Negatieve bloedtest maar toch zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mentos, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Dames,

Ik zit mss met een domme vraag. Vorige maandag (1dag voor mijn NOD) liet ik een bloedtest doen op Toxoplasmose en CMV en mijn ijzergehalte enzo. Heb mijn HCG ook laten aanduiden.
    Twee dagen later bleek mijn bloedtest op HCG minder dan 1.
    Zit aan dag 31 en ben nog steeds niet ongesteld. Ik ben doodmoe, heb lage bloeddrukken en regelmatig duizelig.
    Ik vroeg me af of een bloedtest onmiddellijk je zwangerschap kan bevestigen. Of kan het zijn dat je HCG nog niet direct zichtbaar is in je bloed?
    Wie kan me helpen???

Groetjes xxxx een onzekere waterman xxxx

2. Chai

Chai Niet meer actief

Een bloedtest is er voor mensen die weinig HCG in hun urine hebben waardoor de test negatief uitslaat maar in een bloedtest is het dan wel aan te duiden.

HCG minder dan 1 duid aan dat er echt geen zwangerschap aanwezig is. Als je klachten door een evtuele zwangerschap zouden zijn was dit dus duidelijk geworden in de test.

Ik heb me ook regelmatig zo gevoeld tijdens de eerste paar maanden van het ontpillen, komt doordat je hormonen in de war zijn. Ook was mijn eerste cyclus netjes waarna een paar lange volgde, erg verwarrend dus.

Meid ik hoop dat je echt snel zwanger mag geraken, ik gun het je zo!

X!

Ook ik ben waterman, toenvallig he :D.

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    In principe is een bloedtest de meest betrouwbare test.
    Maaaar.. is je ei niet later geweest?? Dat is de meest logische verklaring die ik me kan me bedenken...

4. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Da's echt lief van je meid!!!
    Tof daje ook waterman bent... dat zijn karakterkes hé?! En als ze iets willen, gaan ze er ook echt voor!
    Wanneer verjaar je juist?
    xxxx

5. Mentos

Mentos Actief lid

12 jul 2010
    294
    0
    0
    Verpleegkundige
    België
    Hey Keltje,
    Ik weet niet wanneer mijn ei was... ik dacht rond de 14de dag ma zit blijkbaar mis...
    Amaai, ben nog maar bezig met zwanger worden en de moed zit me al in de schoenen... erg als je weet dat er meiden zijn die soms al jaren bezig zijn...

xxx

6. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Nee hoor niets raars aan! Als je besluit een kindje te willen en stopt met anticonceptie dan kan het niet snel genoeg gaan! Dat is voor meiden die in ronde 1 zitten en voor meiden in ronde 25 ook.. Dus is best normaal.. maar probeer er iig wel lekker van te genieten!

En hierbij is een zwangerschap nog niet uitgesloten hoor, stel dat je een week later je ei hebt gehad, dan had jou bloedtest het HCG hormoon nog niet op kunnen pakken.. dus wie weet ben je het wel! Hoop het natuurlijk voor je!

7. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    @t Mentos

Ik leef helemaal met je mee, ik ben sinds april gestopt met de pil en zwanger worden kan me niet snel genoeg gaan maar helaas heb je veel geduld en geluk nodig...
    En sommige meiden zijn idd al veel langer bezig om zwanger te raken.

Ook voor ons en voor alle andere meiden die nog niet zwanger zijn komt er ook een moment dat wij wel kunnen roepen ik ben zwanger!!

Succes en sterkte meid!

Groet, Mariska

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een week na de eisprong zou een zwangerschap in je bloed te zien moeten zijn. Als je eisprong niet veel later is geweest, ben ik bang dat je niet zwanger bent. De HCG-waarde moet in geval van een zwangerschap minimaal 50 zijn.

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    das niet helemaal waar.. een waarde mag wel lager zijn dan 50 hoor..

Een bloedtest is wel het meest betrouwbare, maar er zijn overal uitzonderingen voor.. collega van mij kwam er met 7mnd achter dat ze zwanger was door buikpijn...gewone testen en bloedtesten eerder (3x) omdat ze een vermoeden had waren allemaal negatief.. met 8 mnd is ze bevallen van een kerngezonde dochter..

maar in haar urine en haar bloed was geen hcg te traceren.. als je het internet afspeurd lees je nog wel een paar van dit soort uitzonderingsverhalen, maar het zijn echt uitzonderingen!!

10. Chai

Chai Niet meer actief

6 Februwari meid, en jij?

Ik denk dat er iets verkeerd is gegaan met toevoegen op msn trouwens!

XXX

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ichtus De HCG-waarde mag inderdaad lager zijn dan 50. Maar in ons ziekenhuis beschouwen ze een waarde van minimaal 50 met ruim vier weken als een goede doorgaande zwangerschap. Zit je daaronder, dan is de kans groot op een vroege miskraam. Maar een lage waarde kan inderdaad nog gaan stijgen, dus het hoeft niet altijd foute boel te zijn. Een waarde < 5 betekent niet zwanger in elk geval.

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    had die collega dan niet na de 16 weken laten testen? Want dan is de HCG alweer weg

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    HCG is nooit helemaal weg, dus dat moet altijd in het bloed zichtbaar zijn.

14. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier 1 dag na nod een bloedtest gedaan " werkte op een lab" was negatief, dit was op een maandag. Zaterdags teste ik positief met een thuistest. Dus het kan wel degelijk

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    dan was blijkbaar pas een paar dagen later je HCG hoog genoeg om het aan te tonen.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

je kunt flink overtijd zijn zonder zwanger te zijn.. ik heb een heel regelmatige cyclus maar tijdens mijn studie ben ik 2x flink overtijd geweest (9 dagen en 17 dagen) omdat mijn tentamens eraan kwamen. na de tentamens werd ik dan ongi. gewoon overtijd van de spanning dus!

Deel Deze Pagina