heb ff jullie hulp nodig..

Discussion in 'Zwangerschap' started by caroline16, Mar 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

ik heb ff jullie hulp/advies nodig..

1. van mijn schoonfamilie kunnen we een gratis babykamer krijgen, maar ik vind hem absoluut niet mooi.. doen of niet?

2. we kunnen ook een andere baby kamer krijgen maar dan zijn we 80 euro kwijt, is nog niet veel.. maar wij hebben heel erg weinig geld te besteden (schuldsanering)

3. we willen trouwen, dinsdagochtend, gratis.. alleen, ik vertelde het mijn zusje, die het er altijd mee eens is als ik wat vertel, en reageerde nu totaal niet enthousiast.. ze zei dat we het beter konden doen als we alles op een rijtje hadden en uit de schulden waren.. ?

help me meiden, ik weet niet meer wat te doen..

lig elke dag zeker 1x te huilen.. om alles wat er op me af komt..

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Waarom lig je elke dag te huilen...? Om deze "aardse zaken", of om alles wat je zwangerschap met zich meebrengt en in je leven verandert?

Kom op meid, zo'n kamertje is in principe bijzaak! Als je die 80 euro over hebt voor een mooier kamertje, dan doe je dat toch? En als je het geld niet hebt, dan kun je altijd iets van bekenden aannemen, en het zelf leuk opknappen.

Wat betreft het trouwen moet je doen waar jullie je goed bij voelen. Wil je perse nu trouwen, voordat de kleine er is? Of wil je er toch meer een feestje van maken waar je voor moet sparen? Dan kun je dat toch ook uitstellen?

Je moet je echt niet zo druk maken om dit soort dingen... (makkelijk gezegd misschien, maar ik bedoel het goed!). Het belangrijkste is je nu je kindje, probeer daarvan te genieten en de rest komt vanzelf.

Liefs Monique

3. griekie

griekie Bekend lid

Jan 2, 2009
    579
    1
    0
    Hoi meis,

Ik begrijp je gemengde gevoelens.Ik zou kijken of je het kamertje wat je gratis kan krijgen kan aanpassen naar eigen smaak(potje verf is niet zo duur).Ik zou als ik jullie was voor die 80 euro liever wat kopen voor de kleine want dat wordt al duur zat.Trouwen moet je voor jullie zelf doen niet voor een ander.Praat erover met je zus waarvoor jullie graag willen trouwen,zodat jullie elkaar beter begrijpen op dit punt.

Succes meis!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Ach.. soms krijg je ook veel voor je kiezen.. doe het lekker rustig aan, sommige dingen kunnen wachten. ;)

Over je babykamer, als je weinig te besteden hebt, en je krijgt er een gratis aangeboden, waarom zou je dat niet doen? Je geeft zelf al aan dat je weinig centjes hebt.. Misschien kun je wel een blikje verf kopen om de kamer wat op te leuken?
    Zoals je zelf al zei, voor 80 euri kun je een andere vinden, maar met alleen een babykamer ben je er niet, heb je dan nog genoeg over voor de rest van je babyuitzet?

Over trouwen; doen wat jullie zelf willen.. als je zusje het er niet mee eens is dan zal ze daar haar redenen wel voor hebben.. ik snap niet zo goed wat haar reden dan is hoor.. :( Jullie hebben schijnbaar schulden, heel jammer, maar dat is nu eenmaal zo.. En een kleine op komst, logisch dat je, je toekomst een beetje vast wil stellen zeg maar.. toch? ;)
    Misschien kun je het er met haar over hebben waar ze nu precies tegen is.. misschien begrijp je haar dan beter en zij jou..

Heel veel succes meissie! Het komt allemaal wel goed ;)

5. kenzogirl

kenzogirl Lid

Oct 6, 2008
    56
    0
    0
    je moet gewoon doen waar jullie het samen over eens zijn en wat n ander daarover denkt is hun zaak.

6. caroline16

hoi meiden,

ontzettend bedankt voor jullie adviezen!

over de baby kamer hebben jullie gelijk.. ik ben nogal kieskeurig en wil gewoon een 'wauw' effect hebben, en die had ik daarbij niet.. maar indd, een potje verf is niet zo duur..

en over dat trouwen zit ik wel over in.. we willen allebei graag trouwen.. maar ook ik wil een mooie bruiloft met een mooie jurk en een leuk feest.. en dat kan op deze manier niet, daar zit mijn zusje denk ik ook over in.. het feit dat er niemand bij de bruiloft is en er ook geen feest is ofzo.. daarin kan ik haar ook wel weer begrijpen..

en Miffy77, ik huil eigenlijk om alles op dit moment.. om de twee dingen die ik hierboven genoemd heb.. maar ook omdat ik bang ben dat mijn partner me verlaat of me laat zitten met de kleine.. als ik daarover huil dan schiet hij zelf ook in de tranen en schreeuwt hij bijna dat hij dat nooit zou doen en ontzettend veel van me houd... maar ik huil ook al om de kleinste dingen..

xx

7. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

Dec 5, 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    wil niet al te negatief doen, maar als je 80 € veel vind om te besteden... vind ik het best raar dat jullie nu al zwanger willen zijn (tenzij het ongelukje was?)... een baby kost namelijk ook wel wat geld natuurlijk

maar om op je vragen te beantwoorden :
    - een minder leuke kamer dat je gratis kan krijgen, zou ik best aannemen... je kan er een tijdje mee voort én de baby zelf ziet er niets van hoor ! en anders inderdaad een lakje verf erover...

