Andere auto, maar welke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Troetelbeer90, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Meiden!

Tips gevraagd. Op dit moment staat onze (te kleine) auto te koop.

Echt helemaal perfect die auto, rijdt goed, prima staat en noem maar op. Kan nog heel wat jaren mee.. enige probleem: Te klein. En dan met name de kofferbak en de achterbank (3 deurs autootje).

Nu zijn we opzoek naar een andere auto ( budget tot €1250,-!!)
    - niet meer dan €100,00 per kwartaal in de belasting
    - redelijk ruime kofferbak (kinderwagen moet niet maar 'net' passen met wielen eraf etc. Er moet wel wat ruimte zijn.
    - 5 deurs
    - APK nog tot redelijke termijn (niet verlopen binnen 1 of 2 mnd ofzo)

We zoeken op dit moment namelijk naar 1 merk; Hyundai Excel. We zijn zelf heel erg fan van japanse merken. Maar ik vraag me toch af of er niet meer merken zijn die in de buurt komen van de Excel.

We zagen ook al de Hyundai accent en de opel corsa.. Maarrr die zitten al dicht tegen de 100 per kwartaal aan wegenbel. aan. En aangezien we nu €54,- per kwartaal betalen gaan we daar het liefst zo min mogelijk in omhoog.

Liefs,

troetel

2. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Tsja, het probleem is een beetje dat als je wat meer ruimte wilt, de auto bijna automatisch zwaarder is, en je dus meer aan wegenbelasting betaalt.
    Dus wat dat betreft zul je denk ik wat in moeten leveren qua eisen.

Misschien de Fiat Punto?

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik ben het eens met Silmarien,
    een wat grotere auto is ook automatische wat zwaarder....
    dus denk dat je toch wat hoger moet gaan zitten met je WB eis.
    Wij betalen zelf €407,- WB per kwartaal...maar ja hebben een diesel.
    Anders moet je is kijken voor bijvoorbeeld een VW of Seat Renault Peugeot die heb je soms ook nog wel in een leuke gewichtsklasse maar toch met ruimte.

Ik weet overigs nog wel een hyundai excel, maar denk dat het voor jullie te ver uit de buurt is.
    hij is van 1997, € 950,- vragen ze ervoor, 191.000km Benzine 1.3

weer er ook nog 1 van bouwjaar 2000 vragen ze € 1450 voor apk tot augustus dit jaar zilver van kleur 187000km inclusief alle boekjes bonnetjes etc.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kijk anders even op autotrack.nl je kunt daar gewichtsklassen invoeren.. 1050 kg is 92 euro wegenbelasting per kwartaal(benzine)..

5. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    WB heeft met gewicht te maken,
    en of het benzine of diesel is,
    en waar je woont.....in de ene provincie betaal je meer WB als in een andere provincie....
    wil je het precies weten is er een berekenings programmaatje op de site van de BD Bereken uw motorrijtuigenbelasting daar kan je het berekenen.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben de accent en die bevalt érg goed...

in mijn suzuki alto hebben we dus wat jij niet wilt.. een wagen die je helemaal uit elkaar moet halen etc... pfff. Vorige week 3 dagen de auto van m'n man gebruikt, de accent en dat was echt een verademing :) . Toen had ik tenminste zin om weg te gaan met m'n meiden. Met mijn auto heb ik daar eigenlijk al niet eens zin meer in als het zo koud of nat is.

7. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Thx voor jullie reacties!

Allereerst zoeken we naar auto-types.. Nog niet echt naar die specifieke auto die wij gaan kopen daar we eerst van onze auto af moeten. (of evt. inruil bij dealer). Dus over waar en wanneer we een auto gaan kopen denken we nu nog niet na.

Tevens is het dus écht niet altijd zo dat je achterlijke bedragen van 150 euro of meer moet gaan betalen voor wegenbelasting als je groter wilt rijden..

Als men de hyundai excel kent en hem vergelijkt met een toyota starlet dan heeft die net de ruimte die we nodig hebben..
    En ik ben niet zo gestoord dat ik mezelf VERPLICHT om straks te moeten gaan werken voor de wegenbelasting.. Dan ben je echt stom als je dat doet!!

