Straks iedereen aan de jaarlijkse griep vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SandraBe, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Wat zouden jullie doen en waarom?

Zou je je kind jaarlijks willen inenten tegen de griep?
    Zou je jezelf jaarlijks willen inenten tegen de griep?

Wat zou je doen als de nederlandse overheid net zo'n beleid gaat voeren als California en dat enkel gevaccineerde kinderen nog welkom zijn op school en kinderdagverblijven?
    Zou je je kind jaarlijks inenten tegen de griep om hem/haar maar op school te kunnen houden?

Zou je je kind ook tegen waterpokken laten vaccineren als dit in de toekomst en eis is om op school te blijven?

Zou je je zoon/dochter (want ook jongens willen ze in de toekomst waarschijnlijk gaan vaccineren met HPV) ook het HPV vaccin geven (terwijl je dit vaccin eigenlijk niet wil) als dit een eis is om op school te mogen blijven?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier geen jaarlijkse vaccinatie tegen de griep, ondanks dat jongste een oproep krijgt, (hartpatient).
    Voor mezelf zou ik dat dus ook niet doen.

Als het echt een voorwaarde gaat worden om uberhaupt op school te mogen, zouden we heel kritisch kijken, maar aangezien dat in strijd is met de grondwet, (recht op integriteit van het eigen lichaam), denk ik niet dat dat er hier ooit door gaat komen.

Waterpokken: nee. Vervelende kinderziekte, waarvan ik me voor kan stellen dat risicogroepen, (zwakke gezondheid of grote kans op complicaties) gevaccineerd worden, maar niet normale gezonde kinderen.

HPV: doen wij niet. Een goede sexuele hygiene is daarin voldoende, dat zullen we onze kinderen dus ook voorlichten.

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Zucht.... gaan we weer met het zoveelste vaccinatie topic....

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat is je doel of motivatie voor dit topic?
    Om op je vraag antwoord te geven:
    Ik zou mijn kinderen geen griepprik geven en mezelf ook niet.
    Waterpokken is irrelevant want hebben we al doorgemaakt.
    HPV doe ik ook niet aan mee omdat er onvoldoende informatie over te krijgen is.
    Gelukkig leven we in een vrij land.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Als vaccinaties overal verplicht worden op scholen en kdv's dan zou ik heel blij zijn. Gelukkig is het al bij veel kdv's zo. Ik vind dat niet gevaccineerde kinderen absoluut geweigerd moeten worden.

Ik vind inenten tegen de griep en waterpokken zelf niet nodig en ik zie dit ook niet gebeuren in NL. Moest dat wel verplicht worden dan ga ik ervan uit dat de overheid daar een verdraaid goede reden voor heeft als dat echt een voorwaarde voor school wordt dan doe ik dat ja....maar dit is een heel erg als als verhaal.

Voor de huidige vaccinaties vind ik zoals ik al zei dat er idd een weiger beleid zou moeten zijn. Dan maar speciale scholen voor niet-gevaccineerden.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nog een topic waarin je je zendingsdrang kwijt kunt SandraBe? Heb je nu werkelijk niets beters te doen met je leven?
    Als je nou nog goede argumenten had, maar ik lees voornamelijk onzin in je berichten. Je gaat alleen in op vragen die in je straatje passen, de rest negeer je. Tekenend voor je tunnelvisie imho.

Mijn mening: vaccinatie mag zeker verplicht worden. Enkele uitzonderingen daargelaten, bv griepprik of HPV.
    Niet vaccineren betekent niet naar school of KDV? Prima. Uitzondering voor de kinderen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden.

Mensen die gewoonweg weigeren te vaccineren mogen hun kinderen wat mij betreft naar een aparte school of KDV brengen.

En mensen die al die onzin verkondigen mogen wat mij betreft een IP-ban ;)

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Eens met Tuc. Behalve dan dat ik de griepprik wel jaarlijks haal.

Waarom wil je dit nu (wéér) weten SandraBe? Wat voor waarde heeft die kennis voor jou? Wat wil je er mee?

8. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Precies dit dus.
    Griepvaccin vind ik overbodig.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Scheelt mij heel veel typ werk ben het met je eens.

Als de griep prik trouwens echt belangrijk zou zijn voor mijn kindje zou die het zeker krijgen. Neem trouwens zelf ook standaard de griep prik. Ben suiker patiënt.

10. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    De griepprik wordt alleen geadviseerd bij ouderen, chronisch zieken en eventueel andere met een zwakere gezondheid. Kinderen vallen daar niet onder omdat het RIVM er vanuit gaat dat kinderen weerstand op moeten bouwen.

De vaccinaties die voor kinderen zijn, die zijn er omdat de ziekten tot op de dag van vandaag nog dodelijk zijn of ernstige restverschijnselen met zich meebrengen.

