andere arbo arts vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door truelove4ever, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    hoi

kan ik een andere arbo arts vragen/eisen???

ik heb een maandje geleden het bezwaar wat ik tegen de uitspraak van mijn arbo arts had ingediend gewonnen...deze wilde mij volledig aan het werk zetten terwijl ik niet in staat was/ben om te gaan werken...

nu heb ik weer een oproep gekregen om bij deze arts te komen!
    kan ik dit weigeren en om een andere arts vragen?

alvast bedankt gr true

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste True,

De arbo-arts wordt door je werkgever ingeschakeld. Het UWV speelt hier geen rol in. Als je bezwaren hebt om nogmaals met deze arbo-arts in gesprek te gaan, moet je met de werkgever bespreken of je een andere arts kunt krijgen.

Als je het niet eens bent met het oordeel van de arbo-arts, kun je hierover wel een deskundigenoordeel bij UWV aanvragen.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    hoi

bedankt voorr het tegenbericht

ik zit momenteel dus in de ziektewet maar heb geen werk meer...

ik moet dus bij het uwv komen bij een arts van het uwv...dacht dus dat dit ook een arbo arts was....excuses voor de verwarring

maar kan ik dan ook om een andere arts vragen???

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste True,

Excuses voor het misverstand. De arts van UWV is een verzekeringsarts, ik dacht daarom dat je de bedrijfsarts van je werkgever bedoelde.

In principe kun je geen andere verzekeringsarts toegewezen krijgen. Tenzij er sprake is van een bijzondere situatie. Ik adviseer je om een gemotiveerd verzoek aan het kantoor te sturen waar de verzekeringsarts werkzaam is. Het adres vind je op de website of op de uitnodigingsbrief.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina