Probeer de volgende keer de verse ananas eerst even te weken in water met wat zout erin. Daarna de ananas wel even afspoelen met schoon water. Dit heb ik van huis uit mee gekregen, en eigenlijk nooit last van mijn tong gehad. Als ik ergens anders ananas eet, krijg ik er soms wel last van.
Heb het ook bij ananas en soms bij kiwi.. alleen als de ananas " te" rijp is.. Hij wordt dan wat scherp. I Love Ananas..
Ik heb het heel heftig bij ananas, en ook bij kiwi's en lychees. Vroeger had ik het bij ananas niet zo erg, alleen als ik er van at of ananassap dronk kreeg ik wel buikkramp. Maar nu dus ook meteen 'tintelingen' in m'n mond. (nice voor een Indo, allergisch aan tropisch fruit )
Hihi nee kreeg ik het ook maar van chips, chocola en ijs , had vast wat extra kilo's gescheeld deze zwangerschap.....
Jaah Ik heb vandaag ook een verse ananas gesneden en ook weer die prikkende tong .. Bij Kiwi's heb ik het ook welleens. Ook bij tomaten wil het welleens gebeuren hier... Blijf het apart vinden.
In aziatische landen dragen de ananasverkopers/snijders altijd handschoenen omdat ananas heel erg kan branden.