Hallo, We willen graag een andere 2ehands auto kopen. We hebben nu een twingo en die is gewoon te klein voor en de kinderwagen en boodschappen oid. Nu is ons oog gevallen op een renault scenic. Maar ik vraag me af of de kofferbak wel groot genoeg is en of hij verder wel bevalt. Ik kan natuurlijk wel naar een garage gaan maar ik ben benieuwd of iemand van jullie er ervaring mee heeft. Groetjes Debby
Mijn ouders hebben een scenic en de kofferruimte is nog best ruim. Ik heb alleen geen idee of er ook een kinderwagen in zou passen. Wij hebben zelf een station en willen niet meer anders. We hebben nu een citroën Xsara station.
Ik zweer ook bij de station. Ik heb zelf een peugeot 306 en mijn man een 307. Alles past erin, kinderwagen, hond, campingbedje en dan blijft er ook nog ergens een plekje over voor wat spulletjes voor mijzelf :-D
wij hebben een scenic. juist gekocht ivm de komst van het eerste kind en ondertussen komt nummer 3 eraan en we hebben hem nog. wij hebben een quinny speedy dan kan met gemak in de kofferbak met de hoedenplank erop. haal je die eraf nou dan kan er ook nog met gemak een buggy en bedje bij en heb je nog ruimte over. we hebben nu 2 stoeltjes achterin en daar pas ik nog met gemak tussen en ben zelf toch wel stevig gebouwd (1.68m en 76 kg) hij bevalt ons dus prima groetjes en succes ermee
Wij hebben een maand geleden een Renault Laguna station uit 2004. Erg ruime auto....hebben we alvast gekocht voor het geval we een kindje krijgen.
wij hebben juist niet voor de senic gekozen maar voor een laguna... vond de senic achter in e kofferbak toch echt weinig ruimte hbben maar nu moesten wij wel rekening houden met nog een hond, maar mijn wagen én boodschappen zou vrij krap zijn... suc6!
ik vind een Scenic ook wel erg burgelijk (sorry dames) een Laguna vind ik net iets sportiever en stoerder
Wij hebben onze auto ook ingeruild voor een scenic. Hij ziet er misschien inderdaad wat burgerlijk uit, maar er rijden toch veel jonge gezinnen in. En burgerlijk is trouwens ook maar net wat je er van maakt. Ons bevalt hij in iede rgeval erg goed. Hij is ook voorin erg ruim, en dat is in ons geval ook wel handig aangezien mijn man 2 meter lang is. Groetjes, Angela
Ik heb ook een scenic en vind het een prima auto. Het grootste voordeel vind ik dat je lekekr hoog zit (heb altijd 4x4 gereden). Ik heb genoeg ruimte achterin voor een Stokke wagen met wagenbak terwijl die toch niet al te klein kan worden ingeklapt. Burgelijk is ie vast en zeker, maar zo is er over elke auto wel iets te zeggen. Ik vind het nieuwe model al een stuk beter.
Ik heb toevallig afgelopen week een Scenic gekocht, een oudje hoor, uit 98. Tijdens de proefrit bewust even naar huis gereden om de kinderwagen (stokke) erin te doen, en dat ging prima. Wat ik ook handig vind, is dat alle achterstoelen apart verstelbaar en verwijderbaar zijn. Overigens was voor mij de keuze erg klein, qua 'kleinere' mpv's was dit de enige waar ik in pas (ben lang en dik). Succes
Ik zou gaan voor een Volkswagen Passat uit 1997, dat model. GIGANTISCHE kofferbak, er paste zelfs een hele betonmolen in voor het werk van mn vriend, wel op zn zij liggend dan.
Klopt, wij hadden voorheen ook een Passat (98) en die kofferbak was mega, was vooral met vakanties ideaal. Nadeel is alleen dat je met een kofferbak minder hoogte hebt en het er echt moet 'intillen' en met bijvoorbeeld een scenic kun je het erin 'schuiven', zonder opstaande rand dus. Afhankelijk van t soort wagen kan dat ook best lastig zijn.
Wij zijn momenteel druk aan het sparen voor een andere auto. Momenteel hebben we allebei een 3 deurs auto, en het lijkt ons toch handig zodra Senna uit de maxicosi is om een station te hebben. Ons oog is gevallen op de Skoda Octavia. Iemand hier ervaring mee? We willen er graag eentje uit eind 2004/begin 2005 en een dieseluitvoering. De bedoeling is eind dit jaar een van onze huidige auto's in te ruilen voor deze station. Ik hoor graag zowel positieve als negatieve ervaringen van jullie mochten jullie in het bezit zijn van een Octavia station. Gr. Dolfijn
Neem dan een nieuwe VW passat. Jaja ik ben van de Volkswagens en dat is niet zonder reden.NOOIT problemen gehad met de Volkswagens. De nieuwe passat is precies hetzelfde als de Skoda Octavia alleen stukken betrouwbaarder. Gaat minder snel stuk, veel degelijker en comfortabeler. Zelfde onderstel als de Skoda en zelfde uiterlijk.Plus dat een VW veel en veel langer zijn waarde houdt. Voordelen: Mooiere en duurdere uitstraling Meer kwaliteit Degelijker Comfortabeler Meer waardevast Nadelen: Iets duurder Plaatjes ter vergelijking: Passat Variant: Skoda: http://www.vendiauto.com/autonuove-imgs ... -wagon.jpg Kon maar 1 foto plaatsen...