ander drinken ipv melk

Discussie in 'Voeding' gestart door MamMo, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Die 900cc halen we hier nooit op een dag!
    Als je dan groenten en fruit niet mee mag tellen...
    Ze drinkt ongeveer 600-700cc aan melk (vaak met al wat extra water erbij omdat ze verder weinig drinkt) en dan nog een paar slokken water/ diksap...
    Of is het misschien verstandig om dat extra water niet bij de fles te doen zodat ze misschien tussendoor wat meer drinkt?? Vraag me af of dat zin heeft....

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hoeft helemaal niet hoor. 600 - 700 ml melk is prima. Je zou het zelfs wat kunnen verlagen want met 10 maanden heb je dikke kans dat Floor verder niet zo dorstig is. Ze krijgt tenslotte meer dan genoeg melk.

900 ml is ook wel veel hoor.

500ml vocht is aan de lage kant en een liter is mooi maar alles wat er tussen in zit is prima.
    500 ml vocht + groenten en fruit (redelijke porties) kom je al een aardig eind.
    Heel mooi is 500 ml melk + 150 ml ander drinken (bijvoorbeeld water of thee) en dan nog fruit en groenten

Mijn dochter heeft ook vrij lang moeten wennen aan ander drinken maar inmiddels (13 maanden) drinkt zij gewoon ongeveer een liter op een dag (en dan nog 2 x fruit en gewoon eten)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een kind dat niet veel anders dan melk wil drinken, kan je het goed nat fruit geven, zoals peer, meloen, perziken etc. Een appel en banaan bevat veel minder vocht.

Extra water in de fles kan natuurlijk altijd als je denkt dat er te weinig vocht binnenkomt. Een goede indicatie zijn de plasluiers.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Bij m'n zoontje ben ik eerst overgegaan op een tuitbeker, bij m'n dochter gelijk een gewoon bekertje, wat ik dan voor haar vasthield (en nog steeds vasthoud).

Eerst namen ze niet meer dan een slokje, maar gaandeweg werd dat steeds meer. Niet te snel denken dat het aan de smaak ligt, ook het mondgevoel van water is heel anders dan van melk.
    Ik gaf alleen water en soms heel slappe thee (meestal theïnevrije kruidenthee, maar soms ook slappe zwarte thee; die smaakjesthee vind ik zelf niet lekker dus die zet ik nooit). De jongste krijgt van mij nog steeds niets anders dan dat, al geven ze haar op het kdv ook wel diksap. O, ik jok trouwens. Bij een dagje uit krijgt ze ook wel eens een pakje appelsap, ze drinkt het supergoed uit een rietje. Thuis drinkt ze alleen water of een slokje thee (en melk natuurlijk).

Echt koud (koelkastkoud) vindt ze niet lekker. Kamertemperatuur wel.

Qua yoghurt gaf ik gewone (naturel) volle yoghurt. Soms met wat fruit erin, maar het duurde even voor ze overweg konden met de combinatie van yoghurt met stukjes.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ze krijgt eigenlijk gewoon 3x een fles van 180/6 ('s morgens, 's middags en 's avonds) en tussendoor tuitbeker met water/diksap/thee.
    Het extra water doe ik er bij als het bv erg warm weer is of zo...
    Verder heb ik niet het idee dat ze te weinig vocht binnenkrijgt aan haar plasluiers te voelen, haha!
    Fruit eet ze hier niet zo graag, krijg er met moeite 1 stuks fruit in per dag. Groenten daarentegen eet ze erg veel! Maakt niet uit wat!
    Al met al krijgt ze zeker genoeg binnen...

Deel Deze Pagina