Wie wilt er even mee denken met mij? Mijn dochter is nu bijna 4 weken oud en krijgt volledig borstvoeding. Helaas ga ik er aan onder door en houd ik het niet meer vol en ben ik in overleg met het cb gestart met 2 voeding vervangen dmv een flesje. Maar zodra ik een flesje geef (1x Nutrilon staandaard en later 1x Nutrilon Hypoallergeen) komt de hele fles er met grote vaart weer uit. Echt met een grote boog en pas na 3 a 4 uur. Ben naar de huisartsenpost geweest en die heeft me doorverwezen naar het ziekenhuis. De kinderarts constateerde reflux en inmiddels heeft mijn dochter daar zantac/ranitidine voor gekregen. Verder dacht de kinderarts aan koemelkallergie omdat ze geen standaard kunstvoeding verdraagt. Ik had besloten om het dan maar bij borstvoeding te houden maar ik trek het gewoon niet meer... En kolven zie ik al helemaal niet zitten. Gisteravond weer geprobeerd een flesje te geven om 18.15 en om 22.30 werd ze kokhalzend wakker en kwam alles er weer met een grote boog er uit Wat ik zo raar vind... Van de borst geeft ze alleen mondjes terug inmiddels en de klachten van reflux zijn ook stukken minder.. Als het koelmelkallergie is, zou ze de borst toch ook niet verdragen? Heb inmiddels bedacht dat ik misschien nutrilon pepti moet proberen om te kijken of ze dat wel verdraagt... Morgen eerst de dokter maar weer bellen, maar ik dacht misschien heeft iemand ook zoiets meegemaakt... Zit echt met mijn handen in het haar en google me helemaal te pletter Alvast bedankt!
Hoeveel voeding bied je per keer aan? Een kindje wat borstvoeding gewend is leert beter zelf maat te houden. Het drinken is anders via borst dan een fles. Via de borst merkt een kindje dat de borst leger raakt. Een fles drinkt van begin tot eind in het zelfde tempo weg. Hoelang duurd een flesvoeding? Een goede voeding hoort, ongeacht de hoeveelheid, 15-20 minuten te duren. Bij korter geeft dit kans op extra problemen en niet verzadigd raken. Speelt er nu iets anders mee als in verkouden oid? Nutrilon pepti is voor kindjes met koemelkeiwit allergie. Of dat de oplossing is weet ik niet. Via borstvoeding komen er wel koemelkeiwit deeltjes in haar lichaam, maar deze zijn niet vergelijkbaar met kunstvoeding. En ook afhankelijk van hoeveel koemelk jij binnen krijgt. Hier komt het spugen in bogen vaak door een combinatie met iets anders.
Ik vind het te zwaar... Niemand kan het van me overnemen, regeldagen vind ik killing, raak in paniek als ze een keer niet goed aanhapt en gaat krijsen, kolven vind ik niks... Pijnlijke tepels door de spruw van mijn dochter. Vond het heel mooi maar ik heb er nu eerlijk gezegt genoeg van.
Ik heb haar gisteren 80 cc gegeven en nog een paar slokjes borst. Volgens mij had ze binnen 10 min. de fles op, best snel. Ik gebruik de avent fles. In mijn kraamweek heb ik moeten bijvoeden, 10 cc, en dat ging wel goed... Ze is nu idd verkouden, maar 2 weken terug niet en spuugde ze ook de hele inhoud van haar fles uit.
Bah wat naar zeg om je dochter zo te zien lijden. Ik zou terug gaan naar de kinderarts en als dat te lang duurt evt. Contact met lactatiekundige? In utrecht zitten er 2 die ook advies over flesvoeding kunnen geven. Snap het dat het moeilijk is met de bv en spruw is echt killing. Ben je wel zelf ook behandeld?
Ja, tis zo zielig... Ohh das misschien wel een goed idee? Hoe kan ik haar benaderen? Ik heb zalf voor mijn tepels gekregen. Brrr doet echt zeer joh!
