Zwanger, maar nu? Wat te doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by memmie, Nov 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. memmie

memmie Lid

Nov 19, 2006
    21
    0
    0
    Hi dames,

Ik ben nu 3 weken zwanger, en heb geen idee wat ik nu moet doen.
    Moet ik een afspraak bij de dokter maken of hoeft dat nog niet? Wat moet ik nu eerst allemaal regelen en doen.. kan iemand mij goede tips geven? Ik heb namelijk sterk het gevoel dat ik iets moet doen, maar weet niet wat...

Thanks!

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi
    Je bent nu ongeveer 5 weken zwanger neem ik aan ;) (vergeet de 2 weken voor je ei niet)
    Je kunt een afspraak maken bij de vk.. meer niet eigenlijk!

:D

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Als het je eerste zwangerschap is kun je de HA even bellen, die zal je dan doorsturen naar de VK. Je kunt ook gelijk naar een VK toegaan.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb wel mijn huisarts gebeld, die zei ook dat ze dat graag willen weten voor in het systeem.
    daarnaast is het verstandig om te bekijken wat je allemaal wel en niet mag eten. begfin met foliumzuur als je dat nog niet deed en zoek een verloskuindigde praktijk en maak een afspraak, ik had hetzelfde zo van wat nu. maar het rolt vanzelf. gelukkig geven ze je veel info bij de huisarts en verloskundige.

gefeliciteerd trouwens en geniet ervan. ik heb der eerste paar dagen me suf zitten zoeken op internet voor wat ik allemaal moet regelen.

Je moet ook je zwangerschap melden bij je ziekenfonds, en voordat je 16 weken bent moet je kraamhulp hebben geregeld.

maar doe een ding tegelijk. bij mijn verloskundige hebben ze heel veel info gegeven, was ik heel blij mee.

Share This Page