Ik ben erg benieuwd of ik het ritme een beetje mag omgooien of niet. Ik zal even een korte uitleg geven. Onze tweeling is met 35+4 geboren met beiden een gewicht van 2.3 kilo. Ze hebben 13 dagen in het zieknhuis gelegen waar ze zijn begonnen met 8 voedingen per 24 uur. Toen wij ze mee naar huis kregen zaten ze op 7 voedingen per 24 uur. Dit hebben ze nog steeds echter heb ik de indruk dat ze wel over kunnen op 6 voedingen. Ze krijgen nu om 07.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00 / 22.30 - 2.30 Ze wegen nu beiden rond de 3.1 kilo (nog niet veel natuurlijk). Ze krijgen flessen van 60 cc + 2 scheppen. Alleen de de laatste fles van 22.00 / 22.30 en de eerste van 7.00 uur krijgen ze 90 + 3. Je merkt wanneer ze meer krijgen in de fles dat ik ze voor de volgende voeding wakker moet maken. Nu is dat op zich geen probleem maar geven ze dan nu niet zelf aan dat ze er 4 uur tussen kunnen laten zitten? En mag ik dan wanneer we over gaan op 6 flessen 10 cc meer doen? Aanvullende info : ze zijn nu 5 weken oud en ik moet pas 5 jan voor het eerst naar het CB
Hallo Lima, Qua hoeveelheid krijgen ze voldoende. Ze krijgen totaal 5 x 65 en 2 x 100 = 525 ml. Ze wegen 6 pond, en drinken gemiddeld dan 6 x 75 is 450 ml per etmaal. Op zich mogen ze gerust naar 6 voedingen. Als je 90+3 maakt, zouden ze 6 x 100 = 600ml krijgen, dus dat is wel wat veel. Probeer het maar uit, en als ze dan er wat in laten zitten is dat prima. 6 x 90 = 540ml dus dat zou mooi zijn. 6 x 80 ml is ook nog prima hoor! Hoor graag hoe ze dit ervaren! Groetjes Adrienne
Dank je wel voor de reactie Ik ga vanaf morgen eens proberen of het lukt of niet. Ik zal het een paar dagen aanzien en zal dan laten weten of het gelukt is of niet. Groetjes Lima
Der 6 voedingen gaan goed ...Ze krijgen nu flessen van 90 + 3 maar ik had nog even een vraag: Heb je bij flesvoeding ook regeldagen? Ze zijn 4.5 week te vroeg geboren en zijn nu bijna 6 weken oud. Ze zitten nu 10 dagen na de uitgerekende datum en ze komen beiden nu erg vroeg voor een volgende fles en hebben dan ook echt honger. Kan dit een regeldag zijn? En mogen ze dan meer hebben? Ze zijn nu allebei zo rind de 3.3 kilo.
Hoi hoi, Fijn dat het goed gaat!! Het is niet erg hoor dat ze wat meer willen eten, probeer maar wat meer te geven. Een regeldag betekent dat er te weinig voeding is, en dat ze er zelf voor zorgen dat er meer voeding beschikbaar is. Bij borstvoeding wordt de productie beter als je ze wat meer aanlegt. Vanuit die filosofie kun je zeggen dat er geen regeldag is bij flesvoeding. Maar aan de andere kant. Door steeds vroeger wakker te worden, geven ze ook aan dat ze meer voeding willen, en als jij daar aan toe geeft, krijgen ze meer binnen. Dus dan zou je het weer wel als een regeldag kunnen zien. Hoe dan ook, geef maar gewoon wat meer, en kijk hoe ze reageren. Groetjes en succes! Adrienne