Bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Meijke, 6 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Beste Voedingsdeskundige,

Onze dochter is sinds eergisteren over op opvolgmelk. Ze krijgt 4 *180/6. Gisteren en vandaag na de derde fles moest ze huilen dat het op was. In de ochtend krijgt ze wat fruit en in de avond groente, maar tussen 11.00-15.00 zit niets. Ik heb nu haar uurtje later 1/4 geprakte banaan gegeven. Die ging op.

Wat raad je aan qua gezond tussendoortje? Ze krijgt nog niet veel fruit en groente trouwens dus ik zou dat ook iets kunnen ophogen (ze lust nog wel meer namelijk)? Dan hou ik uiteraard goed in de gaten of ze haar flessen wel leegdrinkt.

Nog 1 andere vraag. Ik had Bambix melkpap gekocht (appel, alleen water aan toevoegen), maar eenmaal thuis zag ik dat daar ontzettend veel suiker in zit... Dat kan toch niet goed zijn? Ik weet dat in opvolgmelk ook suiker zit, maar dit is wel heel veel!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Meijke,

Je kunt je kindje verdeeld over de ochtend en de middag zeker fruit blijven aanbieden, daarnaast kun je de hoeveelheid groente iets verhogen. Je kunt daarna ook voorzichtig een begin gaan maken met brood. Ik kan zo niet zien welke ingredienten het melkpapje bevat, vaak wordt er bij zo'n product wel zoveel mogelijk rekening gehouden met de hoeveelheid suiker.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina