Hoi! De titel zegt het al. Ik heb 2 grote ordners met negatieven. De negatieven allemaal op datum en genummerd, keurig in de daarvoor bestemde insteekhoezen. Maar eigenlijk zou ik alles wel willen digitaliseren en op cdrom plaatsen. Er is ooit door een lekkage al veel verloren gegaan, dus wordt tijd om het e.e.a. te moderniseren Maar hoe?! Ik weet dat je bij de Hema voor 2,95 al een behoorlijk aantal op een cdrom kan laten plaatsen, maar dan zal ik alles in enveloppen moeten inleveren en krijg ik het door elkaar terug. En ook op de cdroms zal het door elkaar staan. Dat zou betekenen dat ik een paar jaar bezig ben met het opnieuw uitzoeken en ordenen van alles Wie heeft er de gouden tip!?
Wij hebben thuis een scanner die negatieven, dia's en gewone foto's kan scannen. Ik kan vooraf ook zien of er een foto slecht is, die scan ik dan niet in. Kost enorm veel tijd. Ik scan max 4 fotorolletjes per avond. Ben sinds januari bezig met negatieven. Nu bij rolletje 68 van de 214. Daar komt nog wat bij wat niet genummerd is. Ben er overigens niet iedere avond mee bezig. Maar een scanner is helaas ook een duur ding.
Jaren geleden eens een heel goedkoop ding bij de Aldi gekocht... En de volgende morgen ook direct weer terug gebracht! Prijs - kwaliteit kwam in dit geval ook echt overeen Heb je misschien een naam of typenummer van het apparaat dat jullie hebben? Want ik neem aan dat je tevreden bent over de kwaliteit als je er zoveel tijd insteekt? Ik ben bang dat zelf scannen de enige beste optie is, wil ik alles netjes geordend houden. *zucht*
Wij hebben een epson perfection v600 scanner. Ben tevreden met het resultaat. Kunnen met vrij hoge dpi inscannen. Heb een keer een oude klassenfoto ingescand die leek wel digitaal te zijn genomen. En bij een fotowinkel laten digitaliseren ?