Hallo dames, Lotte wordt volgende week alweer 1 jaar. Ik heb het afgelopen jaar nog niet met haar gezwommen. We waren vorige week met vakantie op Mallorca en in het pierebadje was het brullen geblazen. Later in het grote bad met mama ook weer brullen. Nu wil ik graag op babyzwemmen met haar, maar zie dat niet zitten als zij het zo vreselijk vindt. Ze ging thuis altijd in badje en is toen ze heel klein was een keer met papa onder de douch geweest. We hebben haar nu weer 2 keer onder de douche gedaan met papa en dat was ook weer huilen. Heeft iemand tips om haar aan het water te laten wennen? Weet ff niet wat ik moet doen? Liefs, Iwish
maar hoe vindt ze het dan in het bad thuis en onder de douche? Neem aan dat ze toch elke dag of om de dag in bad gaat of onder de douche?
ik zou lekker gewoon beginnen met vrij zwemmen.. en dan op een rustige dag, lekker bij het babybadje rond laten scharrelen. Wat spulletjes meenemen die ze kent van haar eigen badje thuis om het wat vertrouwder te maken en dan vooral haar lekker de boel zelf laten ontdekken.. en veel geduld hebben.... Je kan ook een keer bij het babyzwemmen gaan kijken, misschien dat ze de andere kindjes daar juist wel erg leuk vind... maar ik zou niet op te veel rekenen
Wij zijn ook nooit naar babyzwemmen gegaan en onze Ise moest ook vreselijk huilen toen we op vakantie (met 11,5 maand) voor het eerst in het zwembad gingen. Maar ik denk dat dat vooral kwam doordat het water gewoon te koud was. Zou dat bij jullie ook kunnen zijn geweest? Als ze thuis wel in het badje durft, is dat al heel fijn. Als je haar ook aan de douche wil laten wennen, kun je haar misschien af en toe in bad met de douchekop laten spelen en haar er dan een beetje mee afspoelen, heel dicht op de huid. En dan steeds de douchekop iets verder houden en het spetterende water een leuk spelletje proberen te laten zijn. Ik denk dat ik ook wel eens naar babyzwemmen wil (als ze nog zulke 'grote' onervaren dreumessen aannemen...), juist om daar onder deskundige begeleiding het spelen in water te oefenen. Ik denk dat ze daar wel weten hoe ze met bange kindertjes om moeten gaan. Maar misschien dat wij gewoon eerst eens een keer moeten kijken of onze dreumes in warmer water het wél leuk vindt. Succes in ieder geval!
Maar vindt ze gewoon in badje ook niet leuk meer? Lena had ook net rond die leeftijd opeens een fase dat ze niet meer in bad wilde. Niet in de gootsteen, niet in haar eigen badje, niet in de douche, zelfs spelen met een emmer water vond ze opeens om te huilen terwijl ze er daarvoor gek op was.... Erg vervelend, maar na een paar maanden was het ook opeens weer over. We waren verhuisd, mijn man zette haar in het grote volle bad en ik was al bedacht op het gekrijs dat zou volgen, maar nee ze vond het super... Zelfs als ze bijv. water op d'r hoofd krijgt... Wat ik maar wil zeggen, als ze het nu opeens niets vindt, kan het ook gewoon een fase zijn... Niet te veel aandacht aan geven en het komt wellicht vanzelf goed...