraag moeten stellen voor je aan het lostrekken van de bekleding begon.
    Ik heb de trap met al deze behandelingen 3x gedaan en nu moet ik nog steeds 1x schuren en 1x verven. Ik hoop dat hij dan eindelijk netjes is.
    Succes!

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik denk dat ze maanvormige traptegels bedoeld :)

Die plak je gewoon op de trap :)
    Eventueel in de zelfde kleur als de rest van je vloerbedekking of een kleurtje dat goed bij het versgeverfde stuk past :)

En je glijdt niet uit.. want ze worden gewoon van vloerbedekking gemaakt.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    haha Lot je besrijft idd heel goed waar we nu mee bezig zijn. Ik heb nog 5 weken vakantie, dus dat moet met de trap toch wel gaan lukken.

Lijm is er af, idd met chemische troep. nog wat restjes hier en daar, maar dat moet dan maar met de schuurmachine. dan in de grondverf en daarna de gewone verf. Dan goed drogen en harden en dan de bekleding.

15. Cinderella

Cinderella Bekend lid

Mar 20, 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Inderdaad, die bedoelde ik! :D

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou de eerste treden staan on de grondverf, morgen maar weer verder.

17. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb ook een trap die ik wil gaan doen alleenmijn vrien ziet er tegen op. hij zegt het is echt een klere klus om te gaan doen. maar ik denk dat het nog wel gaat gebeuren een deze weken. als ik zelf vast een beetje de bekleding eraf trek moet ie wel ;) ;) o gemeen he hihi.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    toen wij in dit huis kwamen wonen zat er gelukkig geen vloer bedekking op de trap alleen een kaalgelopen vieze bruine trap dus die hebben we alleen hoeven schuren en verven..
    xxx Kaatje

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou de oude lijm wegkrijgen is het ergste en de nietjes er uit trekken, nu staat een deel van de trap in de grondverf en dan vanmiddag in de lak. Het ziet er al een stuk beter uit dan gisteren. Zal weer wat foto's in mijn album zetten.

20. mama van noa

mama van noa Actief lid

Jun 29, 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @tweety, als zwangere moet je wel oppassen met al die verfluchten. je moet dan goed ventileren!

succes femke

Share This Page