Hier had ik een moeder op de app omdat mn dochter haar oorwarmers kapot zou hebben afgepakt en op de grond kapot zou hebben gestampt. Gaf aan met liefde de schade te vergoeden maar wel even na te gaan wat er daadwerkelijk was gebeurd want zo is G niet. Dat ging zij ook nog even doen want t klonk wat warrig. G IS geen heilige maar moedwillig iets slopen, zeker zoiets, is afwijkend. Bleek uiteindelijk een ander kindje te zijn geweest, G wilde alleen graag de oorwarmers passen omdat ze zo mooi vond. Duurde even eer de puzzelstukjes van t verhaal op hun plek kwamen en wat zij met oorwarmers te maken had. Dus ik zou eerst polsen hoe t verhaal in elkaar steekt, bij lage bedragen doe ik er niet moeilijk over tenzij t structureel lijkt. Hier ook een koptelefoon van de action overigens, de eerste had ze zelf gesloopt. Maar is de mijne ergens verantwoordelijk voor is betaal ik gerust en krijgt ze thuis op dr donder/trek t van dr zakgeld af (symbolisch).
Ik was er natuurlijk niet bij. Maar volgens juf waren de 'knipper' en mijn zoon echt erg ontdaan en degene die aanmoedigde niet. En juf heeft het zijn moeder wel laten weten en vervolgens hoor ik niks van die moeder. De appel valt niet ver van de boom zullen we dan maar zeggen.. Mijn zoon had als hij dat had gedaan echt wel zijn excuses mogen aanbieden en ook als hij had staan aanmoedigen had ik contact opgenomen om te betalen. Maar goed het zijn jongens van 8 die elkaar uitdagen en ik was er niet bij..
Ik had niet de helft betaald Maar als ik de moeder was van de knipper had ik sowieso uit mezelf aangeboden het hele bedrag te betalen dat er kinderen zijn die aanmoedigen die zijn er altijd wel daar zou ik ook niks van verwachten
Dat de knipper ontdaan is dat is dan net goed zou ik zeggen. Mooie leerschool dat je je niet op laat jutten door iemand anders. Diegene de schuld in de schoenen schuiven vind ik ook zeker niet juist. En ik zou je zoon ook even vragen of die er inderdaad bij heeft staan kijken of dat hij ook in had kunnen grijpen. Als er tijd is om iemand anders op te jutten, dan is er ook tijd om je koptelefoon te pakken en weg te lopen lijkt mij. Je kunt nog contact opnemen met die andere ouder en anders zelf een nieuwe koptelefoon aanschaffen, zoals gezegd een iets goedkopere voor op school.
Wat vervelend. Je was er zelf niet bij, maar de juf heeft het verhaal verteld en aangegeven dat jongetje 3 erbij betrokken was. Ik zou de ouders zeer zeker vragen de andere helft te vergoeden. Dan moeten ze dat maar uit de spaarpot van het mannetje trekken. Leert hij het ook meteen af een ander aan te moedigen.
En wat nou als hij niks gezegd heeft omdat ie niet wist wat ie er mee aan moest? Mijn dochter zou dat dus doen. Gewoon omdat ze te onzeker is om er iets van te zeggen. Misschien lacht ze er zelfs om omdat ze bang is om belachelijk gemaakt te worden. Dan ga ik echt die koptelefoon niet zelf betalen. overigens heeft mijn dochter een eigen koptelefoon van de action op school. Zij kan de oortjes die op school gebruikt worden niet in.
Rustig maar hoor. Je snapt m’n vraag toch wel? Als kind zelf aan het aanmoedigen is of bluf gaat roepen is t toch een heel ander verhaal dan wanneer kind reageert zoals jij nu schetst of als kind zegt dat ze moeten ophouden.
Hoe oud is je zoon? Mijn insteek is: dat iemand anders vervelend doet naar jou, geeft je nog niet het recht om het terug te doen. Dit ook in ruzies tussen mijn kinderen onderling. Hoe kan ik de ene nu straf geven terwijl je zelf ook iets (terug) doet wat niet mag. Dus… ik vind dat dit andere jongetje (de ouders dan) idd de koptelefoon moeten vergoeden. Je zoon heeft misschien (ook) niet correct gehandeld, maar dat geeft niemand het recht om andermans eigendommen te vernielen.