Mijn zoontje krijgt s'morgens altijd zn fruithap en s'middag rond half 4, 4 uur een liga, maar nou lees ik regelmatig dat liga slecht is voor het dik worden etc... Maar wat zou een vervanger voor Liga kunnen zijn wat wel goed is? Of bijv de fruithap s'middags geven? Maar wat geef ik hem dan weer de ochtend? Hebben jullie tips/ideeen?
liga mag volgens mij best hoor .. bij ons krijgen de kinderen die geen fles meer krijgen vanilleyoghurt ( op t KDV ) maar volgens mij nie al vanaf 6 maand.. hmmzz kweet t eik niet precies ( werk momenteel alleen ff met de grotere daarom )
De rijstwafels die je speciaal voor baby's kan kopen zijn vanaf 8 maanden, geef je dan die of de gewone die je zelf ook altijd eet?
Zolang er geen extra zout in zit kunnen gewoon de gewone rijstwafels volgens mij! Moet je ff kijken op de ingrediënten. Misschien heb je zelfs wel betere van Zonnatura ofzo!
Ik wissel het altijd af. De ene dag krijgt ze een stukje soepstengel en de andere dag liga of een rijstewafel. Broodkorstje kan ook.
Brood krijgt hij ook al tussen de middag, maar zal het idd af gaan wisselen! Ga morgen gelijk even die rijstewafels halen van zonnatura! Maar liga words heel snel zacht in je mond, hoe is dat met rijstewafels? Want ben stiekum nog wel een beetje bang dat ie stikt....
Toevalig had ik gisteren voor het eerst de rijstwafeltjes van Bambix gekocht, de babywafeltjes dus. Het zijn echt iniminidingetjes, maar Jaycen had aan 1 zo'n dingetje ook gewoon genoeg. Ik weet niet hoe je zoontje met stukjes omgaat? Kan ie al redelijk een broodkorst of liga eten? Dan kan ie hier ook wel goed mee overweg waarschijnlijk. Ik heb er zelf eentje uitgeprobeerd voor ik m aan Jaycen gaf. Hij smolt aardig weg als ik m nat sopte zeg maar en viel dan uit elkaar. Toen durfde ik m hem ook wel te geven, ik vond ze namelijk ook een beetje eng, maar hij kon er echt goed mee overweg. Op een gegeven moment had ie een vrij groot stuk in zn mond en daar deed ie wel wat lang over, maar het viel helemaal uit elkaar zag ik. Ik had er wel zweethanden van en was de EHBO-oefeningen al aan het herhalen in mn hoofd, maar we hebben t overleefd Succes ermee! Ps, wat ie hier ook wel lekker vind als tussendoortje is een reep komkommer in zn handen (alleen zuigt ie daar alleen maar op, krijgt er zelden een stukje af en vult dus niet) of een reepje paprika. Ook heb je van nestle Yogholino's, yoghurtkuipjes in banaan of aardbeismaak, die vind ie ook heerlijk of gewoon biogardeyoghurt, volle yoghurt of kwark.... Fruit kunnen ze ook nooit teveel van eten en ze vinden het vaak heerlijk, dus als ie 's morgens al fruit op heeft kun je m bijvoorbeeld 's middags alsnog een banaan in zn handen geven en zien hoever ie komt?
Rijstewafel wordt ook heel zacht en valt uit elkaar, dus dat gaat echt goed. Mijn dochter krijgt een halve per keer en eet deze helemaal zelf op. Als ik wil helpen, dan wordt ze boos en gaat ze huilen, dus ik laat haar het zelf doen. Ik blijf er natuurlijk dicht bij en hou het heel goed in de gaten. En het wordt wel een zooitje, maar ach. Zij heeft er plezier in
ontbijtkoek? mag dat al? en hoe geef je dat dan? in stukjes voeren of laat je de kleine zelf afhappen?
oh wacht miss mag dat nog niet, nee. is ook veel suiker., maar suikervrije mag miss dan wel, gezoet zonder zoetstof. Maar dan gaf ik stukjes, vond hij wel erg lekker. Wel met slabje om, want na zo'n hapje kwijlt hij bruin.