Ga liever genieten van mn kindje. Enige voor ons is dat de kinderwagen wat beter in de kofferbak moet passen dan bij de starlet zoals nu. Onderstel past in de kofferbak, maar reiswieg moet dan op de achterbank en met je voorstoelen zit je dan vrijwel tegen de maxi-cosi en de reiswieg aan. Je kunt je boodschappen dus niet meer kwijt..

Als de toyota iets ruimer zou zijn zouden we hem zo houden, want hij is voor de rest perfect. Tevens is het zo dat door de weeks( overdag) de auto op dit moment voor de deur staat.
    Hij is puur voor boodschappen, weg met zijn 3-tjes etc. Want ik heb zelf geen rijbewijs en mn vriend heeft een bedrijfsbus.

Dus denk dat we aangezien bovenstaande echt niet meer dan €100,00 p/kwartaal gaan betalen aan wb;)
    Tevens heb ik alle programmaatjes en via autotrack etc. al een beetje gekeken. Maar hoor uiteraard liever pers. ervaringen van andere papa's en mama's hier.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Tja mijn tip heerlijk koop een fort focus station. Maar nee dat is gekkigheid op een stokkie.

Wat ook nog een fijne auto is is de twintgo. Je kan daar namelijk d bank van verschuiven waar door je kofer al groter is.

En waar je voor al naar moet kijken is een klep. Ipv koferbak want die zijn groter

Maat met de wat kleiner auto zit je al snel er aan vast de wagen bak op de achter bank Zelfs in dE groter auto's zit je daar snel aan vast
    Want dat is nou eenmaal een groot ding

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Binna;

Ohh maar ik bedoel niet dat de reiswieg perse in de kofferbak moet passen hoor!!

Maar in onze toyota starlet past de reiswieg niet eens recht naast de maxi-cosi. (Je moet eraan denken dat je in een 3-deurs meestal maar 2 volwassen personen fatsoenlijk kwijt kan, terwijl je in een 5-deurs met 3 volwassenen ook redelijk kunt zitten!)

De reiswieg op de achterbank daar ontkomen we waarschijnlijk niet aan. Maar nadeel bij onze auto is gewoon dat de kofferbak met het onderstel echt vol zit. Past geen boodschapje meer bij (en dan dus ook niet op de achterbank) auto moet niet giga groot zijn, maar 5 deurs (zodat we niet te gekke moves moeten maken als we de kleine in de auto zetten) en een iets grotere kofferbak zodat het onderstel en prima in past en nog wat spulletjes. En 5-deurs is ook vaak meer beenruimte bij de achterbank.. Dat is bij ons echt bar weinig!

Weet van mn moeder dat de kofferbak van bijv. de hyundai-tjes over het algemeen en de opel astra voldoen aan onze eisen.
    Maar wilde weten of er meer merken zijn die qua eisen in de buurt komen.

10. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Wij hebben hetzelfde probleem gehad.. Ik had ook een te klein 3 deurs autootje, een Toyota Aygo..

Nu heb ik een andere auto waar wel het onderstel van de kinderwagen in de achterbak past! En de kinderwagen bak, rechts naast de Maxicosi.. Heb nu een Peugeot 207!

Ik betaalde voorheen geen wegenbelasting voor de Aygo.. Nu 115 euro per kwartaal... Niet leuk ;)

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Misschien kijken naar een Kia? De Rio heeft bijvoorbeeld een vrij ruime achterbak en het zijn goede auto's met een lange garantie. Heb geen idee over de prijzen op de markt hoor!

12. Silmarien

Silmarien Actief lid

26 feb 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    De Kia Rio vind je niet voor 1250 euro. Daar hebben wij toen ook al naar gekeken, omdat het inderdaad wel een hele fijne auto is.

