Hallo allemaal, Ons 2e autootje, een renault twingo, komt niet meer door de keuring heen deze maand en dus zijn wij genoodzaakt een andere auto te kopen. Op zich natuurlijk hartstikke leuk, we hebben een aardig budget, maar jeetje mina zeg, ik zie door de bomen echt het bos niet meer....en dan zien we een leuk autootje, ga ik googlen naar ervaringen van de desbetreffende autobedrijven en dan kom je natuurlijk weer slechte recensies tegen en ik heb het al niet zo op autobedrijven, want ik heb altijd het gevoel dat je toch wel belazerd wordt. Maar het zijn wel ons spaarcentjes die we ertegen aan gooien, dus een miskoop kan ik me niet veroorloven, vind het zo lastig. Op het lijstje tot nu staan de seat ibiza uit 2003 of een citroën c2 uit 2004. De prijs en het aantal km is ongeveer gelijk. Dames met ervaringen of tips want ik weet het even niet. oh en nog een leuke, onderhandelen, hoe doe je dat haha?? Wij zijn daar niet zo'n ster in hihi.
hey, je moet gewoon ff kijken dat je je auto koopt bij een bovag garage en dat de auto een nap heeft. waar woon je ergens? dan zoek ik ff met je mee?
Ik woon in Zuid-Holland, omgeving Den Haag, vind het niet erg om een stukje te rijden ervoor, maar het zegt toch niet alles dat een bedrijf een bovag garage is en de auto nap heeft of wel?
Hoi Mama81, Slechte recencies kom je voor ieder merk/type auto tegen. Als je een auto op het oog heb en je gaat kijken, neem dan iemand mee die verstand heeft van auto's en maak een testrit en kijk onder de motorkap. En kijk de papieren na natuurlijk. Als ik jou was zou ik wel bij een bedrijf/dealer kijken (die aangesloten is bij het bovag en sowieso nap) en niet via bijv. Marktplaats. Daar zijn wij wel mee de mist in gegaan. En dan heb je geen garantie! En ja, wat voor merk je kiest is natuurlijk persoonlijk. Ze zeggen wel vaak dat Franse auto's onder je kont wegroesten en ik heb zelf geen goede ervaringen met Fiat (leuke autootjes met leuke features die lekker rijden, maar kwaliteit 0). Succes!
Qua recensies bedoelde ik meer het autobedrijf en niet de auto, want volgens mij is er op elke auto wel wat aan te merken. Dat franse auto's niet zo hoog staan aangeschreven, dat weet ik wel, maar als ik op autoweek naar reviews kijk van de seat ibiza en de c2, dan komt de c2 er toch beter uit. Maar ik snap je punt dat het merk auto uiteindelijk een persoonlijke keuze is!
waarom van 2004 de citroen?? want als ik kijk in de prijsklasse kun je voor hetzelfde geld ook van 2006 nemen?
Zo Sas, je bent lekker bezig! Thanks! Deze is alleen iets te duur en daarom valt de c2 uit 2006 ook af.
We gaan morgen naar een paar auto's kijken, hebben jullie tips voor ons om te onderhandelen over de prijs???
ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht. Ik heb lang op internet zitten kijken, pffff, moeilijk he!!!! Ik had een max van 5000e te besteden en dan zijn er best wat autos te vinden die ik interessant vind!!!! Ik wilde perse 5deurs (veel handiger met een kleine uk), en een beetje compact (ik kan niet parkeren), en bouwjaar boven 2000.. Ik ben op autotrack gaan kijken en selecteren. Ik heb op ZP eens geïnformeerd wat voor autootjes iedereen rijdt en deze opgezocht. Uiteindelijk kwam ik op een lijstje van een top 5 autos (eruitgepikt op mooiheid, kmstand, bouwjaar) en zijn we gaan rijden naar mijn nummer 1! Uiteindelijk hadden ze bij die garage meerdere autos staan van mijn lijstje en was de keus zo gemaakt! Eentje gereden, maar gezegd dat we nog ergens anders wilden kijken. Naar een andere garage gereden om een laatste auto te kijken en die was helaas al verkocht!!! Ik zag het als een teken en heb de eerste auto gekocht. Een lichtblauwe 5deurs citroen C3 uit 2003! echt perfect voor mij. We hebben onderhandeld; we wilden graag onze oude (krakkemikkige mag je wel zeggen) auto inruilen, en ik wilde een nieuwe apk op de auto. Uiteindelijk kon ik hem voor 4000 rond bedrag ophalen volgende week incl nieuwe apk (dan had ie ook alle gebreken die er dan mochten blijken te zijn gefixt) en dan hield hij onze oude auto (ben ik daar ook weer van af)..
@maartje: wij hebben ook een paar auto's staan bij verschillende bedrijven, als je een proefrit hebt gemaakt bij de één, ga je dan eerst onderhandelen voordat je zegt dat je verder gaat kijken? of heb je het nog helemaal niet over de prijs? misschien stomme vraag hoor, maar ik doe dit niet zo vaak haha. Ik heb overigens een beetje dezelfde eisen als jij, alleen hoeft het niet persé een 5 deurs te zijn, want het wordt onze werkauto zeg maar. Degene die de kleine heeft heeft de gezinsauto, wij wisselen dus af zeg maar. Ben benieuwd! op dit moment gaat onze lichte voorkeur uit naar de c2!
Bij ons begon hij al in die richting te praten toen we net de proefrit gemaakt hadden en toen ben ik er op in gegaan en heb ik al een en ander besproken qua prijs/inruilmogelijkheden enzo.. Ik dacht; als ik die auto wil kan ik het maar beter besproken hebben. Kan nog altijd nee zeggen dan!!!
Inmiddels zijn we geslaagd en hebben we een citroën c2 erbij! Echt een supergaaf bakkie, we zijn er heel blij mee! Dit topic mag gesloten worden, bedankt voor de reacties!