Feliway, werkt het of is het onzin?

Discussion in 'De lounge' started by Aszz, May 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Over 1 a 2 weekjes komt er een babypoes! 😍
    Een schattig, pluizig Ragdoll kitten bij onze 2 oudere ragdoll heren van inmiddels 11.
    Ik vind het best spannend. Tot nu toe hebben nooit een kitten hoeven te introduceren.
    Ik heb al het eea gelezen over de introductie, met aparte kamers etc. Dat gaan wij ook ( ongeveer ) doen.

Maar nu dat Feliway, ik lees er allerlei dingen over en ben wel benieuwd naar ervaringen hier.
    Merkte je verschil? Of helemaal niet?
    Onze katten zijn behoorlijk sociaal, komen niet buiten de tuin maar soms zit er een andere kat in de tuin en het is nooit trammelant.
    Onderling ook weinig tot zeer weinig.

Ik vind het wel eng met onze ( grote ) hond. Hij heeft nog nooit een ander beest iets aangedaan, maar dit poesje is zó klein en zijn bek zó groot 🙈😖

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier nooit verschil gemerkt.

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Bij ons werkte het niet, plus ik kreeg een allergische reactie op mijn ogen ervan

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Hier werkte het ook niet. Wat gaaf dat je ragdolls hebt :)

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier werkte het heel goed. Na de geboorte van onze zoon was onze kat erg gestrest. We hebben toen de feliway-verdamper aangeschaft en binnen twee dagen merkten we echt verschil. Het was natuurlijk niet zo dat poes meteen spinnend bij de baby ging liggen (ze moet er nu nog niet zoveel van hebben) maar de stress was grotendeels weg. Het was zelfs zo dat ze nadat ze alleen maar aan het dopje had geroken al blijer was. Ze begon het zelfs kopjes te geven. 😄

6. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

Apr 14, 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet dan wel alle ramen dicht houden anders vervliegt de lucht. Maar wij hebben er wel goede ervaringen mee.
    Wat je nu al kan doen is geuren uitwisselen, met een doekje langs de bek van het kitten gaan en dit bij je eigen katten neerleggen.
    Wij hebben nog nooit een kat apart gehouden, gewoon bij elkaar gezet en dat gaat altijd goed. Zeker met een kitten, volwassen katten zullen een kitten niet snel iets doen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh niet heel hoopvol hahaha bij sommige.
    En alles dicht lukt ook niet, moet frisse lucht hebben.

Heb inderdaad ze al aan de geur laten wennen dmv een doekje.

Hoop ook echt dat ze een beetje gaan moederen. Spannend hoor!

Dit is d'r 😍

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Wat een cutie! mooiste ras wat er bestaat! Zal uiteindelijk wel loslopen gezien je zegt dat je andere katten sociaal zijn. Hier nog nooit problemen gehad met nieuwe katten introduceren. Is ook maar hoe je er zelf mee omgaat en niet te paniekerig. Maar met zo'n kleintje is het altijd spannend.

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wat een schatje 😍
    Drie katten hier en Feliway werkt bij geen van allen..

10. j87

j87 Actief lid

Jan 14, 2010
    483
    0
    0
    NULL
    omgeving utrecht
    Ahhhh wat een scheetje❤️ Hier hielp de feliway ook niet helaas. Onze vrouwtjes poes was erg gestressed toen ik zwanger was van de 2e. Ze ging werkelijk overal plassen. Enige wat hielp was het hele huis schoonmaken met speciaal spul. Daarna heeft ze het niet meer gedaan.

11. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Oh wat een schatje!!! Ik wil ook 😍

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Hier werkt Feliway heel erg goed. In periodes van stress gaat mijn kat ook in huis plassen en poepen en dan hang ik gelijk stekkers in huis en is hij weer vrij snel rustig.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oké 👍🏻
    Nou ja ik kan het wellicht proberen toch? Baat het niet.....

Ze plassen, poepen, krabben etc hier nooit in huis. Ze zijn eigenlijk altijd super relaxed, en slapen ongeveer 80% van de tijd haha.
    Behalve als ze de catnip ruiken 😂

Ik heb er zoveel zin in! Echt een geluksmomentje d'r bij 😊

14. susy26

susy26 Niet meer actief

Ahh wat een schatje! !

Mag ik vragen wat dat is feliway?

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Feliway

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Ow oké, handig. We willen in de toekomst ook een poesje , zal mis nog van pas komen.

17. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Hoe veilig is het eigenlijk?
    Ik bedoel, wij ademen dat ook in. Twijfel daar een beetje over

18. biseco

biseco Actief lid

Apr 5, 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Leuk. Raggdolls. Hier weet ik uit ervaring dat raggdolls meestal weinig problemen geven als er een kitten bij andere raggdolls wordt gezet. Mijn schoonzus heeft er meerdere. Er daar zijn vaker een kitten bij gezet. En dat gaat altijd goed. Ook wij zelf hebben bij onze eerste raggdolls een kitten erbij gezet. En dat ging uitstekend. Ook onze 2 htk katten accepteerde de kitten. Dus niet teveel zorgen maken vooraf. Ik zou nog geen felikat gaan kopen maar eerst maar eens kijken hoe het zo gaat. Als het niet gaat is het snel genoeg gekocht.

19. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier werkte het wel. Wij hebben jaren geleden een kat in huis genomen die in z'n vorige huis mishandeld was. Hij bleef nog een tijd flink gestressed maar je merkte duidelijk verschil als de Feliway in het stopcontact zat.
    We haalden dat ding dagelijks een paar uur uit het stopcontact en als we hem dan vergaten terug te stoppen dan was de kat beduidend onrustiger.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb Feliway Friends besteld en de spray. Die doe ik in de reismand, en op de krabpaal/mandje etc.
    En de stekker doe ik er deze week al in.

Hoop zo dat alles rustig en relaxed verloopt.

Share This Page