Bumperschade; experts hier voor inschatting kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door abcd1234, 8 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1 abcd1234, 8 mei 2011
    Laatst bewerkt: 8 mei 2011
    Vanmiddag parkeerde ik de auto bij mijn ouders op een heel krap woonerf. M'n moeder zei dat ik 'm wat meer in de schaduw moest zetten omdat het zo warm was. Dus ik ging voorzichtig achteruit, we hebben van die piep-sensoren, ik hoorde niks, dus nog wat verder, m'n moeder zat achterin, en keek ook achterom, zei niks, maar toch reed ik hop, tegen een muurtje... :x :x :x

Vrij grote deuk in de (kunststof) bumper, met veel lakschade, en ook aan de zijkant nog wat krassen. We hebben de auto nog geen 5 maanden (wel 2e hands) dus dat is echt flink balen. Nu ben ik dus erg benieuwd wat de kosten zullen zijn van een reparatie van deze schade. Moet er een hele nieuwe bumper op? Of kan het 'uitgedeukt' worden en met spot-repair de lak een beetje hersteld. Het zit behoorlijk onderaan dus echt perfect hoeft misschien niet, als dat honderden euro's scheelt. Wie weer wat voor opties we hebben, en wat die opties kosten..?

Ik ga van de week natuurlijk naar de garage waar we 'm gekocht hebben, maar ik heb zo'n vermoeden dat er hier veel vrouwen zitten die er wel verstand van hebben, of die een man hebben die wellicht in een garage werkt?! Wil natuurlijk wel weten of we een redelijke prijs te horen krijgen deze week...

Het is overigens een zwarte Mitsubishi Grandis.

Hier een foto van de schade:

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

als de bumper niet echt gebarsten is kan je hem zelf uitdueken en met wat verf overspuiten kan het niet zo goed zien op de foto

3. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    De bumper is gelukkig niet gebarsten. Ik had al iets gelezen over zelf uitdeuken, dat dat best gaat met een föhn en een bijv. de achterkant van een hamer (het houten ding zeg maar). Maar zelf overspuiten... dat zie ik geloof ik niet zo zitten. Wordt dat wel mooi?!

Hier een close-up. Let niet op de rare weerspiegeling aan de bovenkant (dat zijn dus geen beschadigingen).

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

je kan het idd zelf uitduiken met een fohn enzo en overspuiten kan wel mooi zijn als je er natuurlijk verstand van hebt ken je niemand die dat kan maar als hij al uitgedeukt is is het toch ook al iets nee ?

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Zijn jullie niet toevallig all-risk verzekerd? Bij veel verzekeringsmaatschappijen mag je tegenwoordig 1 schade per jaar 'kostenloos' (dus geen verlaging no-claim) declareren en bij all-risk ben je ook verzekerd voor eigen schade.

6. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, WA met beperkt casco, dus die vlieger gaat helaas niet op.

Uitdeuken scheelt al wel wat ja, maar die witte krassen vallen wel erg op met die zwarte lak :x

7. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee ik ken niemand die dat zou kunnen.

(Ah, we hebben wel een nieuwe buurman die iets met airbrushen doet; schilderijen, maar wie weet ook autobumpers ;) ).

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn man zegt dat je hem kunt weekmaken met een verfbrander via de achterkant (pas op dat je de boel niet in brand steekt) op het moment dat je hem terug geduwt hebt, versterken met een polyester matje (meteen doen). Bumper spuiten kost +/-250 euro. Maar hij zegt dat je het uitdeuken ook beter kunt laten doen tenzij je een handig iemand met auto's in je kring hebt.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Om te laten maken kost al snel veel geld mijn ford ka is 3 keer in een korte tijd een deuk ingereden (gelukkig alle 3 de keren geen schuld aan) maar 1000 euro was echt niks.
    Misschien kun je voor een nieuwe bumper kijken is misschien wel goedkoper? Misschien bij een sloop bedrijf?

En dat je sensor niet afgegaan is klopt wel want die zit een stuk hoger dan je deuk.

10. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    M'n broertje heeft op internet al gezocht naar 2e hands bumpers maar het is niet zo'n veel-voorkomende auto dus die waren volgens hem niet makkelijk te krijgen. Hij zegt nieuwe bumper 250, spuiten 250 en dan totaal 600. Klinkt dat redelijk, of moet ik toch op meer rekenen?

11. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als het meer dan 1000 euro kost, was er dan echt alleen de bumper kapot of ook het staalwerk (portier etc)?

Tja, die sensor zit inderdaad hoger, maar je raakt er wel aan gewend dat die piept als er gevaar dreigt, dat je zelf blijkbaar minder goed op gaat letten (en mijn moeder zei ook niks, die gaf later ook toe dat ze dacht dat het nog wel kon).

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

2x ook staalwerk en 1 keer de voorbumper (plastic) maar moest alle 3 de keren gespoten worden is wel bij een schadebedrijf gedaan dat is altijd een stuk duurder.

Hopelijk kun je het voor een mooi prijsje laten maken want dit is ook niks.

13. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies, dat hoop ik ook. Ik ga nu toch maar uit van 600, en hoop stiekem op minder (het is een merkdealer dus misschien hebben ze nog een 2e hands bumper liggen).

Deel Deze Pagina