Ander kind mag niet afspreken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamsie2010, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik zou het gewoon aan die moeder vragen.
    Als mijn zoon of dochter bij iemand wilt spelen dan ga ik altijd even naar de moeder /of vader om een praatje te maken en polshoogte nemen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon vragen, dan weet je zeker wat de reden is.. Van raden wordt je niet gelukkig ;)

Bij mijn oudste in de klas zat een jochie die erg beschermd werd opgevoed. Daar kreeg je niet echt een duidelijk antwoord van de moeder, maar als ze het bij zo'n beetje alle kinderen weigeren, dan zegt dat niet zoveel over ons.

3. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Daar heb je gelijk in

4. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Ik werk zelf op een basisschool en heb ooit eens meegemaakt dat een kind nooit speelmaatjes mee naar huis 'kreeg' omdat de ouders rookten.
    Maar of dat kind wel bij anderen speelde weet ik niet.
    Recht op de man (vrouw :) ) af vragen is wellicht de beste optie.

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Zou er ook niet te moeilijk over doen en je geen gekke dingen in je hoofd halen.....gewoon vragen. En anders drink je idd eens een keer bakje koffie met elkaar en laat je de mannetjes met elkaar spelen. Mss vindt ze het wel heel lastig om haar zoontje alleen ergens te laten spelen (kan ik mij best voorstellen). Als ze bij jou bakje koffie drinkt kan ze 'de dijk overzien' en ziet ze dat haar zoontje veilig kan spelen.

En idd....gewoon vragen, dat vind geen één mama op schoolplein erg lijkt mij

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    veel ouders in groep 1 willen helemaal nog geen speelafspraakjes omdat ze hun kids daar simpelweg te jong voor vinden, of moeite hebben met 'vreemden' dus ik snap het op zich wel, lijkt mij ook doodeng als jelmar voor het eerst ergens anders zou moeten spelen bij mensen die ik eigenlijk helemaal niet ken......................... zolang hij er nog niet om vraagt, begin ik ook nergens over haha

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh dat gevoel ken ik ik.. En natuurlijk wilde ze perse bij die stoere groep-2 kinders spelen met ouders die het al "eeeeeeeeuwen" deden en dus geen probleem zagen.

Maar dat bleek juist enorm mee te vallen.
    Veel ouders waren erg voorkomend, boden aan dat ik wel even mee kon voor een bakje thee of sms'en halverwege even dat het (natuurlijk!) hartstikke goed ging :)
    Vroegen of ze mocht buiten spelen of liever niet.. Etc etc
    "Ja, nee.. Wij vonden het vorig jaar ook doodeng! Geeft niet hoor, we houden je op de hoogte"

Eerste speeldate heb ik heel de middag op m'n telefoon zitten kijken of we d'r niet op moesten halen.
    Toen ik d'r uiteindelijk ging halen.. Wilde ze niet mee naar huis :)

Deel Deze Pagina