andere auto kopen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebeertje, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij rijden nu een jaartje een Alfa 166, maar deze is ons toch wel erg duur in benzine, wegenbelasting en onderhoud. We hebben het afgelopen jaar echt een hoop onkosten gehad (koppelingsplaten, radiateur, nieuwe sleutel, etc.)
    Nu met onze 3e op komst willen we eigenlijk een andere grotere auto, en hebben ook al een mooie gezien (we willen gaan voor een Opel zafira).
    We weten alleen niet goed voor hoeveel we onze auto moeten verkopen, je krijgt er natuurlijk nooit voor terug wat je met al die onkosten kwijt bent geweest. Maar wat komt er nog aan aan kosten?
    De auto die we op het oog hebben heeft net als onze auto heel weinig km op de teller en is niet zo heel duur, en in goede staat.
    Wat zouden jullie doen?
    Wachten tot je de eigen auto verkocht hebt voor een leuke prijs, of vast de nieuwe kopen en later de eigen auto voor wat minder wegdoen?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Dat ligt eraan hoe de noodzaak is en wat je te besteden hebt denk ik. Kan je een 'nieuwe' auto kopen zonder het geld wat je nog terugkrijgt voor je 'oude' auto?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    En ik zou op marktplaats kijken naar vergelijkbare auto's en voor hoeveel die te koop staan. Zo kan je beter inschatten wat de verkoopprijs van je alfa moet zijn.
    Waarschijnlijk in ieder geval lager dan waarvoor je m gekocht hebt.

4. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    als we nu al een andere auto gaan kopen moeten we idd geld lenen van mijn ouders.
    En op zich hebben we we wel een goede prijs voor de Alfa, zeker omda hij nog maar weinig km heeft gemaakt. Maar ja, je moet natuurlijk maar net iemand vinden die dat er voor betalen wil ;)
    Denk dat we anders idd aardig moeten zakken in de prijs, dan ben je hem iig kwijt!

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik zou idd eerst deze auto weg doen.
    De alfa is idd duur in onderhoud enz.. man dat ken ik....

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Wij moesten natuurlijk ook een andere auto, met de derde op komst en ik heb al een andere auto gekocht (ook een opel zafira), voordat mijn oude auto verkocht was.

dit was een buitenkans...dus heb het gewoon gedaan.
    Oude auto geschorst en nu is 'ie zo goed als verkocht.

7. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ja veel te duur in onderhoud :(

marloes: schorsen kan dus ook? Maar dan kan een evt koper er toch geen proefrit mee maken?

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Als ik geld voor een ander auto zou moeten lenen, verkocht ik toch echt eerst mijn oude auto.
    Dan weet je welk bedrag je weer kunt besteden aan een andere en het lijkt me sowieso wel fijn om dit soort dingen gewoon zelfstandig aan te kunnen schaffen, zonder hulp van ouders of wie dan ook...

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik kan weinig advies geven over eerst kopen of verkopen omdat ik dat zelf nog nooit heb gedaan
    maar!!
    als je wilt verkopen, doe dat dan bij de anwb :)
    die geven veeeeeel meer terug dan een garage oid en je hebt niet het gezeur van een particulier ;)

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    klopt, al staat mijn auto op een afgesloten terrein en dat is groot genoeg voor een proefritje..
    auto zelf is in de bedrijfsvoorraad van mijn ouders gezet.

11. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Je koopt de Zafari particulier.? Als het bij een autobedrijf is zou ik hem er gewoon op inruilen..

12. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    als we onze auto zouden inruilen, krijgen we er veeeeeel te weinig voor terug.
    De auto die we willen kopen is idd particulier en zo'n 1000 euro goedkoper dan dat we min. voor onze eigen auto willen krijgen.

we kunnen de alfa bij mijn opa op het terrein zetten, dan kan er nog wel en proefrit gemaakt worden, als is het dan wel op zand en gras.

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben voor hetzelfde dillema gestaan. We hadden een opel Omega, diesel en ook deze auto werd te duur in onderhoud, voor de nieuwe apk moest zoveel worden vervangen. Ook was de verhouding wegenbelasting en de dieselprijs zoek dus zijn we op zoek gegaan naar een andere auto.
    Na een paar maanden heeft mijn man onze auto kunnen inruilen voor een Chrysler voyager zonder er iets op toe te hoeven leggen. Onder de chrysler moest alleen een nieuwe versnellingsbak gezet worden maar gezien mijn man erg handig is met Amerikaanse auto's en overal contacten heeft zitten om goedkoop of gratis aan nieuwe onderdelen te komen koste het ons vrij weinig om hem rijdend te krijgen.
    Heb je misschien iemand in je omgeving die handig is met auto's? Dan zou je het ook op zo'n manier kunnen doen. Wij hebben tot nu toe nooit meer dan 1000,- voor een goede auto uitgegeven (eigenlijk heeft alleen onze eerste auto een aanschafprijs gehad en daarna hadden we continu mazzel met ruilen). We hebben dus ook nog nooit hoeven lenen om een auto aan te schaffen.

14. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    als we idd bij een autobedrijf er een leuk bedrag voor kunnen krijgen zouden we dat wel doen, maar dacht eigenlij dat ze dat nooit deden, omruilen bedoel ik.

Deel Deze Pagina