Lijkt me dat gewoon jouw eigen melk toch echt het beste is voor je kindje! En het is allemaal echt makkelijker en draaglijker te maken voor je hoor! Moet je alleen wel even wat hulp en advies bij hebben. Bel even met een van deze dames, die kunnen je met een luisterend oor en info op gang helpen : In veel plaatsen in het land worden informatiebijeenkomsten georganiseerd door contactpersonen van de VBN: voor zwangeren en andere belangstellenden voor voedende moeders Als je vragen hebt over borstvoeding, kun je contact opnemen met de onderstaande contactpersoon (-personen). Gevonden contactpersonen voor Rotterdam Carolyn Vonhoff E: cmvonhoff@planet.nl T: 010-418 30 34 Grietje Maters E: borstvoeding.rotterdam@hotmail.com T: 010-4551726 Ria Buitenhuis E: r.buitenhuis@vaxon.nl T: 010-455 64 69
Ik heb niks tegen je hoor maar iedere keer als iemand fv overweegt dan doe jij er alles aan om toch dit tegen te gaan. Dat jij lang bv hebt KUNNEN geven, wil niet zeggen dat iemand anders dit ook kan. TS geeft aan dat het mooi geweest is. Het feit dat niemand de bv van haar over kan nemen staat zo vast als een huis, daar kan jij zelfs niet tussen. Tuurlijk bv is het beste maar zo lijkt het alsof TS nu niet meer het beste wil. TS, heb geen tips helaas, hier altijd fv. Veel sterkte!
Kunnen? Je moest eens weten hoeveel moeite het gekost heeft... Ik geef TO wat contacten die haar kunnen helpen. OOK als ze wil afbouwen!
Ik weet natuurlijk niet hoeveel moeite het kost, ik lees een hoop. Maar als iemand wil afbouwen of stoppen dan is het hun keuze natuurlijk. Jouw antwoord komt altijd over alsof ze dan niet meer het beste willen. Je schrijft nl: Borstvoeding is toch echt wel het beste hoor! Meningen kunnen verschillen...
Is ook zeker je eigen keuze. Als ik voor mijzelf denk,bij nr1 en 2 ben ik tegen alle mogelijke problemen aangelopen die er zijn. De eerste weken zijn vaak pittig. Ik denk dat als je zelf hebt ondervonden dat het, met hulp en wat geduld,daarna WEL supermakkelijk zal worden,je toch gemotiveerd bent om vrouwen over de streep te trekken.Zo voelt het voor mij iig. Maar goed dit is zo maar even een gedachte hoor! Ts, goed idee om een LK in te schakelen. Gewoon om hulp vragen. Ook omdat je beschrijft dat het aanhappen niet altijd goed loopt. Dat zal ook weer met de spruw te maken waarschijnlijk. Je kindje is pas 4 weken, het heeft soms wat tijd nodig om echt leuk te worden. Als je nu kv geeft,zal de productie heel snel aflopen Overigens is het ook niet zo dat overstappen op kv altijd een pasklare oplossing geeft. Hoeveel mama's die de fles geven worstelen ook niet die eerste periode! Lees de topics maar eens. Met de klachten die je beschrijft is het waarschijnlijk beter om eerst te kijken wat je kan doen om het voor jou prettiger te maken qua voeden. Je kindje reageert beter op jouw melk,daar gaat het nu even om. Als het voeden goed gaat,hoef je je ook niet bezig te houden met overstappen. Lukt dat niet,dan zal je daar wel mee aan de slag moeten en uitzoeken wat er precies aan de hand is.Welke voeding geschikt is. Ga je wel afbouwen vraag ook dan advies aan een LK Succes!
+1. Bij mij was je ook al bezig dat ik toch echt borstvoeding moest blijven geven. Heel irritant als je een vraag stelt bij onderwerp: FLESVOEDING en je eindelijk knoop hebt doorgehakt. Dus wat respect voor mensen die het niet volhouden of het niet lukt. Flesvoeding is prima, ben er zelf ook groot mee geworden en niets met mij aan de hand. Voor TS: Ik heb van cb hele goede adviezen gekregen hoe ik beste kon afbouwen en over kon gaan naar flesvoeding. Tevens zijn er (gelukkig) ook lactatiekundigen die je daar ook goed bij kunnen adviseren zonder je over te willen halen.
Ja, das waar! Wil ook niet helemaal stoppen, misschien 2 voedingen er in houden. Bedankt voor het opzoeken!
Ja, ben in iedergeval blij dat ze het goed doet op mijn melk! Aanhappen gaat vooral mis laat op de avond of snachts.. Ze word dan zo boos op zichzelf met heel hard gillen tot gevolg. Overdag doet ze het 9 van de 10x super.