Jeetje, wie kan mij vertellen dat dit heel normaal is, hoe ze veranderd is van een schattig makkelijk meisje naar een kleine ( nog steeds lief ) draak?! Ze is 16 maanden, ze wil alleen nog maar lopen, niet meer in de wagen. Niet meer aangekleed worden, niet meer verschoont worden, niet meer in bad, alleen maar brood, warm eten word gelijk op de grond gesmeten. Ze zegt alleen nog maar NEE, en als ze haar zin niet krijgt, schopt ze een enorme stennis! Vanmiddag, dacht ik leuk schoentjes met haar te gaan kopen. Ik haar uit de wagen gehaald , waar ik haar met moeite in heb gekregen maar goed, om haar voetjes op te meten en schoenen te passen, moet ze er even uit. Nou dat opmeten, dat ging dus niet gebeuren, mevrouw had daar geen zin in en schopt de winkelmevrouw liever bont en blauw. Eindelijk die schoenen aan gekregen, even rond lopen natuurlijk. Toen moest ze de schoenen weer uit, nou een circus, verschrikkelijk, op de grond liggen, schreeuwen, trappen, krijsen, stampen. Echt, ik schaamde me dood. Ik dacht dat ze rond 2 jaar pas dit soort gedrag gingen vertonen maar jeetje. Ik heb de neiging om gewoon maar thuis te blijven want dit is niet leuk meer...
Ik kan het je helaas niet vertellen. Mijn mannetje heeft een sterk eigen willetje en laat dat duidelijk weten, maar niet zo extreem als jullie meisje.
Hier merken we dat het komt en gaat in vlagen, de ene dag is sem een draak en de andere dag heel erg lief. Tja het is toch een periode waar ze doorheen moeten.
ja ze kan ook heel erg lief zijn hoor, maar idd met vlagen. Ik zou heel graag willen weten hoe ik ermee om moet gaan, wat moet ik nou doen als ze in die schoenen winkel helemaal uit haar dak gaat?
enormmmm herkenbaar! rond die tijd kwamen wij ook in die fase met onze lieve leuke Sam Hij begint nu pas weer ietsssssss rustiger te worden.. alleen vast zitten in auto of wagen is nog steeds drama... its all in the game rond die leeftijd..... hoort erbij!! en je denkt vaak ohhhh iedereen kijkt naar me, maar echt, mensen die ook kids hebben weten dat het normaal is! enkel de mensen zonder kinderen zullen raar over je gaan denken en daar moet je poep aan hebben Sterkte
Ik lees net dat het meestal rond de 18 maanden begint, ze is er dus vroeg bij. Maar het idee dat het een paar weken duurt kan ik dus wel vergeten, aangezien Sam van mei 2009 is.....en hij nu pas rustiger wordt. Jeetje, maar hoe ga jij daar dan mee om op zo'n moment?