zwangerschaps kleding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door deborah, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Ik vroeg me af, hoeveel zwangerschaps broeken ( kleding ) jullie hebben.

    Ik ben zo iemand die al snel bang is dat ik te kort heb :oops:
    Ik pas nu nog maar 1 heupbroek, maar die zwangerschaps broeken vind ik nu nog te groot ( het buik gedeelte :) )
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik heb 2 spijkerbroeken en 1 nette zwarte broek en daarnaast nog 3 rokjes. Ik heb vooral wat meer bovenkleding ( shirtjes ) gekocht, dit is vaak een stuk goedkoper als een broek en toch lijkt het dan weer of je in het nieuw bent :D Daarnaast heb ik ook veel gewone shirtjes aan, met een leuke buikband gaat dit prima
     
  3. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Deborah,

    Ik kan je helaas niet helpen, maar zit een beetje in 't zelfde schuitje als jij. Ik pas nog in twee broeken en heb er van de week een nieuwe bij gekocht (maatje groter, ook vast wel handig voor na de bevalling..). Zwangerschapskleding zag ik ook nog niet zo zitten met die banden enzo, je kunt nog nauwelijks een buikje onderscheiden bij mij.
    Weet niet echt het goede moment om daar mee te beginnen en ook niet hoe veel ik er nodig heb.
    Maar ik denk dat je met 2 of evt. 3 broeken al heel veel combinaties kunt maken.

    Ik ben ook benieuwd naar de reacties van anderen.

    Groetjes Mriek
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik denk dat je snel genoeg gaat merken dat je over kunt stappen op zwangerschapskleding. Althans dat is mijn ervaring, op een gegeven moment zitten je gewone broeken echt niet meer lekker! Een zwangerschapsbroek zit dan echt fijn, ondanks dat je hem misschien op de kleinste stand moet zetten!
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf 4 zwangerschapsbroeken gekocht en helaas pas ik daar nu nog maar 2 van.
    Ik heb van mezelf maat 36, maar ik heb achteraf spijt dat ik geen zwangerschapsbroeken een maatje groter heb gekocht, dit omdat mijn heupen en billen ook dikker zijn geworden.
    Ik heb een paar positietruitjes en een aantal buikbanden, die je idd makkelijk kunt combineren met gewone truitjes.
     
  6. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik pas op zich nog wel in de meeste broeken, alhoewel ze al iets beginnen te knellen, vooral van die broeken die geen verstelbare sluiting/gaatjes hebben. Ik baal daar een beetje van, maar ga nog niet zwangerschapsbroeken e.d. kopen, pas als mijn normale broeken haast niet meer dicht kunnen ;) Trouwens, voor wat betaalbare zwangerschapskleding heb ik al een adresje: gewoon de H&M. Als je daar 2 broeken koopt en afwisselt met wat verschillende shirtjes, bloesjes, truien kom je denk ik al een heel end.
     
  7. Niet meer actief

    Ik ben nu ongeveer ruim 4 weken denk ik en ik merk nu al dat mijn kleding te strak gaat zitten. Ik liep bij mijn vorige zwangerschap met 9 weken in positie kleding

    ik ha ongveer 4 rokken
    veel truitjes en 5 broeken. meer als genoeg hoor
     
  8. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik heb nu 2 positiebroeken (1 spijkerbroek, 1 zwarte broek) en 1 joggingbroek die ook past. En 4 truitjes. Ik koop er pas weer 1 als er ergens een aanbieding is.
     
  9. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    bedankt, nu kan ik me vast een beetje voorbereiden :) .

    die joging broeken trek ik nu ook gelijk aan als ik thuis ben, heerlijk en niet knellend.
     
  10. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap echt van die zwangerschapsbroeken gekocht met een band over de buik. Nu heb ik vrij vroeg al een lage zwangerschapsbroek gekocht bij een winkel die kleding verkoopt dat zeer hip is en de kleding kan je dragen als je net zwanger bent en nog geen buik hebt tot ver na de bevalling!!! Ik heb er nu meerdere dingen gekocht omdat je sommige dingen dus ook gewoon kunt dragen als niet zwangere...

    De merken zijn... Noppies, Queen Mom & Fragile
     
  11. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik heb 4 setjes (broek, shirt, vest, buikband) en wat shirts en truien om af te wisselen. Voor thuis draag ik vaak lekker een huispak, wel zo comfortabel!!
     
  12. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb broeken juist wat meer dan zwangerschapstruitjes. Ik draag nog veel van mijn eigen oude truitjes van voor de zwangerschap en combineer die met allerlei leuke gekleurde en effen buikbanden. Zo zijn mijn truien ook niet mega lang en kan je de buikband daar heel mooi mee zien. Ik heb 3 of 4 zwarte stretchbroeken van de H&M. Eigelijk bijna net joggingstof, maar zien er netjes en elegant nog uit en zijn niet duur!!! verder een bruine stretchrib broek en 2 spijkerpositiebroeken, en 1 nette zwarte broek van noppies die alleen wat duurder was.
    Succes straks met aanschaffen van je zwangerschapskleding!!

    Liefs Carry
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb 3 broeken en 6 truitjes... meer dan genoeg... het is maar voor even dat je dat aan hebt.......en met de truitjes kan je combineren..
     
  14. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Iik had 1 trainingsbroek, een nette zwarte en een nette grijze... Iets verder in de zwangerschap heb ik nog een donkerbruine bijgekocht. Truitjes heb ik amper gekocht, misschien drie of zo, voor de rest droeg ik gewoon mijn "normale" kleding, eventueel met buikband.
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb een spijkerrok, een zwarte broek,
    een buikband en 4 shirtjes.
    Maar draag het nog niet. Ik kan alles nog aan.
     
  16. Niet meer actief

    Je kunt ook tussenstukken kopen die je tussen je normale kleding in zet zo kun je je eigen kleding blijven dragem.
    Maar ik wete niet hoe die dingen heten en waar je ze kunt kopen
     
  17. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Ik heb van vriendinnen broeken gekregen; heb er nu een stuk of 12!
    veel nette maar ook workers, echt heel leuk.
    ik doe mezelf het niet meer aan om mijn eigen spijkerbroeken aan te doen. het knelt allemaal en krijg er buikpijn van.
    t-shirts heb ik zat, draag nu ook veel vesten in allerlei kleuren.
    zou nog wel wat rokjes willen.... misschien straks bij de H&M in de voorjaarsmode.

    x
     
  18. Niet meer actief

    ik moet zeggen dat ik bij de vorige zwangerschap echt heel weinig rokje kon vinden echt vreselijk. Idd H&M wil nog wel eens jurkjes en rokjes hebben hoor. Maar misschien nu nog wel in de uiteverkoop van de kerst mode zitten misschien ook wel rokjes bij
     
  19. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik draag thuis mijn oude jogging broeken af. En ik heb nieuw 2 spijkerbroeken en 1 nette zwarte broek gekocht. En een nieuw positie shirtje gekocht in de aanbieding. Voor de rest draag ik mijn boven kleding gewoon, al past het echt meer :rolleyes: Maar ik heb ook 3 leuke buikbanden en dan zit het weer goed ;)
     
  20. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    ik heb zelf 2 zwangerschapbroeken gekocht
    en ik heb er een paar gekregen ik heb ze veel aan en ik heb ook een heup broek en een tuinrok en een aantal andere rokken en ik maal oo k gewoon combinatie's met truitjes en buikbanden en het staat niet een zo raar hoor

    Groetjes roelien
     

Deel Deze Pagina