- wat trouwpartij betreft, als je wilt trouwen moet je er zeker voor gaan... mening van anderen doet er toch niet toe als jullie het graag willen ?

succes !

8. caroline16

ik heb niet gezet dat ik het veel vind om te besteden, ik alleen dat we niet veel geld hebben om te besteden omdat mijn partner in de schuldsanering zit.

en het was geen ongelukje en wij vinden het verstandig om nu al aan kinderen te beginnen, voor de uitzet en alle dingen die daar bij komen hebben al geld apart gezet.

dus als je niet negatief wilt doen, doe dat dan ook niet.

9. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik zou de gratis babykamer aannemen en lekker vast gaan trouwen.

Wat de babykamer betreft: het is gewoon fijn om iets te hebben. En dan kun je het altijd mooier maken.

Wat trouwen betreft: jullie kunnen toch nu vast trouwen en dan over een jaar (?) een feest geven, ook met mooie jurk.

10. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    De mensen hier proberen je te helpen he? Snap dat het niet leuk is om te horen, maar ze vraagt zich gewoon wat dingen af...

11. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

Dec 5, 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    je vraagt mening, je kreeg mening... heb toch op je vragen geantwoord... persoonlijk zou ik niet in schuldsanering willen zetten en dan nog de zorgen/kosten van een baby willen hebben... maar ja my bad !

12. caroline16

marb, ik geef je helemaal gelijk hoor..

alleen ligt het voor ons niet zo simpel.. aan de ene kant denken wij er precies zo over.. en de babykamer, die houden we gewoon, daar zijn we inmiddels al uit.. alleen dat trouwen zit ons nog dwars..

13. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

Dec 5, 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke

14. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Zet anders eens de voors en tegens van trouwen op papier. Helpt voor mij altijd heel erg om het zwart op wit te zien.

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Heb je niet "gewoon" verschrikkelijk veel last van je hormonen...?

Denk je echt dat je vriend je gaat verlaten, dat hij zijn koffers gaat pakken terwijl hij schreeuwt hoeveel hij van je houdt? Hij zal toch ook met een reden met je willen trouwen! Denk eens aan die redenen dan, of vraag ze aan hem!

Tuurlijk wil je een mooie babykamer, maar dat kan echt wel met weinig geld als je een beetje creatief bent. Daar kun je zeker een wauw-effect mee scoren, en een heel trots gevoel over jezelf ook nog. Hier op het forum kun je zeker leuke ideetjes opdoen.

En als je zo graag wil trouwen met een mooie jurk en een feest, waarom zou je daar dan niet voor sparen? Of als je het perse nu wilt, kun je toch ook nu officieel trouwen, en later een feest geven? Met jou alsnog in je trouwjurk of een mooie avondjurk?

Liefs Monique

16. caroline16

jaa dat is ook wel zo Marb..

maar mij kennende blijf ik dan nog twijfelen hahaha!

maar ik zou het prberen..

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou de gratis babykamer pakken en voor die 80 euro een leuke jurk kopen bij de c&a en thuis een bbq houden :) 2 vliegen in 1 klap ..

18. caroline16

het zijn inderdaad merendeels wel de hormonen denk ik Monique.. ik ben overal bang voor en, nee, hij pakt echt niet zomaar zijn spullen (hoop ik)

en ja, ik ben vrij creatief, dus wat dat betreft zou ik er best mooie babykamer van kunnen maken.. we hebben voor de muur ook stickers van beertjes, daar kan ik ook wat mee doen..

en dat trouwen, ook daar heb je gelijk in.. daar hebben wij ook al over nagedacht.. maar dat is toch raar? dat je dan ruim een jaar later pas een feest geeft?

xxx
    renate

19. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Hoezo is het raar om een tijdje later pas een feest te geven? Als jullie je er beter bij voelen om nu te trouwen, moeten jullie dat lekker doen. Dat er een jaar later nog een feest komt, is dan toch alleen maar leuk? Ik weet niet in hoeverre je omgeving op de hoogte is van de schuldsanering van je vriend... Ik vind het alleen maar verstandig dat je dan nu je geld besteedt aan de baby en niet aan een feest. Er zullen altijd wel mensen zijn die commentaar hebben of dingen "raar"' vinden. Hun probleem, zou ik zeggen!

Nou, dan ga je dus lekker je beren-kamertje maken! Ik merk dat je creativiteit nu al gaat borrelen :) !

Liefs Monique

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Heb je werk/uitkering? Bij beide kan je best wel eens wat terugkrijgen vd belasting als je voor 1 april aangifte doet, kan je daarvan ook een trouwfeestje geven of spulletjes voor de baby van kopen

Je kan op zijn minst 50 euro voor zelfzorgmedicijnen terugvragen ( bij iedereen) en dingen zoals ziektekosten kan je aftrekken enzo, ( online kun je belastingaangifte doen en bij de belasting zelf vullen ze het bij sommige gratis samen met je in)

Share This Page