Ik heb vorige keer een post geopend, dat mijn dochter vacuum trok met de fles MAM. Dit is de enige fles/speen dat ze accepteert. Zij krijgt ook live borstvoeding. En 1 of 2 x per dag flesvoeding. De drinktechniek van haar is helemaal verkeerd denk ik. Ik heb ook contact opgenomen met de verpleegkundige en lactatiekundige. Er is niets verkeerd aan haar mond. ze moet gewoon aanleren. Ik heb dus de MAM speen ook met de avent fles geprobeerd, maar daar is de speen ook telkens plat en dan moet ze iedere keer de speen uit haar mond doen en opnieuw drinken. Ik wil gewoon dat ze zonder problemen drinkt. Heeft iemand dit probleem voorgehad of enkele tips voor mij??
Ik weet niet of dit bij mam ook is, maar bij avent trekt de speen vacuüm als je de dop met speen te vast draait op de fles. Ik draaide altijd volledig vast en dan van daar nét weer een beetje terug losser.
ik heb de beide flessen de dop met speen losser gedraaid. het helpt niet. ik weet niet waar de probleem bij haar zit.
Ik heb weleens gelezen dat Dr Brown's flessen goed zouden zijn tegen vacuumtrekken. De drinktechniek aan de borst is natuurlijk ook wel anders dan aan een fles. Het kan best zijn dat ze steeds moet 'schakelen' en nu daar wat moeite mee heeft. De spenen van de flessen van Medela (die worden geleverd bij de kolfsets) zouden meer een tepel nabootsen en het drinken aan de borst (ik weet niet of dit ook de MAM-speen is).
drbrown speen wilt ze niet hebben en de MAM speen erop lekt bij dr brown. welke is dat van medela? de Calma?
Kan je dan geen rietjesbeker proberen? Misschien lukt dat beter dan een fles? Ik had niet door dat ze al 8 maanden is, sorry.