Baarmoedermond voelen!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zwangervande2de, Jan 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangervande2de

Dec 28, 2014
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag,
    Ik ben nu 25 weken zwanger en top al aardig lang met bloedverlies wat van mijn baarmoedermond afkomt en harde ( soms pijnlijke ) buiken.
    Nu ben ik al een aantal dagen opgenomen en voor controle geweest in Rotterdam. Gelukkig is mijn baarmoederhals nog mooi lang en mijn baarmoedermond nog dicht.. Kan het geen kwaad dat ze zovaak inwendig kijken? En de vk voelt ook geregeld of die niet soepel word en er ontsluiting is..
    Maar door dat voelen kan je toch geen ontsluiting krijgen of wel?

2. Beer86

Beer86 Actief lid

Nov 26, 2014
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 30 weken bloedverlies gehad. Onbekend waarom mijn vk heeft toen juist niet gevoelt aan de baarmoeder mond. In het ziekenhuis hebben ze met een inwendige echo gekeken of er teken was van te vroeg bevallen. Toen dat niet zo bleek en de bloeding op hield hebben ze er niet meer naar gekeken. Er aan zitten kan een bloeding veroorzaken als het er al erg gevoelig voor is.

Vanaf 17 weken heb ik veel harde buiken gehad als ik belde kwamen ze langs, dan werd er wel gekeken of er een teken was van een bevalling.

Volgens mij kan eraan voelen geen ontsluiting opwekken. Anders zouden ze dat nooit zo vaak doen. Voor de vk is het een manier om te zien of je bevalling begonnen is. Als je met je vraagt blijft zitten gewoon even met je vk op nemen de volgende keer.

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Hier voor de derde keer zwanger en ook alle zwangerschappen veel bloedverlies gehad.
    Maar hier deden ze niet elke keer voelen juist omdat ze bang waren om de boel verder te stimuleren.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik wel al elke keer ontsluiting had en de baarmoedermond verweekt was. Dat is dan misschien het verschil

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Hier zeiden ze ook dat vaak voelen de bevalling op kan wekken..

5. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Hier ook niet gedaan toen ik vk belde na buikpijn en bloedverlies. Wel voorzichtig gekeken met de speculum en inwendige echo, maar pas in het ziekenhuis en dus niet door de vk. Ook tijdens de opname werd er zo min mogelijk gekeken om de bmm niet onnodig te prikkelen. Let wel, ik haar ontsluiting en een uitpuilende vruchtzak. Maar ook na de cerclage bleven ze voorzichtig.

6. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    denk dat het wel losloopt. anders zou je bepaalde dingen ook niet meer mogen doen in je zwangerschap (zonder complicaties dan) en met voelen neem ik aan dat dat heel voorzichtig gebeurd. denk niet dat het veel kwaad kan.

Share This Page