Hoe moet ik dit tellen??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Troelala21, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik heb net een banner gemaakt en die zegt dat ik 105 dagen overtijd ben prima. Maar ik zit zelf op 130 dagen. Hoe kom ik op 130 dagen nou ik tel de eerste dag van me cyclus. De banner waarschijnlijk alleen de dagen dat ik overtijd ben. Maar als ik nu na de vk of ha bel wat moet ik dan doorgeven dat ik 130 dagen (dus vanaf de 1e dag van me nieuwe cyclus) al zonder ongi zit, of de dagen dat ik overtijd ben? Wie kan mij wat wijzer maken daarin? Ik zeg tegen iedereen dat me cyclus al 130 dagen duurt maar ja klopt dat wel?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Je hebt waarschijnlijk je cyclus ingesteld op 25 dagen. Met die 105 dagen zit je dan op 130. Als je naar je ha gaat, zou ik vermelden dat je 130 dagen geleden gestopt bent met je anticonceptie en sindsdien geen menstruatie meer hebt gehad. Ik zou hier dan ook echt even mee naar de dokter gaan, zeker omdat je een kinderwens hebt. Succes!

Edit, zie ook dat je al een cyclus hebt gehad van 51 dagen, dus niet 130 dagen nadat je met de pil bent gestopt. Desalniettemin zou ik toch even naar de ha gaan.

3. Troelala21

Ja ik moest het gemiddelde invoeren wat ik normaal had dat was 25. dus die heb ik ingevoerd en ben ik nu dus 105 dagen over tijd. De huisarts wil me pas helpen als ik op 6 maanden zit. Ik ben toen uitgegaan van die cyclusdagen die ik tel. Hij wil me nu dus nog niet helpen helaas.....Ondertusen blijven de testen maar omowit maar voel ik wel vanalles in me buik. Ik weet niet meer wat ik moet doen. De ha wil me niet helpen, kan misschien me vk bellen maar die zal ook wel zeggen bel de huisarts maar weer.....

Ja die 51 dagen was me eerste ongi zonder de pil na me pilstop. Was blij en dacht echt dat me cyclus niet zo overhoop lag maar ja nu wacht ik alweer 130 dagen pff....

4. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    logisch, je bent pas overtijd als dat je de normale cyclusdagen van 25 (in jouw geval) voorbij bent. Dat is dan dus 105, ipv 130.

Hoe kom je aan een gemiddelde cyclus van 25 dagen als je pas 1 keer ongesteld bent geweest, en als dat 42 dagen duurde?
    De ongesteldheid die je met je pil had is geen echte, die mag je niet als gemiddeld tellen!! 52 is dan gemiddeld.. Overigens erg lang..

5. Troelala21

ik heb me nooit verdiept in me cyclus dus ik heb er ook echt geen verstand van hoe alles in zijn werking gaat sorry. Dit is de eerste keer dat ik me er echt in verdiep. Bij me andere 3 kinderen was me cyclus altijd netjes 28 of 35 meer niet.....maar nu dus veel meer.

Het was 42 overigens geen 51 had verkeerd geteld. Mijn banner klopt nu wel dus ik ben nu 88 dagen overtijd. Dat moet ik dus aanhouden die 88 dagen als ik weer na de ha of vk wil?

6. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Als je nou gewoon tegen de HA zegt dat je op dag 130 van je cyclus zit?

7. Troelala21

Ik ben een week geleden geweest en toen zat ik op dag 120 maar dat vond hij niet genoeg. Kom maar terug als je op 6 maanden zit, het kan nu nog alle kanten op. Daar kon ik het dus mee doen.

8. handbalster

handbalster Fanatiek lid

7 nov 2009
    1.129
    0
    0
    juf
    Zwolle
    Je cylcus duurt al 130 dagen, dus dat aantal zou ik aanhouden als je naar de ha gaat.

9. Troelala21

Dan doe ik dat gewoon. Bedankt!

10. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    @ Troelala: Zoals je in mijn handtekening ziet ben ik ook bekend met die lange cyclussen. De eerste keer dat ik naar de ha ging hielp ze me ook nog niet verder omdat het van het kan dat je gewoon een keer een cyclus overslaat. Toen de volgende cyclus weer zo lang was heeft ze me doorgestuurd naar de gyn, we waren toen ook alweer bijna een jaar bezig.
    Ik zou het nog even aankijken en over een paar maandjes nog eens naar de ha als het niet verandert. En die banners, daar kan je op dit moment gewoon niet zoveel mee omdat je niet weet wat je cyclus doet.
    Sterkte ermee!

11. Troelala21

Ik ga eerst ook nog niet na de ha. Ben er net geweest en hij doet voorlopig toch niks. Dus ik kijk het gewoon even aan. Jij hebt lange cyclussen gehad jemig. Wel jammer want je had eerst mooi korte zag ik, en ineens die lange. Konden ze dat ook verklaren?

Dank je! Jij veel succes, ik hoop dat je snel zwanger mag raken!

12. LindeDD

LindeDD Fanatiek lid

4 apr 2011
    1.418
    0
    36
    Ik denk dat die eerste cyclussen nog ontpillen was. Ik heb PCOS waardoor ik geen eisprong krijg en dus ook geen (of maar heel af en toe een) menstruatie.
    Maar ik ken heel goed het gevoel van onzekerheid wat je nu waarschijnlijk hebt. Je weet niet waar je aan toe bent en dat is heel vervelend. Hopelijk is het bij jou wel gewoon ontpillen.

13. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL

14. Troelala21

Deel Deze Pagina