Stoppen Utrogestan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ZaZaM, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ben Utrogestan gaan gebruiken ivm mijn korte lf. Nu ik zwanger ben zei de gynaecoloog dat ik er mee kon stoppen als ik wil. Voor mezelf had ik besloten te stoppen bij 12 weken. Ik vind het alleen zo eng om te stoppen! Ik ben zo bang dat het kindje dat nu 'gewend' is geraakt en dat het misschien minder goed zou groeien als ik zou stoppen. Ik weet dat het onzin is en dat ik gewoon kan stoppen maar ik ben toch een beetje bang. Deze hele zwangerschap maakt mij al zo onzeker en nu vind ik het enorm spannend om te stoppen. Meer meiden die hier last van hebben? Wanneer zijn jullie gestopt? Hoe ging dat?

2. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel, ik heb bij mijn eerste zwangerschap Utrogestan gebruikt. Ik ben het gaan afbouwen, zodat ik het gevoel had dat het wel goed zat. Blijft moeilijk, maar, bedenk: het is geen wondermiddel. Na 12 weken is de kans op een miskraam zo klein, dus probeer er op te vertrouwen.

Succes en sterkte!

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben begonnen met afbouwen op 12 weken , met als gevolg een flinke bloeding .
    weer terug gegaan naar 3 x 200. bij 15 weken heel langzaam begonnen met afbouwen 2 x 200 en 1 x 100 ,
    daarna 2 x daags 200
    daarna 1x 100 en 1x daags 200 .
    en nu bij 19 weken gebruik ik nog 2 x daags 100 zaterdag ga ik naar 1 x daags 100 en dan de zaterdag erop stop ik .

bij mijn kwam de bloeding uiteindelijk door een hematoom , maar was toch bang om zomaar te stoppen.
    dus vandaar dat ik het heel rustig aan gedaan heb .

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ben vanaf 10 weken gaan afbouwen, in ongeveer 2 weken tijd ben ik gestopt. Zonder problemen. Ik vond het ook wel een beetje eng, maar je lichaam kan het nu echt gewoon zelf! Sterkte!

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik ben met 8 weken al gestopt omdat ik te misselijk was vanwege tweeling zwangerschap. Mijn progesteron is toen gemeten en was torenhoog.

Stoppen met 12 weken is heel veilig hoor, doorgaan is juist schadelijker. Als je cervix insufficientie hebt of je blijft een risico patient ga je om naar proluton in de spier spuiten. Dat is dan - voor je baby - wel veilig progesteron gebruik.

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik ben na de 12 weken gestopt. Ik heb het in de 13e week helemaal afgebouwd. Alles is daarmee goed gegaan. Het voelt heel eng maar je lichaam is er als het goed is helemaal klaar voor.

7. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bedankt voor jullie verhaal! Brr blijft spannend maar ik denk dat ik nu gewoon rustig aan af ga bouwen. Kan ik op een gegeven moment van 1x100 helemaal stopppen of daarna nog even om de dag?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier geminderd met 5 weken en met 6 weken volledig utro loos.

9. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Ik lees even mee.. ik heb ook utro voorgeschreven gekregen tot 12 weken. Dus wel benieuwd hoe jullie t afbouwen gedaan hebben.

10. Ik ben vanaf 12 weken heel langzaam gaan afbouwen (want sneller durfde ik ook echt niet). Met 16 weken was ik er helemaal af ;)

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Na de eerste echo gestopt. Volgens de arts neemt je bm het dan over (als ik t goed heb onthouden) Vond dit ook wel spannend hoor!

12. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hier niet echt een goed voorbeeld... 😊 Ik gebruik nu met bijna 21wkn nog steeds 1 bolletje per dag. De reden is dat ik vanaf 16wkn al veel harde buiken had en op internet las dat ze dan nog welleens progesteron voorschrijven. Dus durf ook nog steeds niet te stoppen bang dat het dan zal toenemen.. mm lastig...

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Nou ik heb afgebouwd en ben gestopt. Spannend! Tot nu toe alles goed:)
    Bedankt voor jullie berichtjes.

Deel Deze Pagina