Wat betreft de HPV, deze is nog te zwak in zijn gebruik en roept bij velen een soort van DES-hormoon achtige toestanden op. Maar net als de griepprik niet verplicht, valt gewoon onder bevolkingsonderzoek en preventie.

De vraag lijkt mij niet zinvol, het is een persoonlijke keuze.... kinderen die niet geënt zijn worden vaak beschermd door hun omgeving, omdat in NL nog altijd de meeste kinderen wel geënt zijn. Tenzij je woont in de omgeving van de "bibel-beld" dan is het wel raadzaam om je kindje te enten omdat je daar meer risico loopt. (Afhankelijk van persoonlijke keuze en geloofsovertuiging).

11. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Ben van plan niet te vaccineren me oudste 3 hebben ze wel gehad de een na jongste die van 3jr en 9 mnd niet en baby 12 weken ook niet stop met in enten Allemaal troep!!

Net zoals de Mexicaanse griep prik me kinderen hebben alle drie de Mexicaanse griep gehad voordat ik überhaupt een oproep kreeg

En ja iedereen die wel wilt vaccineren moet hij of zei helemaal zelf weten

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hahaha, jij houdt ook niet op he?! Heb je nu hier je tent weer opgezet!!?

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als antwoord op je vraag: 100% eens met username (en enerisab).

Een tijd terug een gesprek gehad met een gastouder. Toevallig kwam ik erachter dat ze haar eigen kinderen niet liet vaccineren. Wij zijn geen vriendjes geworden en ik heb mijn kinderen elders ondergebracht.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Waarom probeer je de situatie in Californië te vergelijken met die in Nederland. Dat is appels met peren vergelijken. In Californië bestaat weliswaar een leerplicht, maar is onder -niet al te ingewikkelde- voorwaarden, ook thuisonderwijs mogelijk. Ouders die niet willen vaccineren, hebben dus een alternatief in de vorm van onderwijs op een privéschool of (onder de noemer van privéschool) thuis.
    In Nederland is thuisonderwijs bijna niet mogelijk. Je moet aan erg strenge voorwaarden voldoen. En als je kinderen eenmaal onderwijs gevolgd hebben op een school, wordt het bijna helemaal onmogelijk. Onze leerplicht / recht op onderwijs maakt dat je kinderen die niet ingeënt zijn, eigenlijk niet kunt weigeren. Als dat wel zou gebeuren, zou er indirect sprake zijn van een vaccinatieplicht.

Beetje non-discussie dus dit.

15. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Verplicht Anti waanzin vaccin voor fanatiekelingen als Sandra ( niet om haar mening, maar om haar agressieve zendingsdrang) zou ik niet tegenwerken hoor.
    Of een vaccin waardoor ik er immuun voor wordt en haar berichten nergens tegen zal komen, mijn systeem het direct filtert:)

16. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

In het andere topic wordt inmiddels niet meer gereageerd, dus ze dacht: kom, begin ik een nieuw topic over vaccinaties om zo weer duidelijk te maken wat een hersenloze kuddeschapen en allemaal in nederland zijn en onze kinderen laten vaccineren zonder er over nagedacht te hebben.pff.

Cynisme uit

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tjonge Mariska/Patje/Patricia van der Zee/Patricia Zetje/Droppyco/Sandra Bemmel/SandraBe/Door Frankema is het geen tijd voor vakantie? Dit topic slaat nergens op, je hebt het alleen maar geopend om je vaccinvrij evangelisatie drang te bevredigen.

18. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

On topic:
    Feit dat mijn antwoord op je vragen allemaal nee zou zijn, betekent niet dat ik bepaalde andere ziektes zoals bijv dktp wel belangrijk genoeg vind om voor in te enten.

19. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Daar heb je een goed punt. Ik weet dat Nederland en Amerika verschillen in regels voor wat betreft de leerplicht maar ook in Nederland is er telkens de discussie wél of niet je kind verplicht (want anders geen crèche/onderwijs) te laten inenten. Weet niet waar het schip uiteindelijk zal gaan stranden en of je straks en een leerplicht én een vaccinatieplicht zult gaan krijgen of dat de leerplicht versoepelt en kinderen makkelijker kunnen gaan unscholing/thuisonderwijs kunnen krijgen en er een vaccinatie plicht komt voor diegenen die wel van een school gebruik willen maken én wat voor vaccinaties er dan zoal verplicht zullen worden om toegelaten te worden binnen de school.

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Precies! Alle andere reacties negeer je en wat in je straatje past pik je er uit.
    Kweek ballen en reageer dan gewoon ook op de dingen die je niet aanstaan. Daar zou ik dan nog wel respect voor kunnen hebben.

Deel Deze Pagina