wanneer super vruchtbaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door trust1, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trust1

trust1 Lid

13 aug 2007
    54
    0
    0
    Hoi,

In jullie begin stukje word er iets verteld over de zwangerschapskansen die je hebt..maar wanneer ben je nu supervruchtbaar,gewoon vruchtbaar en verminderd vruchtbaar als stel?
    Bij mijn eerste zwangerschap waren we binnen 5 maanden zwanger ,er ging wat fout en moest gecurreteerd worden.nu 6 maanden verder zijn we nog steeds niet zwanger..waar kan dat mee te maken hebben?
    Ben echt ongerust namelijk dat er iets niet goed is terwijl bij de controle alles goed was en en mijn cyclus nu weer netjes precies 35 dagen is.
    Bedankt!

liefssssssss

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Trust1,

Wanneer je supervruchtbaar bent vind ik altijd een beetje een vaag begrip omdat dat bij iedereen anders is. Er is geen eenduidige oorzaak waardoor het bij het ene stelletje eerder lukt als ij het andee. En een miskraam is altijd erg naar, maar niet ongewoon. 1-2 op de 10 zwangerschappen gaat nu eenmaal mis, meestal door een natuurlijke selectie. Stelletjes kunnen het op zijn minst een jaar proberen alvorens er verder onderzoek kan worden gedaan. Je kunt zwanger worden, dat is al iets! Je moet alleen nog zwanger blijven en dit is een kwestie van tijd, helaas. Dus niet direct denken dat er vanalles mis is hoor. De mensen die snel zwanger raken en blijven hebben eigenlijk gewoon heel veel geluk en er zijn een hoop stelletjes die echt even geduld moeten hebben omdat alle omstandigheden gunstig moeten zijn. Zaadje bij eitje, goede innestelwand, geen gekke bacterien of virusjes oonder de leden hebben en een goede chemie tussen zaadje en eitje en daar heb je zeker niet altijd invloed op. Dus no worries, het kan nog allemaal.

Groetjes Brigitte

3. trust1

trust1 Lid

13 aug 2007
    54
    0
    0
    Ok dankje wel!
    Heb je wel eens gehoord dat na een curretage iemand nooit meer zwanger is geweest?dat het daarna zeg maar nooit meer lukte?

heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina