Nav een ander topic bedacht ik me dat we deze zomer op vakantie gaan naar een leuk park met een heleboel kinderentertainment Ik ben tbm en ben al-tijd thuis met de kinderen, ben heel erg toe aan meer rust en het zou super zijn als ik wat entertainment aan anderen kan overlaten, zodat man en ik ook echt even vakantie hebben. Natuurlijk gaan we tussendoor ook wat leuks doen met de kinderen, maar een paar uur aan het zwembad liggen en een boek lezen, klinkt heel luxe. Mijn man is nog nooit in Frankrijk geweest (hij woont al 11 jaar in NL, niet normaal ) en ik vind het daar heerlijk, dus liefst wat adresjes daar. Met welke camping (de jongens willen kamperen, maar een huisje zal het worden aangezien ik mezelf niet zie liggen op een luchtbedje of een stretcher brrr) en/of hotels (all in, beter zelfs, heb namelijk helemaal geen zin om te koken en te poetsen in mijn vakantie) hebben jullie goede ervaringen?
Dit topic had je misschien beter bij "vakantie en vrije tijd" kunnen zetten, denk dat daar meer gerichter gereageerd wordt. Je wilt echt alleen naar Frankrijk? Vanwege dat je met de auto kunt? Ik ga zelf in April met mijn oudste zoon naar Turkije in een hotel, met allerlei kinderentertainment en opvang. Heb ik bij hem niet meer nodig, hij is 19 haha. Maar dat is misschien geen optie? Daar zitten ook een heleboel (ik geloof 10) buitenbaden bij en aan zee, dus kun je wel lekker rustig naast liggen
Ah ja, ik kom nooit in het vakantiedraadje, maar daar staat ie beter. Een modje wil vast zo lief zijn om het te verplaatsen? Ja, we willen het liefst Frankrijk omdat mijn man er nooit geweest is. Maar andere landen zijn ook goed. Liefst wel met de auto idd, Duitsland, Engeland en Belgie hebben we wel gezien, maar Zwitserland bv vind ik ook erg leuk.
Zwitserland is echt prachtig, maar ontzettend duur!! Geen aanrader om die reden, echt niet. Frankrijk is ook mooi! Maar ik zou daar geen verzorgde all inclusive hotel weten. Misschien eens googelen? Of reisbureau vragen?
Wij gaan naar De Ardèche, net boven zuid Frankrijk. Camping Le Pommier. Mijn man heeft het uitgekozen, groot, veel zwembaden en glijbanen, veel kinderanimatie en kinderdisco. De meeste 3a4* campings hebben dit wel hoor. Maar wij hebben een caravan etc. Op al die campings hebben ze ook stacaravans en daar slaap je op gewone bedden, met een badkamertegel erin en vaak zelfs airco. Je zal wel zelf moeten koken Voor kinderen is een camping vaak ideaal, omdat ze zo vriendjes hebben. Jouw jongste is net zo oud als mijn dochter, maar die laat ik echt nog niet alleen achter bij de animatie meisjes hoor! Als er iets leuks voor haar is blijf ik erbij, dus alleen een boek en het zwembad gaat, denk ik, nog niet lukken. (De echte reden dat mijn man deze camping gekozen heeft is trouwens de Tour de Franse die vlakbij langskomt....)
Ik hoop voor je dat je kinderen het leuk gaan vinden bij de animatie. Mijn kinderen vinden daar namelijk echt helemaal niks aan. We komen meestal niet op campings met animatie, maar als het er wel is, gaan ze er toch niet naar toe. En als ze er al heen willen, dan moeten we er wel bij blijven. Zelfs de oudste twee van 9 en 7 durven niet samen te blijven. Het leek mij ook wel eens lekker om ongestoord te kunnen zwemmen toen we eens op zo'n grote camping stonden, maar helaass, die vlieger ging niet op!
Ik ben ook bang dat je de animatie wat te rooskleurig ziet, mijn kinderen willen er ook niks van hebben en zeker de jongste (juni 2012), zou ik daar nog niet alleen durven laten. Dan zou ik echt gericht op zoek gaan naar opvang of oppas. (Woon al mijn hele leven in Nederland en ben welgeteld 1 keer in Frankrijk geweest en meteen de eerste en laatste keer trouwens).
Nee ik krijg toch steeds meer een onveilig gevoel bij frankrijk. Ik denk dat we weer naar engeland gaan. Kunnen we het meteen combineren met familiebezoek. Mijn kinderen durven overigens alles haha ze vragen me vaak of ze naar de bso mogen want daar zijn zoveel andere kinderen en dat is vet gezellig
Voor zo'n dag entertainment programma moet je volgens mij bijna naar zo'n groot all in gebeuren gaan, of een grote centarparks. Op kleinschalige lokaties denk ik eerder aan een echte oppas die je inhuurt.