Wij hebben zelf overigens een Daewoo Lanos, 5 deurs. Als we het onderstel van de kinderwagen in de kofferbak doen, moeten we er inderdaad een wieltje afhalen, maar de kinderwagenbak past er ook nog gewoon bij in. Ik vind het een heerlijke auto. Aan wegenbelasting kost hij 90 euro per kwartaal.

13. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb nu al voor onder de €80,00 per kwartaal diverse auto's gevonden. Even kijken wat vriendlief ervan vindt vanmiddag.

- Hyundai excel
    - seat cordoba
    - Suzuki Baleno
    - Mitsubitshi lancer

We zijn vooral heel erg fan van de excel, dus als die kofferbak ruim naar ons zin is, dan gaan we daar gewoon voor. Maar vind zelf de seat cordoba ook niet verkeerd.

Vinden we al deze auto's niks, kunnen we evt. kijken voor auto's als de Daewoo Lanos.

Als ik besluit in het najaar weer te gaan werken, dan kunnen we in de toekomst best een 'duurdere' of nog grotere auto kopen. Maar vind het nu nog niet nodig, zeker omdat ik zelf geen rijbewijs heb. Vandaar dat we het liefst gaan voor goedkoop& zuinig.

14. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Misschien is het een idee om naar een occasion bedrijf te gaan en je wensen uit te spreken?
    Zij weten vaak exact wat dan de beste auto's zijn.

Dan kun je later nog zelf gaan zoeken.

15. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @Troetelbeer,
    De cordoba is een hele fijne auto,
    ik ben toch zelf al voor vw,seat enz.
    Mijn ex zwager heeft een cordoba gereden, echt fijne auto´s ook wat betreft de ruimte, zelf heb ik een toledo gereden als 1e auto ;)
    Moet zeggen ook een golf heeft genoeg ruimte voor een kinderwagen en passagiers.

Toen wij tussen onze vw passat station en de mercedes e320 zaten, hebben we nog een tijdje een golfje 3 gehad,
    had toen nog maar 1 kindje en ging ook perfect, was ook niet duur in de WB en verzekering.
    Ook een lancer ben ik bekend mee, en zijn ook fijne auto´s met een enorme kofferruimte.
    Een bekende van ons heeft een auto bedrijf, en heb daar een tijd gewerkt op het kantoor, en ook diverse auto´s van binnen en van buiten gezien. Maar moet zeggen de baleno kan ik helaas niks over zeggen daar ben ik niet bekend mee.

Maar ook wat binnabinna zegt, een ford focus station,
    maar denk dat de WB dan te hoog ligt voor jullie, ken heel veel mensen die met die auto rijden, ivm 1 of meerdere kinderen, en ook allemaal zeer tevrede over de ruimte.

Je kan inderdaad ook naar diverse occasion bedrijven gaan, en daar is kijken wat er staat, wat het zou doen in de WB of je misschien je eigen auto in kunt ruilen en wat je erop terrug krijgt.

Hier in de buurt (provincie zeeland) zitten meerdere goede ocassion dealers.

Succes met je zoek tocht!

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Vriendin van me rijd een Golf en dat gaat achterin maar op de mm met de kinderwagen. Ze had zelf ook gedacht dat het ruimer paste naar valt erg tegen!

17. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik had met de golf als kinderwagen de mutsy 3 wieler, dat paste toen gewoon goed.

Nu hebben we een Quinny speedy kinderwagen, en een Quinny zapp buggy.

18. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja golf is hier sowieso niet echt een oplossing (als ik dan denk aan de kleine modellen die velen als 2e auto hebben).. Want we zoeken naar een gezinsauto en niet zo'n kleintje zoals we nu hebben.

Plus de enige die rijdt is mannetjelief want ik heb nog geen rijbewijs;)

Maar we vermoeden dat het vinden van een hyundai excel wel moet lukken. Drama is nu alleen nog onze auto verkopen. Of kijken of we hem in kunnen ruilen en kijken hoe we het anders doen ivm vervoer ( als de auto al eerder verkocht is hihi)

Eerst a.s. maandag onze auto voor APK zo krijgen we er meer voor terug.

Deel Deze Pagina