Even jullie advies gevraagd: ik ben 25w1d zwanger. Sinds maandag heb ik lichte buikpijn, maar sinds vanmiddag neemt de pijn behoorlijk toe. De pijn zit in mijn onderbuik en rechterzij. Pijn bij het plassen heb ik niet. Soms is de pijn ook even weg; er zit geen regelmaat in. Morgenochtend heb ik een controle bij de verloskundige. Wat zouden jullie doen? Kan ik wachten tot morgenochtend of is het beter om nu nog te bellen?
Ik kan niet voelen wat jij voelt.. Dus jij bent eigenlijk de enige die in kan schatten of je nog kan wachten tot morgen. De buikpijn kan van alles zijn, een blaasontsteking, oefenweeen, bandenpijn, gewoon spierpijn, buikgriepje enz enz. Helpt het bijv als je in een warm bad gaat of een warme douche neemt? Ik had zelf twee weken terug (met 24 weken) opeens buikpijn, daar zat wel en bepaald regelmaat in. Toen hielp warm water dus waarop de vk concludeerde dat het waarschijnlijk oefen weeën waren. Onschuldig dus. Zolang er geen regelmaat in de pijn zit en het niet heel erg is of veel erger wordt zou ik het denk ik aandurven om te wachten. Maar nogmaals, als jij het gevoel hebt dat het niet kan wachten dan zou ik gewoon bellen. PS tijdens de zwangerschap voelt een blaasontsteking heel anders dan normaal he? Je hoeft er helemaal niks van te voelen. Dus ik zou het in elk geval morgen aan je vk voorleggen en voor de zekerheid misschien ook even plas langs de huisarts brengen om te checken op toch een blaasontsteking?
Anders bel je gewoon even en vraag je het je verloskundige Als zij zegt dat je best tot morgen kunt wachten, ben jij gerustgesteld en heb je in ieder geval het zekere voor het onzekere genomen!
Ik zou bellen. Het kan een (fikse) blaasontsteking zijn. En dat is link. Ik had al weken pijn, maar niet bij het plassen. Was toch een lel van een ontsteking.
Je kan ook de hap even bellen of je een plasje kan laten controleren, dan weet je in ieder geval of het wel of geen blaasontsteking is. Is dat het niet, en vindt jij de pijn TE erg om tot morgen te wachten dan kan je altijd deverloskundige bellen. Vaak laten ze je toch eerst uitsluiten of je geen blaasontsteking hebt, en dit moet bij de huisarts.. En nu dus hap.
Ik was vorige week bij de vk met klachten als onderbuikpijn en steken Test gedaan en ik heb blaasontsteking Verder geen pijn met plassen..dus had dit niet verwacht maar is het dus blijkbaar wel Zou even je urine laten controleren
Bedank voor jullie reacties. Op dit moment is het wat afgezakt en zeurend op de achtergrond aanwezig, dus ik wacht inderdaad maar tot morgenochtend. Ik wist niet dat tijdens een zwangerschap blaasontsteking anders kan voelen, dus misschien inderdaad morgen ook even langs de huisarts.