Dilemma! Ik heb vandaag een telefonisch gesprek gehad met een recruiter voor een super leuke baan bij mij in de buurt. Werk momenteel als consultant 28 uur. 3 dagen ben ik onderweg waardoor ik gemiddeld 9 uur per week in de auto doorbreng. Dagen van 6.30-18.30 zijn eerder regel dan uitzondering (tijd dat ik van huis weg ben. Ik werk wekelijks een halve dag thuis. Deze nieuwe baan heeft eigenlijk alles wat ik zoek (afwisselende werkzaamheden, goed salaris en in de buurt). Zou in totaal 1 uur reistijd per dag hebben gegarandeerd zonder file. Maar... De functie is voor minimaal 36 uur. Minder schijnt niet bespreekbaar te zijn. Wel is er mogelijkheid tot af en toe thuiswerken en is het bedrijf flexibel (4x9 is ook mogelijk). Nu zit ik dus in dubio. Wel het gesprek aangaan met het bedrijf en dus meer gaan werken en 4 volle dagen bij mijn meisje weg gaan. Aan de andere kant bent ik wat betreft tijden bijna niets meer weg bij dr dan dat ik nu ben. Wat baan betreft liggen zijn er heel weinig functies bij mij in de buurt die zo goed aansluiten bij mijn wensen (behalve dan de werkuren...) Wat zouden jullie doen?
Als het een leuke baan is, en je bent in totaal ongeveer evenveel uren van huis weg, waarom zou je het dan niet doen? Het idee dat je fulltime werkt?
Tsjah.. ik ben een mietje en vind het al erg om 2 dagen te werken en mijn kinderen dan niet te zien, dus aan mij heb je niks
Denk het wel en nu ben ik 3 dagen weg. De 4e dag werk ik een halve dag thuis en ben s middags lekker samen met mijn meisje. Totaal dus 1.5 dag samen, dan ben ik echt 4 dagen weg. Gisteravond had ik echt het idee, ik ga het gewoon doen maar nu twijfel ik toch weer meer en neig ik weer naar niet te doen...
Maar als je een job doet die je graag wilt doen, dan ben je ook weer en meer tevreden en rustige moeder. Daar heeft je dochter dan ook weet de voordelen van. Gewoon op gesprek gaan, en kijken hoe het loopt.
Thanks dames, heb zojuist aangegeven dat ik graag meegenomen wilt worden in de procedure. Wellicht kom ik sowieso toch niet in aanmerking en in gesprek gaan kan altijd. Wellicht is er wat werkuren nog meer mogelijk dan nu bekend. Spannend