Meiden het zijn geen bakerpraatjes de ananas en sperma. Echter heeft het effect grotendeels te maken met de rijpheid van je baarmoedermond. Is deze dus nog heel stram/strak dan heb je gewoon meer 'aandringen' nodig, en kan het dus zijn dat ananas en vrijen geen effect heeft. (Daarom kan vrijen en het eten van de ananas geen kwaad gedurende de zwangerschap anders zat je met enorm veel vroeggeboortes) Maar als je baarmoedermond dus al wat weker wordt, bevorderd de kinine in het ananashart de rijping en hetzelfde geld voor de sperma. (In tonic zit echt te weinig kinine om het rijpingsproces te verhogen) Dus het heeft zeker zin indien je lichaam zich al op de geboorte aan het voorbereiden is. (Echter weet je niet wanneer dit is) Niet als je denkt nu ben ik het zat laat ik ff een ananas eten. (sorry dames) Het is dus een combi van natuur tegen het 'natuurlijk aandringen'.
Wat een ongeduld ruik ik hier...maar het is wel te begrijpen hoor! een schrale troost: ik heb er twee in zitten en ik kreeg met 24 weken al te horen: je baarmoeder is nu evengroot als bijna uitgerekend bij 1 baby.... En geloof me alle lichamelijke ongemakken die ik heb hebben jullie niet..k voelde met tot 33 weken prima.... Als mn kindjes gezond en goed zijn ben ik dik tevreden....! Maar ook van mij mogen ze over een paar dagen komen....