Mijn zoontje was gister bij de oppas, hij had van mij eten meegekregen. Toen zij zelf gingen eten 2 uur later had hij volgens hun nog honger en hebben ze hem een halve pannekoek (zonder beleg) gegeven. Mag dit wel al? Ik ben het er niet zo mee eens, maar kan er achteraf niks meer aan doen natuurlijk. Volgens mij heeft hij nu in ieder geval nergens last van, maar toch vind ik het niet fijn.
In pannenkoeken zit koemelk en het is idd niet de bedoeling dit al aan zo'n jong kind te geven!! Daarnaast wordt er soms bier aan het beslag toegevoegd en zout, ook dingen die een kindje van 7 maanden nog niet hoeft te krijgen. Als hij nog honger heeft, waarom hebben ze hem dan geen stukje fruit of brood gegeven?
bier in pannenkoeken? nooit van gehoord. pannenkoeken is toch kinder eten,daar stop je toch geen bier in. 7 maanden is nog een beetje jong inderdaad. maar het is ook weer niet schokkend hoor. het ergste wat er kan gebeuren is dat hij reageerd op de koemelk en er zit zout in. maar zo te horen heeft hij geen reactie gehad erop gelukkig maar. krijgt hij al brood? anders zou je kunnen afspreken dat ze hem zoiets geven de volgende keer, of een stukje fruit. als jij het niet wil hebben, dan hebben ze zich daarnaar te voegen. maar voor 1 keertje kan dit stuk pannenkoek geen kwaad hoor. ik vind het wel knap dat hij het al goed kon kauwen, zeker als hij misschien nog geen brood eet.
En ei zit er ook in, dat hebben ze vaak ook nog niet los gehad en kan reacties geven. Over het algemeen is het wel fijn als je kunt afspreken dat ze nieuwe dingen eerst met jou overleggen denk ik, zeker als dit je een naar gevoel geeft.
ik zou het een kindje van 7 mnd nog niet geven maar nu is het gebeurd en hij reageert nergens op dus ach, zou het niet zo'n ramp vinden. maar ik heb er zelf met dit soort dingen ook mee gewacht tot ze gewone melk enz. had en voornamelijk eten ipv melk en dat was hier met zo'n 10/11 mnd.
Je kunt trouwens ook prima pannekoeken maken van kunstvoeding of borstvoeding (vanaf 6 maanden MAG je ei introduceren maar hoeft natuurlijk niet)
Onze dochter kreeg idd pannekoeken gemaakt met borstvoeding vanaf een maand of 8,5 a 9. Groot succes. Er zijn ook recepten zonder ei, volgens mij moet er sprite in ofzo. (stief-neefje heeft ei-allergie) Maar een normale pannekoek is idd nog niet geschikt voor een kindje van 7 maanden.
Los van alles wat erin zit. Voor een kleintje echt geen pannekoeken zeg...eerst maar eens 'gewoon' leren eten.Ik zou sowieso zeggen dat je dat niet nog een x wil.
Je kunt pannenkoeken erg lekker maken hoor. Onze dochter kreeg ze met groente erin, niet wekelijks uiteraard. Denk dat we tot nu toe 3 x pannenkoeken gegeten hebben. Maar in mijn ogen is het ook gewoon eten. (als je ze goed vult, gewoon met stroop o.i.d. dat gebeurt hier ook echt niet)
Hier eten we ze geregeld en dan ipv van een boterham. We maken ze hier klaar met water en bakken meegranen pannenkoeken. Ze eet ze hier zonder beleg of met appelstroop. Hier net voor haar eerste verjaardag denk ik voor het eerst gehad toen ei goed ging. Hier heeft ze laatst bij de oppas ook pannenkoeken gegeten maar dat had ze van tevoren gevraagd, meer ook ivm haar allergieen. Met water wil ook prima en dan kan zij ze ook eten. De oppas eet vaak 's middags warm en Danique krijgt daar ook geregeld wat. Wel houdt ze er rekening mee wat ze mag hebben. Op vrijdag soms patat maar dan krijgt ze er een paar na haar boterham.
Bedankt voor de reacties. Ik heb nog geen melk en ei geïntroduceert en ook doe ik (natuurlijk) nog nergens zout in. Deze 3 dingen kreeg hij nu dus voor het eerst. Ik weet wel dat ze geen bier in de pannekoeken doen, wij zelf trouwens wel maar dan eet zoon dus wat anders. Hij eet wel brood, pap, fruit, groente, aardappel, pasta en rijst. Ik zal nog wel eens duidelijk aangeven dat dit echt niet de bedoeling is en dat hij alleen mag eten wat ik mee geef. 200gr eten en dan nog een toetje zou genoeg moeten zijn toch? Ik was er toch wel een beetje door overrompeld omdat ze zo enthousiast was omdat hij het lekker vond (meneer eet bijna alles wat je in zn mond stopt). Achteraf blijkt zelfs dat z'n papa daar ook mee at (ik was werken) en die vond het goed
Herkenbaar! Papa denkt hier ook niet altijd over dingen na. Misschien kun je aangeven dat je dan liever hebt dat ze wat fruit geeft ofzo?
@Rebekka, de verhouding qua kv weet ik niet wat je dan gebruikt. Je kunt de hoeveelheid melk ook vervangen door water of als je borstvoeding geeft, borstvoeding. Maar vond het hier zonde van m'n melk haha dus maar bij water gehouden.
Ik gebruik kv, maar dan dus net zoals je normaal pannekoeken maakt, met ei en bloem? Blijkbaar reageert hij niet op ei, weten we dat in ieder geval wel alvast.
Ja, gewoon hetzelfde! Je vervangt gewoon de melk door de kunstvoeding of borstvoeding. Ik heb het ook gedaan met BV omdat onze dochter geen diepvriesmelk lustte en ik dus met bakjes melk zat te kijken... Heb er een paar x pannekoeken mee gebakken hihi.